Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.7° 16.9°
2 BF
65%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.4° 19.9°
4 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
21°C
22.7° 20.5°
3 BF
67%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
3 BF
52%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
22.9° 22.9°
3 BF
49%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
23°C
23.2° 23.2°
0 BF
50%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.4° 17.4°
1 BF
45%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
21.5° 21.5°
2 BF
64%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
19°C
20.8° 18.8°
5 BF
77%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
18.9° 17.2°
2 BF
64%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.4° 21.4°
5 BF
46%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
2 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
4 BF
77%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
21.9° 21.9°
2 BF
49%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.0° 18.9°
3 BF
61%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
4 BF
84%
Χαλκίδα
Θύελλα
23°C
22.8° 22.8°
2 BF
37%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.3° 20.3°
3 BF
56%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
21.9° 21.9°
3 BF
62%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.1° 19.1°
0 BF
57%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
diadilosi-ekpaideytikoi
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Πέρασε από τη Βουλή η σύμβαση για τα Ωνάσεια Σχολεία πάρα τις έντονες διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων

Αλλο η δωρεάν Παιδεία και άλλο η δωρεά Παιδείας

Ανοιχτή επιστολή των μαθητών των μονάδων που αλλάζουν μορφή προς το Ιδρυμα Ωνάση, με πολλές ερωτήσεις σχετικά με το δικαίωμα και τις δυνατότητες να έχουν «όλοι οι μαθητές καλά και σύγχρονα σχολεία» και όχι υπό όρους, όπως οι εξετάσεις και ο πολλαπλασιασμός αυτών. ● Δημιουργούνται νέες νησίδες αριστείας και ανισοτήτων, τονίζουν οι εκπαιδευτικοί. ● Ερωτήματα από τις διαβεβαιώσεις του υπ. Παιδείας.

Με τις ψήφους της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και της Πλεύσης Ελευθερίας έγινε νόμος, πλέον, η σύμβαση για τη μετατροπή σε Ωνάσεια Σχολεία 22 Γυμνασίων και Λυκείων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Θράκη, Κρήτη και Ρόδο. Ολα τα υπόλοιπα κόμματα τάχθηκαν κατά του σχεδίου νόμου, υποστηρίζοντας ότι ουσιαστικά πρόκειται για ενίσχυση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση και όχι αναβάθμιση. Την ίδια στιγμή, έξω από τη Βουλή μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί είχαν συγκεντρωθεί, από νωρίς, για να διαμαρτυρηθούν για την «υποβάθμιση του αγαθού της Παιδείας». Οι δε μαθητές των σχολείων που «καταργούνται και μετατρέπονται σε Ωνάσεια» αποφάσισαν να στείλουν ανοιχτή επιστολή στο ίδιο το Ιδρυμα. Μια επιστολή γεμάτη αγωνία επειδή τους «πετούν έξω από τα σχολεία τους» αλλά και με πολλές ερωτήσεις σχετικά με το δικαίωμα και τις δυνατότητες να έχουν «όλοι οι μαθητές καλά και σύγχρονα σχολεία» και όχι υπό όρους, όπως οι εξετάσεις και ο πολλαπλασιασμός αυτών.

Η απάντηση του υπουργού Παιδείας παραμένει ίδια. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, επανέλαβε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής, «δεν αφορά μόνο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και την προώθηση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, με στόχο να προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά της χώρας». Εστω κι αν είναι αυτό ένα «νέο πρότυπο για το σχολικό σύστημα», όπως το χαρακτήρισε, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι θα είναι διαφορετικό και από τα υπάρχοντα Πρότυπα σχολεία (αναφέρεται ρητά στη σύμβαση η δυνατότητα τροποποίησης των αναλυτικών και ωρολόγιων προγραμμάτων).

ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Για να γίνει, προφανώς, περισσότερο πειστικός για τις φιλοδοξίες της κυβέρνησης τόνισε: «Θέλουμε να σηκώσουμε όλο το σύστημα προς τα πάνω, όχι να το κατεβάσουμε μαζί προς τα κάτω», χωρίς βεβαίως να διευκρινίσει για ποιους μαθητές θα σηκωθεί το σύστημα. Είναι, όμως, βέβαιος ότι «η ενίσχυση αυτών των σχολείων σε περιοχές με κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις θα λειτουργήσει ως κοινωνικός πολλαπλασιαστής και θα συμβάλει στη μείωση των ανισοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης».

Τέλος, έδωσε δύο διαβεβαιώσεις από τις οποίες η μία είναι μισή αλήθεια ενώ η άλλη δημιούργησε περισσότερα ερωτήματα. «Κανένα παιδί που φοιτά σε σχολείο που θα γίνει ΔΗΜΩΣ δεν θα απομακρυνθεί από αυτό μέχρι την αποφοίτησή του» είπε, αλλά δεν ανέφερε τη σχετική διάταξη της σύμβασης όπου ρητά αναφέρεται πως «μαθητές οι οποίοι ήδη φοιτούν στη Β’ και Γ’ Γυμνασίου και αντιστοίχως στη Β’ και Γ’ Λυκείου εξακολουθούν να φοιτούν στις σχολικές μονάδες των ΔΗΜΩΣ των δήμων του δικτύου μέχρι την αποφοίτησή τους και μάλιστα χωρίς απολυτήριο τίτλο των ΔΗΜΩΣ». Είναι σαφές ότι δεν αφορά όλα τα παιδιά αυτών των σχολείων και αυτονόητο για μια μεταβατική περίοδο που συνήθως είναι σύντομη.

Η δεύτερη διαβεβαίωση ήταν ότι όλα τα παιδιά που θα θελήσουν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις θα έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν επειδή θα υπάρχει «ψηφιακή μέριμνα». Δηλαδή, θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις και εξ αποστάσεως – ή μήπως εννοεί την ψηφιακή βοήθεια από το ψηφιακό φροντιστήριο; Το πρώτο θα έχει πολύ ενδιαφέρον.

«Δημιουργούνται νέες νησίδες αριστείας» τόνιζαν, χθες, οι εκπαιδευτικοί που συντονίστηκαν με τους μαθητές, κηρύσσοντας στάση εργασίας το πρωί και κατεβαίνοντας στη συγκέντρωση το απόγευμα. Αλλωστε, η ΟΛΜΕ ήδη έχει καταγγείλει τους όρους αυτής της «δωρεάς», υποστηρίζοντας ότι τα 22 σχολεία δεν θα παραμείνουν δημόσια αλλά θα μετατραπούν σε «ημιδημόσια Ωνάσεια από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη», ενώ δηλώνουν ότι πρόκειται για μια κίνηση που επιχειρεί να επαναφέρει τη «μεταξική αριστεία των προτύπων σχολείων».

ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

«Οι μαθητές θέλουμε να έχουμε καλά και σύγχρονα σχολεία. Θέλουμε να αναβαθμιστεί η λειτουργία τους με υποδομές, καθηγητές, δραστηριότητες και ακριβώς για αυτά αγωνιζόμαστε» αναφέρουν στην επιστολή τους προς το Ιδρυμα Ωνάση οι μαθητές των 10 από τα 22 σχολεία αλλά και για λογαριασμό των υπολοίπων που «κάνουν καταλήψεις και πορείες στην Αθήνα, στην Κρήτη, στη Ρόδο και τη Θράκη». Ομως, ρωτούν: «Γιατί αυτό θα πρέπει να γίνεται σε συγκεκριμένα σχολεία και μάλιστα να περνάμε από εξετάσεις; Δεν αξίζουμε όλοι οι μαθητές καλά και σύγχρονα σχολεία;» Η απάντηση που καταλαβαίνουν τα παιδιά είναι αυτή: «Αυτό που κάνετε είναι να μας πετάτε τελικά έξω από τα σχολεία της γειτονιάς μας και να μας αναγκάζετε να δίνουμε κι άλλες εξετάσεις για να συνεχίσουμε το σχολείο. Απαιτούμε να μην προχωρήσουν τα Ωνάσεια Σχολεία γιατί διαχωρίζουν τους μαθητές και μας διώχνουν από τα σχολεία μας!»

Αποστολείς, τα Μαθητικά Συμβούλια από 15ο ΓΕΛ Αθήνας, 15ο Γυμνάσιο Αθήνας, 60ό Γυμνάσιο Αθηνών, 7ο ΓΕΛ Αχαρνών, 52ο ΓΕΛ Αθήνας, 3ο Γυμνάσιο Κοζάνης, 1ο ΓΕΛ Περάματος, 1ο Γυμνάσιο Περάματος, 3ο ΓΕΛ Ευόσμου, 6ο Γυμνάσιο Ευόσμου.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Αλλο η δωρεάν Παιδεία και άλλο η δωρεά Παιδείας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας