Πριν από λίγα χρόνια θα ήταν απλά σενάριο επιστημονικής φαντασίας!
Αυτοκίνητα που δεν χρειάζονται οδηγό, που αποφασίζουν μόνα τους για την πορεία που θα ακολουθήσουν ή και για τις ταχύτητες που θα αναπτύξουν!
Σήμερα, είναι απλώς θέμα χρόνου να δούμε παρόμοιες κατασκευές στον δρόμο, με τη Volvo, μέσα από το πρόγραμμα Vision, να μας προσδιορίζει με ακρίβεια το 2020 ως ημερομηνία πλήρους εφαρμογής του.
Αναφερόμαστε στο Drive Me, ένα πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης, που έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται δοκιμαστικά στη Σουηδία, τις ΗΠΑ και την Κίνα και στις 3 Μαΐου ανακοινώθηκε η υλοποίησή του στο Λονδίνο.
Με πραγματική έναρξη στις αρχές του 2017, στο Drive Me London θα χρησιμοποιηθούν απλές οικογένειες (και όχι ειδικοί δοκιμαστές), με οχήματα διασκευασμένα ώστε να μπορούν να αναπτύξουν χαρακτηριστικά ημι-αυτόνομης οδήγησης, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν σε δρόμους κοινής κυκλοφορίας και όχι στο προστατευμένο περιβάλλον μιας κλειστής πίστας δοκιμών.
Σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία, το 90% των τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται σε λάθος του οδηγού, αλλά και στην απόσπαση της προσοχής του από κάποια αιτία.
Οι αιτίες αυτές θα εκλείψουν κατά μεγάλο ποσοστό με την εμφάνιση οχημάτων αυτόνομης οδήγησης.
Η «μικρούλα» Vespa γίνεται… 70 χρόνων!
Χαρακτήρισε την Ιταλία τις δεκαετίες του '50 και του '60, αποτέλεσε το πρώτο «σκούτερ» χιλιάδων ανθρώπων, μετέφερε τον Γκρέγκορι Πεκ και την Οντρεϊ Χέπμπορν στους δρόμους της Ρώμης σ' εκείνη την περίφημη ταινία του 1953, αλλά, παρά τα 70 χρόνια της, δεν ξεθώριασε καθόλου στις μνήμες μας.
Σήμερα, το περίφημο Paperino της Piaggio (έτσι όπως αποκαλούν στην Ιταλία τον Ντόναλντ Ντακ) έφτασε να παράγεται σε 170.000 μονάδες τον χρόνο και να γιορτάζει τις 7 δεκαετίες του με μια σειρά ειδικών εκδόσεων, κάτω από τον γενικό τίτλο Vespa70 και μοντέλα τα Primavera, τις GTS και την πάντα επίκαιρη PX.
Κάποια στιγμή θα σας διηγηθούμε την ιστορία της Vespa. Προς το παρόν μπορείτε να δείτε τα επετειακά μοντέλα από κοντά, στο δίκτυο της μάρκας σε όλη την Ελλάδα.
Η VW μπροστά από την Toyota
Πριν από λίγους μήνες τη συγκλόνιζε το «σκάνδαλo VW» αναφορικά με τα δηλωμένα επίπεδα ρύπων στους κινητήρες diesel.
Σήμερα φιγουράρει στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης πωλήσεων για το πρώτο τρίμηνο του 2016, με δεύτερη την Toyota, σ' αυτόν τον πραγματικό πόλεμο για την πρώτη θέση της παγκόσμιας εμπορικής κατάταξης.
Η Toyota επικαλείται προβλήματα παραγωγής σε πολλά από τα εργοστάσιά της, με αποτέλεσμα να υπάρξει πτώση 2,3% (2,46 εκατομμύρια οχήματα), ενώ το στρατόπεδο των Γερμανών εμφανίζει οριακή άνοδο 0,8% με σύνολο 2,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και σοβαρούς υποστηρικτές στο αποτέλεσμα αυτό την Κίνα (άνοδος 6,4%) και την «κλασική» (Δυτική) Ευρώπη με ποσοστό 3,5%.
Αυτό όμως λίγο μπορεί να απαλύνει το οικονομικό κενό των 16,2 δισ. που το εργοστάσιο «έβαλε στην άκρη» για να αντιμετωπίσει τις νομικές συνέπειες του σκανδάλου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Α! Και μια και ο λόγος για… ρύπους, η Mitsubishi Motors φέρεται να έχει «μαγειρέψει» τις μετρήσεις της, η Daimler κλήθηκε να επιβεβαιώσει τις δικές της από το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης και το γκρουπ PSA (Peugeot/Citroen) φέρεται να εξετάζεται για ανακοίνωση ψευδών ειδήσεων.
Στενή συνεργασία Siemens και Valeo
Αν οι συζητήσεις σας είναι για κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπιέσεις και οκτάνια, καιρός να αλλάξετε θέμα και να ασχοληθείτε με… ηλεκτρικά μοτέρ και συστήματα υψηλής τάσης!
Δύο πολύ γνωστές εταιρείες, η Siemens και η Valeo (που οι περισσότεροι την έχουμε συναντήσει ως κατασκευάστρια ανταλλακτικών, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας πολύ πιο σύνθετος οργανισμός), αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και με ποσοστό 50/50 να εισβάλουν στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ως προμηθευτές καινοτόμων κινητήριων συστημάτων υψηλής τάσης, αλλά και παραγωγοί προσιτών εξαρτημάτων, σε μια αγορά που αναπτύσσεται ραγδαία.
Η αγορά του «ηλεκτρικού αυτοκινήτου» αποτελείται σήμερα από υβριδικά οχήματα, υβριδικά με δυνατότητα φόρτισης από εξωτερικό δίκτυο πόλης, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η εν λόγω αγορά θα γνωρίσει ανάπτυξη μεγαλύτερη του 20% μέχρι το 2020, ενώ σε τζίρο θα ξεπεράσει τα 30 δισ. μέχρι το 2019.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας