Σε μια εποχή που οι άλλοι κατασκευαστές διακόπτουν την παραγωγή συμβατικών μικρών και αφιερώνονται στην ηλεκτροκίνηση, η Toyota επιμένει. Και τούτο συμβαίνει από τον πρωταγωνιστή της παγκόσμιας μα και της ελληνικής αγοράς. Εχει πουλήσει 11.300 αυτοκίνητα το πρώτο δεκάμηνο στη χώρα μας και προηγείται με διαφορά και ποσοστό 13%.
Το νέο Toyota Aygo X είναι ένα crossover μοναδικό στη κατηγορία A, που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Βασίζεται στην επιτυχημένη πλατφόρμα GA-B, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το νέο Yaris και πιο πρόσφατα το Yaris Cross.
Η τολμηρή διχρωμία του Aygo X σε συνδυασμό με μια νέα, ζωηρή χρωματική φιλοσοφία συνθέτουν ένα μοναδικό προφίλ που προσελκύει την προσοχή υποδηλώνοντας την ετοιμότητα του μοντέλου να ξεχυθεί στον δρόμο.
Η νέα σφηνοειδής οροφή επιτείνει την αίσθηση δυναμισμού πετυχαίνοντας μια πιο σπορ εικόνα. Μπροστά, φώτα υψηλής τεχνολογίας full LED αγκαλιάζουν το πάνω τμήμα του καπό δημιουργώντας ένα σήμα φτερού, ενώ λίγο πιο κάτω η μεγάλη μάσκα, τα φώτα ομίχλης και η ποδιά βασίζονται στο θέμα «double trapezoid» που αποτελεί μέρος της ταυτότητας του Aygo, προσδίδοντας την εικόνα ενός οχήματος «έτοιμου για οπουδήποτε».
Η νέα χρωματική φιλοσοφία είναι εμπνευσμένη από μπαχαρικά (!), με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας μοναδικής σειράς χρωμάτων για το Aygo X, με το καθένα να αποτυπώνει την αύρα και τις διαφορετικές προσωπικότητες του αυτοκινήτου. Είναι το κάρδαμο (απαλό πράσινο), το τσίλι (στις φωτογραφίες μας), το τζίντζερ (μπεζ) και ο λιγότερο γνωστός άρκευθος (μπλε).
Το καθένα από αυτά τα χρώματα δημιουργεί αντίθεση με τη δίχρωμη μαύρη οροφή και το πίσω τμήμα που καθιστά το Aygo X ξεχωριστό και άμεσα αναγνωρίσιμο.
Tο θέμα των μπαχαρικών δεν μένει απλά στην επιφάνεια. Ξεχωριστά στοιχεία του εσωτερικού συνδυάζονται με τα εξωτερικά χρώματα προσδίδοντας μια μοναδική προσωπικότητα στο cockpit, συμπεριλαμβανομένων του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας. Μια πιο προσεκτική παρατήρηση των καθισμάτων θα αποκαλύψει το σύμβολο «X» ραμμένο διακριτικά στο ύφασμα. Το όνομα Aygo X αποτελεί διακριτικό στοιχείο και των τολμηρών προβολέων διαμορφώνοντας μια ισχυρή και γεμάτη συνοχή ταυτότητα.
Με μήκος 3.700 χιλ., το νέο Aygo X είναι 235 χιλ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του, ενώ το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 90 χιλ. Ο εμπρός πρόβολος είναι 72 χιλ., ενώ η μέγιστη διάσταση των τροχών έχει αυξηθεί στις 18”.
Σχεδιασμένο για τους πιο στενούς δρόμους της πόλης, το Aygo X έχει εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής με ακτίνα μόλις 4,7 μ., που αποτελεί έναν από τους μικρότερους στην κατηγορία.
Το συνολικό πλάτος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 125 χιλ., φτάνοντας τώρα στα 1.740 χιλ. συγκριτικά με του Aygo. Ως αποτέλεσμα, τα εμπρός καθίσματα απέχουν κατά +20 χιλ., αυξάνοντας τον χώρο για τους ώμους κατά 45 χιλ. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης κορυφαίος στην κατηγορία διαθέτοντας 125 χιλ. μεγαλύτερο μήκος και έξυπνη σχεδίαση πίσω από τα πίσω καθίσματα, με αποτέλεσμα την αύξηση της χωρητικότητάς του πάνω από 60 λίτρα, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, στα 231 λίτρα.
Επιπλέον, η σχεδίαση της οροφής διατηρεί τις συμπαγείς συνολικές διαστάσεις της προσφέροντας μια άνετη, ευρύχωρη καμπίνα για τον οδηγό και τους επιβάτες. Το ύψος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 50 χιλ. στα 1.510 χιλ.
Ως ένα συμπαγές, ψηλό crossover, έχει απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 11 χιλ. συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Η θέση οδήγησης είναι ψηλότερη κατά 55 χιλ. επιτρέποντας καλύτερη οπτική επαφή με τους άλλους χρήστες των δρόμων, κυρίως δικυκλιστές και πεζούς. Επιπλέον, η γωνία της κολόνας A έχει αυξηθεί κατά 10% στις 24º για βελτιωμένη ορατότητα.
Το Aygo X είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονα, σημαντικά νέα χαρακτηριστικά. Είσαι μόνιμα συνδεδεμένος μέσω του Toyota Smart Connect και του MyT smartphone app. Το Toyota Smart Connect επικεντρώνεται σε χαρακτηριστικά όπως η υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 9”, ο κρυφός φωτισμός και η ασύρματη φόρτιση. Το τελευταίο σύστημα πολυμέσων της Toyota προσφέρει επίσης πλοήγηση βασισμένη σε cloud για πληροφορίες διαδρομής σε πραγματικό χρόνο μέσω των διαρκώς συνδεδεμένων υπηρεσιών στις υψηλότερες εκδόσεις. Υπάρχει επίσης ενσύρματη και ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay.
Το Aygo X κάνει ένα άλμα προόδου στον τομέα της ασφάλειας, εισάγοντας το Toyota Safety Sense ως στάνταρ εξοπλισμό για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας. Διαθέτει πρόσθετα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας, όπως δομικές ενισχύσεις για απορρόφηση της ενέργειας σύγκρουσης, ώστε να διασφαλίζεται ολοκληρωμένη ασφάλεια.
Φοράει τον πολυβραβευμένο 3-κύλινδρο κινητήρα 1KR-FE του 1-λίτρου που έχει βελτιωθεί για να συμμορφώνεται με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, προσφέροντας συγχρόνως υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας και επιδόσεων, καθώς και χαμηλή κατανάλωση και μειωμένους ρύπους. Θα διατίθεται σε χειροκίνητη (ΜΤ) και αυτόματη έκδοση (CVT). Το νέο κιβώτιο CVT προσφέρει την καλύτερη στην κατηγορία αρχική απόκριση, διαισθητικές αλλαγές ταχυτήτων και γραμμικότητα, διατηρώντας ταυτόχρονα μια ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και την κατανάλωση καυσίμου. Θα είναι κοντά μας το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Toyota Aygo X 1.0 MT
Κινητήρας: 998 κ.εκ., 3 κύλινδροι, βενζίνη
Ισχύς: 72 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 93 Nm/ 4.400 σ.α.λ.
0-100: 15,6 δευτερόλεπτα
Τελική: 158 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,7 λτ./ 100 χλμ.
CO2: 107 γραμμάρια
Τέλη: 0
Τιμή: Αναμένεται
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας