Είναι σύνηθες στα «σαλόνια» αυτοκινήτου κάθε κατασκευαστής να μας δίνει εικόνες με το πώς βλέπει το μέλλον, το δικό του αλλά και γενικότερα της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Ιδιαίτερα τώρα που η διαμάχη Ευρώπης - Ιαπωνίας σχετικά με το «καύσιμο» που θα χρησιμοποιηθεί στα χρόνια που έρχονται έχει φτάσει στο κατακόρυφο, η μικρή (;) μας ιστορία αρχίζει να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τα προγνωστικά είναι εξαιρετικά αμφίρροπα.
Θα παρακολουθούμε με ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Φωτογραφίες: Βασίλης Μαθιουδάκης
ALFA ROMEO 4 C
Σχεδιασμένο στο Centro Stile Alfa Romeo και κατασκευασμένο σε μία από τις γραμμές παραγωγής της Maserati στη Modena, η μικρή αδελφή της C8 μεταφέρει δύο άτομα με σχεδόν μηδενικές αποσκευές.
Ο κινητήρας των 1.742 κυβ. εκ. αποδίδει 240 ίππους μεταφέροντας την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Ενα πραγματικό ιταλικό αυτοκίνητο, έτσι όπως τα είχαμε συνηθίσει τις προ-περασμένες δεκαετίες από τη γείτονα χώρα.
JEEP RENEGATE
Τόσο «ιταλικό» όσο και το FIAT 500 Χ, το νέο Renegate παράγεται σε εκδόσεις 4Χ2 και 4Χ4, εξοπλίζεται με 4 κινητήρες βενζίνης και diesel (κυρίως ιταλικής σχεδίασης ή βελτίωσης), το δε κόστος του αρχίζει από το συναρπαστικό ποσόν των 19.370 ευρώ.
FIAT 500 X
Ενα θαυμάσιο crossover με κίνηση στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς, κινητήρα 1.4 Τurbo και 140 ίππους, μία ακόμα έκδοση της φοβερής πλατφόρμας του 500. Πρώτος ξάδελφος του Renegate, κοστίζει κάτι λιγότερο από 20.000 ευρώ.
FIAT TIPO 1.4
Η Fiat έμαθε να κατασκευάζει ποιοτικά αυτοκίνητα! Το νέο Tipo αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στη μεσαία κατηγορία 3 όγκων, με κινητήρα 1.4 και 95 ίππους
Είναι μονοθέσιο, πανάλαφρο (μόλις 495 κιλά), χρησιμοποιεί τον κινητήρα «πασπαρτού» EcoBoost με ισχύ 205 ίππων και φτάνει τα 225 χλμ./ώρα. Η Ford ισχυρίζεται πως μπορεί να κυκλοφορήσει κανονικά στον δρόμο, αλλά θα θέλαμε να δούμε τη στιγμή της παράδοσης, όπου ο πωλητής θα εξηγεί στον ευτυχή κάτοχο πού είναι τα φλας και το χειρόφρενο!
SSANGYONG TIVOLI
Την είχαμε συνηθίσει στον ρόλο μιας εταιρείας με μάλλον αδιάφορα οχήματα, μέχρι που είδαμε το πραγματικά νέο Tivoli.
Μετά την εξαγορά της από τη Mahindra και με χρόνο εξέλιξης τριών ετών, το μικρό SUV (κωδικός ProjectΧ 100) άρχισε να παράγεται στη Νότια Κορέα τον Ιανουάριο του 2015.
Με κινητήρα 1.600 κυβικών σε εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, κινεί τους 2 ή και τους 4 τροχούς του μέσα από ένα κιβώτιο 6 σχέσεων, αυτόματο ή χειροκίνητο.
Κόστος μεταξύ 15.000 και 20.000 ευρώ.
CITROEN C1
Η δεύτερη γενιά της γαλλο-ιαπωνικής συνεργασίας μεταξύ PSA και Toyota εξακολουθεί να παρουσιάζει ενδιαφέρον, ιδιαίτερα μετά τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν, εσωτερικά και εξωτερικά. Στον βασικό 3κύλινδρο κινητήρα των χιλίων κυβικών προστέθηκε και ένας «νέος» από την πλευρά της PSA, 1.400 κυβικών και 82 ίππων.
FORD MUSTANG
Το αστέρι της Ford, ένα πολυαναμενόμενο αυτοκίνητο και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Σε δύο εκδόσεις, fastback και convertible, και με δύο κινητήρες, 2.3 και 5.0 λίτρων, σχήματος V που αποδίδει μόλις… 421 ίππους.
Στη «μικρή» έκδοση του EcoBoost, 317 ίπποι μεταφέρονται στους πίσω τροχούς μέσα από ένα κιβώτιο 6 σχέσεων. Κόστος, κάτι λιγότερο από 50.000 ευρώ.
FORD RS
Συνεχίζοντας μια λαμπρή ιστορία, το νέο RS έχει κίνηση σε όλους τους τροχούς, 350 άλογα από τον EcoBoost που χρησιμοποιεί και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Αυτός βέβαια δεν είναι ο ιδανικός τρόπος για να περιγράψεις ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για πραγματικούς οδηγούς.
HONDA CIVIC TYPE R
Το κορυφαίο από τα τρία νέα μοντέλα που παρουσίασε η Ηonda στο περίπτερό της (τρίτη γενιά Jazz, HRV και Type R).
Αυτό το τελευταίο, με υπερσυμπιεστή εξάτμισης (turbo) και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ανεβάζει την ισχύ του στα 310 άλογα και φτάνει τα 100 χλμ./ώρα σε 5,7’’.
Μια εταιρεία με εξαιρετική τεχνολογική ιστορία, θα μπορούσε, κατά τη γνώμη μας, να ακολουθήσει λιγότερο «φορτωμένη» αισθητική στον σχεδιασμό των αυτοκινήτων της.
PEUGEOT 208/308
Εχει εκπλήξει ευχάριστα η φετινή πορεία της Peugeot στην ελληνική αγορά. Στο γαλλικό περίπτερο, μαζί με το 208 σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση, είδαμε και το κορυφαίο 308 GT με 2λιτρο κινητήρα diesel (Blue HDi 180 ίππων) και αυτόματη μετάδοση 6 σχέσεων.
VOLVO XC 90
Από τα πιο εντυπωσιακά και πλέον ακριβά, το κορυφαίο μοντέλο της σουηδικής Volvo παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας. Το νέο XC 90 είναι ένα «δείγμα γραφής» της νέας κινεζικής ιδιοκτησίας και εντυπωσιάζει με τον όγκο, τον εξοπλισμό και την αισθητική του. Οι 2λιτροι κινητήρες βενζίνης και diesel, που φτάνουν μέχρι και τους 320 ίππους, κινούν τους εμπρός ή και όλους τους τροχούς, ενώ υπάρχει και υβριδική έκδοση (Τ8) με συνολική ισχύ 401 ίππων και στάνταρ 3 σειρές καθισμάτων, 7 θέσεων. Το κόστος αγγίζει τα 90.000 ευρώ.
DS AUTOMOBILES
Εμπνευσμένο από τη θρυλική DS που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1955 και της εικόνας που ακόμα υπάρχει ολοζώντανη, τουλάχιστον στα μάτια των παλαιότερων, η Citroen αποφάσισε να δημιουργήσει το DS Automobiles, ένα νέο brand που θα στεγάσει όλες τις τεχνολογικές αλλά και αισθητικές ανησυχίες των Γάλλων.
Ηδη, τα πρώτα δείγματα είναι πάνω από κάθε κριτική. Μας άρεσε ιδιαίτερα το DS 5 diesel των 120 ίππων και της καταπληκτικής σχεδίασης.
AUDI R8 V10 FSI
Στον αντίποδα των Ιταλών, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο της έκθεσης, με 610 ίππους από έναν δεκακύλινδρο, σχήματος V κινητήρα, 5.2 λίτρων.
Με κίνηση σε όλους τους τροχούς, έχει στενή σχέση με τη Laborghini Galardo, αλλά κοστίζει σημαντικά λιγότερα χρήματα.
Σχεδιαστικά, βασίζεται στο Audi Le Mans Quattro concept car, που στην πρωτότυπη μορφή του είχε χαρακτηριστεί από τον Jacky Ickx ως το αυτοκίνητο με την «καλύτερη οδική συμπεριφορά στον κόσμο».
AUDI A4
Αποτελεί την αιχμή του δόρατος για το γερμανικό εργοστάσιο και, φυσικά, έχει ό,τι περιμένει κανείς από αυτό το αυτοκίνητο.
Εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, άρτια αισθητική και ένα σχήμα που επιτρέπει στον αεροδυναμικό συντελεστή του να κατέβει μέχρι το 0,23.
Υπάρχουν και εδώ κινητήρες βενζίνης (TFSI, 1.4 λίτρου με 150 ίππους) και πετρελαίου (TDI 2 λίτρων με 150 και 190 άλογα). Το κόστος ξεκινά από τα 31.500 ευρώ.
RENAULT KADJAR
Πρώτη παρουσίαση για το ολοκαίνουργο Kadjar. Βασίζεται στο πάτωμα του Νissan Quashqai, μπορεί να έχει κίνηση μόνο εμπρός αλλά και σε όλους τους τροχούς και χρησιμοποιεί έναν κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων, 131 ίππων και έναν πετρελαίου με δύο ιπποδυνάμεις, 110 και 131 ίππους.
SUBARU LEVORG
Παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία την άνοιξη του 2014, αλλά στη χώρα μας το πρωτοβλέπουμε τώρα.
Η Subaru θεωρεί πως το Levorg συνδυάζει μοναδικά τις επιδόσεις ενός sport αυτοκινήτου και την άνεση ενός οχήματος μεγάλων αποστάσεων.
Χρησιμοποιεί τον επίπεδο 4κύλινδρο DIT κινητήρα, με απευθείας έγχυση καυσίμου και υπερσυμπιεστή, σε δύο εκδόσεις.
Αυτή των 1.600 κυβικών με ισχύ 170 ίππους και μια δεύτερη των 2 λίτρων που φτάνει ούτε λίγο ούτε πολύ τους… 300!
Εμείς είδαμε τη «μικρή» έκδοση, με κόστος 36.400 ευρώ.
VW e-line
Εχει ενδιαφέρον η μάχη για το μέλλον της αυτοκίνησης. Η VW έχει στραφεί στον ηλεκτρισμό (απόδειξη, η e-line που είδαμε στην έκθεση).
Οι Γιαπωνέζοι κοιτάνε προς τα fuell cells και μάλιστα με 20ετές πλάνο εξέλιξης. Οι προβλέψεις... δικές σας.
MITSUBISHI OUTLANDER PHEV 4WD
H μορφή των πραγμάτων που θα 'ρθουν; Ενα καθαρόαιμο SUV με τετρακίνηση και μόνιμη διάθεση για «περιπέτεια», τώρα και σε υβριδική μορφή, συνδεδεμένο με τη ΔΕΗ στο υπόγειο του σπιτιού μας!
Εκτός από τον 2λιτρο κλασικό κινητήρα του, δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα για κάθε άξονα, ισχύος 60kW αναλαμβάνουν να κινήσουν ένα σχετικά βαρύ, αλλά άριστα κατασκευασμένο αμάξωμα.
Με καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, η αυτονομία αγγίζει τα 52 χιλιόμετρα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας