Ολοένα και περισσότερα είναι τα μοντέλα που εξηλεκτρίζονται. Ανάμεσά τους είναι και το νέο Scénic, που μας φέρνει στη μνήμη εκείνο το ιδιαίτερα πρακτικό μοντέλο που έδωσε άλλον αέρα στις οικογενειακές μετακινήσεις. Τώρα πλέον μεταμορφώνεται σε SUV για να αποτελέσει την αμιγώς ηλεκτρική πρόταση εναλλακτικά του Austral.
Ολα αυτά στο πλαίσιο της μακροχρόνιας στρατηγικής «Renaulution» της γαλλικής εταιρείας, που περιλαμβάνει και την αναγέννηση των Renault 4 και Renault 5 με ηλεκτροκινητήρες.
Το Renault Scenic παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1996, ως Megane Scénic τότε, και θεωρείται το πρώτο compact MPV στην ιστορία του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου. Το όνομα επιλέχθηκε για να αναθερμάνει την επιθυμία του κόσμου για ταξίδια και εξερεύνηση.
Οι πρώτες τέσσερις γενιές του μοντέλου είχαν συγγενή πλεονεκτήματα: ευρυχωρία, πρωτοποριακή τεχνολογία και ασφάλεια. Το ίδιο ισχύει και για την επόμενη 5η γενιά του μοντέλου, του μελλοντικού ηλεκτρικού οικογενειακού αυτοκινήτου της Renault με το όνομα Scénic E-Tech electric.
Η πρώτη γενιά σχεδιάστηκε από μέσα προς τα έξω. Επρόκειτο για ένα «κουκούλι» ιδανικό για ταξίδια, καινοτόμο, ασφαλές, άνετο και φιλικό, με εξαιρετική ευελιξία, γεμάτο κορυφαία τεχνολογία και παράθυρα «μεγαλύτερα από τη ζωή». Ο σχεδιασμός του ήταν μοναδικός και ευνοούσε τη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών από τον δρόμο.
Κέρδισε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 1997, ενώ η Renault έχει πουλήσει περισσότερα από 5,4 εκατομμύρια από αυτά σε 110 χώρες.
Η Renault έχει αναβαθμίσει σημαντικά το δημιούργημά της κατά τη διάρκεια των χρόνων, διατηρώντας όμως όλα τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του που το διέκριναν από την αρχή της καριέρας του, όπως η άνεση στο εσωτερικό του, η ασφάλεια και η τεχνολογία. Το όνομα Scenic είναι ακρωνύμιο των λέξεων που αποτελούν τη φράση «Safety Concept Embodied in a New Innovative Car» (=Ασφάλεια Ενσωματωμένη σε ένα Νέο Καινοτόμο Αυτοκίνητο).
Οι απαλές σχεδιαστικές φόρμες του Scenic και το αμάξωμα ενός όγκου ταίριαζαν πολύ με το πνεύμα της εποχής. Το μοντέλο σχεδιάστηκε για να ελκύει τις οικογένειες και αυτές λάτρεψαν την ιδέα ενός αυτοκινήτου που θυμίζει κουκούλι. Το Scénic ήταν διαθέσιμο σε ένα μέγεθος και οι αναλογίες του το καθιστούσαν πιο ευρύχωρο και ευέλικτο στο εσωτερικό του.
Οταν οι σχεδιαστές εργάζονταν στην πρώτη γενιά του Scenic, ρώτησαν τα παιδιά των υπαλλήλων τι ήθελαν και τι χρειάζονταν, πώς φαντάζονταν το εσωτερικό του αυτοκινήτου και ποια πράγματα τους αρέσουν. Αυτό εξηγεί τους διάφορους κρυφούς αποθηκευτικούς χώρους και τις έξυπνες εργονομικές λύσεις που κυριάρχησαν.
Το Scénic συντονίστηκε απόλυτα με την εποχή σε κάθε γενιά του. Ο κόσμος άλλαξε και το Scénic άλλαξε μαζί του. Το ηλεκτρικό Scénic E-Tech είναι το οικογενειακό αυτοκίνητο του αύριο. Προκειμένου να κάνει ακόμα ένα βήμα προς την κατεύθυνση των περιβαλλοντικά υπεύθυνων και ασφαλέστερων αυτοκινήτων, αυτών που είναι γεμάτα καινοτομία και τεχνολογία για τον πλανήτη και τους ανθρώπους, η Renault αποφάσισε να προσθέσει μια νέα διάσταση στο όνομα Scénic.
Βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-EV, η οποία χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Renault Mégane E-Tech Electric και αντίστοιχα στο Nissan Ariya, στο πλαίσιο της γαλλο-ιαπωνικής συμμαχίας. Η αρχιτεκτονική αυτή θα επιτρέψει την ύπαρξη διαφορετικών εκδόσεων μπαταρίας. Η βασική έκδοση θα έχει μπαταρία 60kWh με βέλτιστη φόρτιση 15-80% σε 30 λεπτά και θα δίνει τη δυνατότητα αυτονομίας 360 χλμ. Και με ισχύ 218 ίππων.
Η κορυφαία έκδοση θα έχει την μπαταρία των 90kWh του Nissan Ariya, με έναν ηλεκτροκινητήρα 242 ίππων ή δύο με συνολικά 306 άλογα. Εδώ η αυτονομία ανεβαίνει στα 500 χλμ.!
Προσφέρει αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το Mégane (έχει μήκος 4,49 μ.) και πιστό στην παράδοση θα έχει πολλαπλές επιλογές διαμόρφωσης του εσωτερικού.
Το ηλεκτρικό Renault Scénic E-Tech θα παρουσιαστεί στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, στις 4 Σεπτεμβρίου 2023.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας