Την ώρα που είναι σε εξέλιξη η δικαστική έρευνα για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, ζήτησε από τον διοικητή του ΟΣΕ, να του αποστείλει όλους τους φακέλους των τελευταίων 15 ετών για σιδηροδρομικά ατυχήματα.
Στην έγγραφη εντολή του προς τον διοικητή του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, φέρεται να ζητά να ενημερωθεί για τον αριθμό των θανατηφόρων σιδηροδρομικών δυστυχημάτων τα τελευταία 15 χρόνια, τον τόπο που έγιναν, τον αριθμό των θυμάτων αλλά και πού κατέληξε η αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους.
Θα ελεγχθεί το αν απαιτείται επαναξιολόγηση των σχετικών δικογραφιών, ώστε να διαπιστωθεί αν οι ευθύνες που αποδόθηκαν ήταν οι πραγματικές ή αν υπήρξαν πρόσωπα στα οποία δεν στράφηκαν οι έρευνες.
Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου έχει ζητήσει και μελετά το φάκελο για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που σημειώθηκε το 2017 με τέσσερις νεκρούς για το οποίο δικάστηκε μόνον ο ένας από τους μηχανοδηγούς που επέζησε του τραγικού δυστυχήματος.
Και η Αρχή για το Ξέπλυμα Βρόμικου Χρήματος
Από τη δική του πλευρά, ο Χαράλαμπος Βουρλιώτης, προϊστάμενος της Αρχής για το Ξέπλυμα Βρόμικου Χρήματος, επιβεβαίωσε ότι ερευνώνται σε βάθος 15ετίας και οι συμβάσεις του ΟΣΕ, αλλά και οι εταιρείες στις οποίες ανατέθηκαν τα έργα.
Στο περιθώριο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Πανεπιστήμιο, έπειτα από σχετική ερώτηση της ιστοσελίδας «Voria», είπε ότι οποιαδήποτε οικονομική ατασθαλία ή παρανομία που έγινε τα τελευταία 15 χρόνια στις συμβάσεις του ΟΣΕ θα εντοπιστεί ενώ ο έλεγχος θα αφορά δεκάδες πρόσωπα σε θέσεις ευθύνης τόσο στον ΟΣΕ όσο και σε επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με τον Οργανισμό.
«Ό,τι μεμπτό υπάρχει θα βρεθεί», σημείωσε ο κ. Βουρλιώτης.
Απολογίες κατηγορουμένων
Στο μεταξύ, εντός της ημέρας αναμένεται να κληθούν να απολογηθούν δύο σταθμάρχες κι ένας επιθεωρητής του ΟΣΕ. Συγκεκριμένα, ο ένας είναι ο έμπειρος σταθμάρχης, ο οποίος βάσει της απολογίας του 59χρονου κατηγορουμένου έφυγε από το σταθμαρχείο της Λάρισας στις 22.20. Ο δεύτερος είναι ο εφεδρικός σταθμάρχης που επίσης φέρεται να έφυγε νωρίτερα από το σταθμαρχείο στις 22.10, αλλά και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών.
Εις βάρος τους έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και των σωματικών βλαβών κατά συρροή.
Επίσης, αναμένεται η άσκηση νέων ποινικών διώξεων σε δύο ανώτατα υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ, που εγκρίνουν το πρόγραμμα βαρδιών που καταρτίζει ο επιθεωρητής.
Ο νέος εφέτης ανακριτής που αναλαμβάνει την υπόθεση, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει παραλάβει το σύνολο της ογκωδέστατης δικογραφίας, ώστε να τη μελετήσει σε βάθος, καθώς η υπόθεση κρίνεται πολύπλοκη με πολλές παραμέτρους. Ο εφέτης ανακριτής θα λάβει επίσης τα στοιχεία των δικαστικών πραγματογνωμόνων που ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας Απόστολο Τζαμαλή. Πρόκειται για εξειδικευμένους επιστήμονες οι οποίοι έχουν συντάξει το πόρισμα των ερευνών τους και περιλαμβάνει κρίσιμα στοιχεία για την υπόθεση.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας