Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
19.0° 16.3°
2 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.0°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.0°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
3 BF
77%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
75%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
82%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
18°C
17.8° 16.1°
3 BF
82%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 15.9°
1 BF
66%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
68%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.7° 16.7°
1 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.1° 17.9°
2 BF
82%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
87%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 16.7°
2 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
2 BF
64%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.3° 16.3°
2 BF
77%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
17°C
17.1° 17.1°
2 BF
82%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
92%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025

Ξανά στην επικαιρότητα

Εχουμε αναφερθεί και στο παρελθόν στον ρόλο των SUV, την εξέλιξη δηλαδή των μεγάλων οχημάτων εκτός δρόμου, που μαζί με τα σχετικά πλεονεκτήματα, πρόσφεραν και ένα σωρό… πονοκεφάλους (βάρος, όγκο, κατανάλωση, υψηλή τιμή).

Τα SUV (Sport Utility Vehicles) κράτησαν ορισμένα από τα χαρακτηριστικά των «μεγάλων» αλλά έστρεψαν το βλέμμα τους στις ανέσεις των καθημερινών αυτοκινήτων.

Ακόμα περισσότερο, η νέα «υποκατηγορία», τα λεγόμενα crossover (κάτι μεταξύ station και hatchback), όλο και πληθαίνουν, δείχνοντας καθαρά την τάση της εποχής (κάθομαι ψηλά, οδηγώ στην πόλη, βγαίνω ευκαιριακά στο βουνό, χρειάζομαι χώρους.)

Η Mitsubishi παραδοσιακά έχει εμφανίσει αξιόλογα αυτοκίνητα στην κίνηση εκτός δρόμου, συνεπώς της ήταν εύκολο να «κατέβει» κατηγορία και να φτάσει μέχρι τα crossover.

To ASX προέρχεται από την πλατφόρμα που στηρίζει το Outlander, έχει ζωή σχεδόν από το 2012, αλλά τώρα, με τον νέο κινητήρα, γίνεται σημαντικά πιο προσιτό στον μέσο αγοραστή.

Το αυτοκίνητο

Η πρώτη αίσθηση μόλις ανοίγεις την πόρτα του οδηγού είναι το «σεμνό» εσωτερικό του ASX. Κρατά μια λιτή φόρμα στα σχέδια και χρησιμοποιεί συντηρητικά γκρι χρώματα, κόντρα στην τάση των καιρών με τα εντυπωσιακά εσωτερικά και τους περιττούς διακόπτες.

Αν όμως θέλετε πραγματικά να εντυπωσιαστείτε, ελάτε στην ουσία του θέματος και ρίξτε μια ματιά στον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου.

Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι καθώς και οροφής(!) οριοθετούν ένα περιβάλλον ασφάλειας για τους επιβάτες.

Συμπληρώστε τώρα τη λίστα με ABS, Traction Control, ESP, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης του οδηγού για επικείμενη σύγκρουση, εκκίνηση σε ανηφόρα αλλά και καθίσματα με σύστημα προστασίας του αυχένα καθώς και Isofix για να στηριχτούν τα καθίσματα των μικρών παιδιών.

Σε όλα αυτά προσθέστε και το Clear Tec, που με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης (που «επιστρέφει» ρεύμα στην μπαταρία σε κάθε επιβράδυνση), την ηλεκτρική υποβοήθηση και το αυτόματο σύστημα Stop/Go συμβάλλει θετικά τόσο στη μείωση των ρύπων όσο και στην εξοικονόμηση ενέργειας.

Ενας απλός διακόπτης επιλογής στη μετάδοση κρατά το πιο σοβαρό μυστικό του αυτοκινήτου.

Στη θέση 2WD, η κίνηση μέσα από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη μεταφέρεται όλη εμπρός.

Στη θέση 4WD, η ιδανική κατανομή ροπής εμπρός/πίσω καθορίζεται από μια σειρά αισθητήρων που πληροφορούν το σύστημα για το φορτίο που μεταφέρεται στον κινητήρα κάθε στιγμή (άνοιγμα γκαζιού), την ταχύτητα, καθώς και την κατάσταση του οδοστρώματος (συντελεστή τριβής) στον κάθε άξονα.

Η κατανομή αυτή μπορεί να είναι από 98% εμπρός – 2% πίσω (μετατρέποντας πρακτικά το αυτοκίνητο σε προσθιοκίνητο), μέχρι 50%-50%, σε καταστάσεις μειωμένης πρόσφυσης.

Στην τρίτη θέση (4WD Lock) η μετάδοση παραμένει μόνιμα στο 50/50 και είναι η στιγμή που κάποιος πρέπει να ξεκολλήσει από τη λάσπη, το χιόνι ή την άμμο της ελληνικής υπαίθρου.

Τέλος, στο διαμέρισμα του κινητήρα υπάρχει ο ολοκαίνουργος diesel των 1.560 κυβ. εκ. με τους 114 ίππους στις 3.600 σαλ. και τη μέγιστη ροπή των 270 Νm να εμφανίζεται μόλις στις 1.750 σαλ.

Είναι βέβαια υπερτροφοδοτούμενος με τροφοδοσία από άμεσο ψεκασμό και σύστημα common rail.

Το ASX δεν παρουσιάζει εκπλήξεις στον δρόμο. Στη μεν άσφαλτο και τις πολύωρες διαδρομές δεν κουράζει και σ' αυτό βοηθούν τόσο οι ικανοποιητικές διαδρομές της ανάρτησης, όσο και οι τροχοί των 18'.

Στο χώμα, το αυτοκίνητο δεν είναι ακριβώς φτιαγμένο για ράλι, σου δίνει όμως την ελευθερία να κινηθείς εκεί όπου ένα κανονικού ύψους τετράτροχο δεν θα έφτανε ποτέ.

Σκεφτόμαστε ότι δύσκολα ακόμα και ο απαιτητικός οδηγός για «εξερευνήσεις» θα βρεθεί σε δύσκολη στιγμή, αρκεί να έχει στο μυαλό του το όριο ενός παρόμοιου αυτοκινήτου.

Αυτό που χρειάζεται προσοχή είναι η σωστή χρήση του κιβωτίου, γιατί ο συνδυασμός των χαμηλών στροφών στον κινητήρα (κάτω από 1.300) με το βάρος των 1.520 κιλών μπορεί να επηρεάσει τον χρόνο απόκρισης του κινητήρα.

Μετρήσαμε μέση κατανάλωση στα 6,8 λίτρα/100 χλμ., μέγιστη ταχύτητα περίπου 180 χλμ./ώρα και επιτάχυνση κάτι λιγότερο από 12'' για τα 100 χλμ. από στάση.

Με σημαντικούς εσωτερικούς χώρους, έναν καλό diesel κινητήρα μεσαίου κυβισμού, άριστο εξοπλισμό και παράδοση στην αξιοπιστία, θεωρούμε ότι το ASX έχει ακόμα αρκετά ωφέλιμα χρόνια μπροστά του.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ξανά στην επικαιρότητα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας