Τη γνωρίσαμε σ' εκείνο το 9λεπτο κυνηγητό στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, στην ταινία «Bullit» με τον Στιβ Μακ Κουίν, τον Ρόμπερτ Βον και τη Ζακλίν Μπισέ (που είχε ήδη αναζητήσει καριέρα στο Χόλιγουντ).
Ακούσαμε για πρώτη φορά τον ήχο της Fastback GT των 325 ίππων (όσους περίπου έχει και η σημερινή), σχεδόν αγνοήσαμε την Dodge Charger R/T που καταδίωκε (παρά το ότι ήταν σαφώς πιο γρήγορo ως αυτοκίνητο) και περιμέναμε… μερικές δεκαετίες μέχρι η Ford να αποφασίσει να ξεφύγει από τα διάφορα σχεδιαστικά της ανοσιουργήματα και να φτάσει στη σημερινή, πραγματικά ενδιαφέρουσα 6η γενιά της.
Το αυτοκίνητο
Η λογική ενός «τεστ» αυτοκινήτου δεν έχει καμιά εφαρμογή στην περίπτωση της νέας Mustang! Το αυτοκίνητο αυτό κουβαλάει μια συγκεκριμένη προσωπικότητα, έχει μια δική του θεώρηση ζωής και το πιο σημαντικό, έχει και τη δύναμη να σου την επιβάλλει.
Με την πρώτη εξωτερική ματιά, σου φαίνεται τεράστια. Σαν να προσπαθεί να συγκεράσει την αμερικανική λογική του πληθωρικού με την ευρωπαϊκή αρχή των μικρών διαστάσεων, ιδιαίτερα στα σπορ μοντέλα. Αντίθετα στο εσωτερικό, οδηγός και συνοδηγός ευτυχούν, αλλά οι πίσω επιβάτες δεν μοιράζονται ακριβώς την ίδια ευδαιμονία. Παρά ταύτα, το πορτ μπαγκάζ φτάνει τα 408 λίτρα σε χωρητικότητα, επιτρέποντας στο ζευγάρι πολυήμερες μετακινήσεις.
Αν οδηγείτε «μπροστά και όρθια», η είσοδος και η έξοδος απαιτούν προπόνηση, για xάρη των (εξαιρετικών) μπάκετ της Recaro και παρά την τεράστια πόρτα που ανοίγεται εμπρός σας.
Σκαλίζοντας τον εξοπλισμό, δεν θα σας μιλήσουμε για GPS και ραδιόφωνα, τηλέφωνα ή Trip Computer, που τα έχει όλα αυτά, αλλά για το Drive Mode, σύστημα που ελέγχει ηλεκτρονικά την ανάρτηση, το τιμόνι και την απόκριση του γκαζιού σε 4 προεπιλεγμένα προγράμματα, ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείτε. Και φυσικά το ανεπανάληπτο Track Aps, εφαρμογή που σου παρέχει μέτρηση επιδόσεων, πλευρική επιτάχυνση (g-meter) και σύγκριση επιταχύνσεων, επιβραδύνσεων και χρόνο στους γύρους μιας πίστας, αν αποφασίσετε να διεκδικήσετε τη θέση του Ραϊκόνεν, τώρα που βρίσκεται σε άσχημη περίοδο στη Ferrari.
Η «μικρή» έκδοση των 2.3 λίτρων EcoBoost που είχαμε στα χέρια μας, αποδίδει 317 ίππους ισχύ, μέσα από υπερσυμπιεστή μεταβλητής παροχής (Twin scroll), άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και 432 Nm ροπής που γίνεται αισθητή από χαμηλά.
Στον δρόμο
Σε τρομάζει λίγο αυτή η ιστορία με το υπερυψωμένο καπό και την αίσθηση του «φρούριου» που σε κυριεύει στα πρώτα μέτρα οδήγησης. Είναι όμως απίστευτο το πόσο γρήγορα τα ξεχνάς όλα αυτά και αρχίζεις να οδηγείς ένα εξαιρετικό και τόσο ιδιαίτερο τετράτροχο. (Αυτό το αίσθημα της «φιλικότητας» που για παράδειγμα απουσιάζει από τις περισσότερες 911.)
Το αυτοκίνητο είναι βαρύ (ξεπερνά τα 1.720 κιλά), και αυτό φαίνεται μέχρι να… πάρεις φόρα και να αρχίσεις να στρίβεις. Με κάποιο μαγικό τρόπο, βάρος και εξωτερικές διαστάσεις εξαφανίζονται τότε, αλλά παραμένει η οδηγική, σχεδόν εθιστική απόλαυση των 317 ίππων, του μπλοκέ (μηχανικού) διαφορικού και των αεριζόμενων, 4πίστονων φρένων των 352 χιλιοστών εμπρός (μέρος του εξοπλισμού Performance Pack, που διαθέτει η ευρωπαϊκή έκδοση και περιλαμβάνει επίσης μπάρες ενίσχυσης θόλων, αντιστρεπτικές μεγαλύτερης διαμέτρου και σκληρότερα ελατήρια).
Περιμέναμε την αγάπη του για τον ανοιχτό δρόμο, αλλά η συμπεριφορά του σε διαδρομές όπως η γνωστή ασφάλτινη ειδική της Πεντέλης κυριολεκτικά μας ενθουσίασε. (Το θέαμα με τις γωνίες που μπορεί να πάρει, κυρίως πριν από τη στροφή, πρέπει να είναι μοναδικό!)
Μετρήσαμε 6,5’’ από στάση στα 100 χλμ. (γίνεται και καλύτερα!) και είδαμε 230 χλμ./ώρα στο κοντέρ, αλλά μετά τέλειωσε ο δρόμος και εμείς επιστρέψαμε στα 60!
Και εδώ, αγαπητοί αναγνώστες, είναι η μεγάλη αξία της νέας Mustang στην καθημερινή χρήση. Από τη μια μπορείς να πηγαίνεις με το πλάι για ημέρες, ιδιαίτερα αν βγάλεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, και από την άλλη να μένεις στα 60 χλμ./ώρα, τελευταίος στην ουρά, χωρίς ποτέ το αυτοκίνητο να διαμαρτυρηθεί στο ελάχιστο.
Σε μια άλλη εποχή και μια άλλη χώρα, θα θέλαμε να είχαμε μια Mustang. Για τις κυριακάτικες βόλτες μας σε μοναχικούς δρόμους και την αίσθηση του ξεχωριστού, που τόσο λείπει από τη ζωή μας.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας