Κρίσιμα ερωτήματα που απαιτούν απαντήσεις για τις αιτίες και τους υπευθύνους της πολύνεκρης τραγωδίας με το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Norman Atlantic» στην Αδριατική, θέτουν τέσσερα ναυτεργατικά σωματεία και παράλληλα καταγγέλλουν την προσπάθεια συγκάλυψης που έχει ξεκινήσει τόσο στην Ιταλία όσο και στην Ελλάδα «των ευθυνών της εγκληματικής πολιτικής που έχει κριτήριο το εφοπλιστικό κέρδος και αναζήτησης “εξιλαστήριων θυμάτων”».
Οι μηχανικοί (ΠΕΜΕΝ), τα κατώτερα πληρώματα μηχανής (Στέφενσων), οι μάγειροι (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και τα πληρώματα ρυμουλκών-ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ), σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν χθες με αφορμή τη ναυτική τραγωδία, έκαναν λόγο για ένα «πέπλο ομίχλης» που καλύπτει όλη αυτή την υπόθεση και καυτηρίασαν την προσπάθεια τόσο του ελληνικού υπουργείου Ναυτιλίας όσο και των ιταλικών αρχών, που, όπως υποστήριξαν, επιχειρούν να αθωώσουν την πλοιοκτήτρια εταιρεία «VISEMAR DI NAVIGAZIONE», τη ναυλώτρια εταιρεία ΑΝΕΚ, τις κυβερνήσεις των δύο κρατών και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Τα έξι ερωτήματα
Οι ναυτεργάτες ανέφεραν ότι είναι απαράδεκτο μέχρι σήμερα οι κυβερνήσεις Ελλάδας και Ιταλίας να μην έχουν δώσει ακριβή στοιχεία για τον αριθμό των νεκρών, των αγνοουμένων και του συνόλου των επιβαινόντων και επικεντρώθηκαν σε έξι βασικά σημεία-ερωτήματα, τα οποία έχουν προκύψει από το ναυτικό δυστύχημα:
1 Στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που μεταφέρουν μεγάλο αριθμό φορτηγών και εκατοντάδες επιβάτες, κάθε παρατήρηση που αφορά προβλήματα αξιοπλοΐας επιβάλλεται να αντιμετωπίζεται πολύ αυστηρά και να τίθεται θέμα άμεσης συμμόρφωσης, με την απαγόρευση του ταξιδιού του πλοίου. Πολύ περισσότερο, που στην περίπτωση του «Norman Atlantic» οι παρατηρήσεις των επιθεωρητών αφορούσαν προβλήματα στο σχέδιο έκτακτης ανάγκης, στους μηχανισμούς στεγανότητας του πλοίου, στα σωστικά μέσα, στον εφεδρικό φωτισμό ανάγκης κ.ά.
2 Παραμένουν τα ερωτήματα για τις διαδρομές του πλοίου, τις μετασκευές που έχει κάνει, την παραβίαση του προβλεπόμενου αριθμού επιβατών και οχημάτων. Το χάος που επικράτησε για τον ακριβή προσδιορισμό των επιβατών, οι αντιφατικές λίστες της ναυλώτριας εταιρείας ΑΝΕΚ, οι διαφορετικοί αριθμοί των επιβατών που έδωσαν οι ελληνικές και ιταλικές αρχές.
3 Στην πράξη αποδεικνύεται για άλλη μία φορά ότι η μείωση των οργανικών συνθέσεων είναι «κίνδυνος-θάνατος» για την ασφάλεια του πλοίου.
4 Ιδιαίτερος έλεγχος πρέπει να γίνει για τις αιτίες της πυρκαγιάς, τη λειτουργία του συστήματος έγκαιρης ανίχνευσης και αυτόματης κατάσβεσης, την κατάσταση των πυροσβεστικών μέσων, τη στεγανότητα των τμημάτων του πλοίου, παίρνοντας υπόψη τη γρήγορη επέκταση της φωτιάς.
5 Η απαράδεκτη καθυστέρηση στην εκκένωση του πλοίου αποτελεί βασικό λόγο της τραγωδίας. Υπήρχαν δυνατότητες γρήγορης εκκένωσης και δεν αξιοποιήθηκαν γιατί δεν σχεδιάστηκε έγκαιρα η επιχείρηση διάσωσης, μια καθυστέρηση που δεν δικαιολογείται από την κακοκαιρία.
6 Από τη στιγμή που διαπιστώθηκαν προβλήματα στον συντονισμό της επιχείρησης διάσωσης, γιατί δεν δόθηκε εντολή να επιβιβαστούν στο πλοίο ειδικά εκπαιδευμένες ομάδες για την πυρόσβεση και την οργάνωση εγκατάλειψης του πλοίου;
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας