Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.3° 14.5°
1 BF
80%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
17.1° 14.9°
1 BF
84%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
3 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
1 BF
86%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
80%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.0° 15.0°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.2° 13.8°
1 BF
99%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.0° 15.5°
1 BF
68%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
76%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
78%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
52%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.6° 15.6°
1 BF
90%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
18.4° 17.2°
0 BF
80%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
4 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
2 BF
82%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
69%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
85%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
Το περιστατικό μεταξύ Ρόσι και Μάρκεθ έβαλε φωτιά στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ενώ έκανε ανυπολόγιστο κακό στο άθλημα | AP Photo/ Shizuo Kambayashi

Φινάλε με τις... μάσκες πεσμένες

Πριν από μερικές εβδομάδες, θεωρούσαμε ότι η φετινή σεζόν στα Moto GP θα περνούσε στην ιστορία ως μία από τις καλύτερες όλων των εποχών, με καταπληκτικούς αγώνες - ειδικά αυτόν της Αυστραλίας.

Ομως πριν από δύο εβδομάδες, στο γκραν πρι της Μαλαισίας, το σπορ έπιασε πάτο... Οι μάσκες έπεσαν και το αποτέλεσμα ήταν τραγικό.

Μπορεί να μην υπήρξε δράμα, με την έννοια του τραυματισμού, όμως η εγωπάθεια, η αντιπάθεια και ο μικροπρεπής ανταγωνισμός τους έπεσαν σαν λεκές πάνω στην επιτυχημένη καριέρα τους.

Κλότσησε ο Βαλεντίνο Ρόσι; Ή προκάλεσε ο Μαρκ Μάρκεθ; Το πόδι του πρώτου φαίνεται να κάνει κίνηση προς τη μηχανή του Ισπανού.

Αυτός την έριξε ή ο αντίπαλός του ακούμπησε θέλοντας να χαλάσει τον αγώνα του Ιταλού; Υστερα από ατελείωτες εξετάσεις της τηλεμετρίας και πολλές ώρες συζητήσεων, οι ελλανοδίκες κατέληξαν ότι το υπάρχον υλικό δεν είναι αρκετό για εμπεριστατωμένη άποψη.

Και καταλήγουν σε σιβυλλικές ανακοινώσεις όπως αυτή του διευθυντή του αγώνα στο Σεπάνγκ, Μάικ Γουέμπ:

«Θεωρούμε ότι ο Ρόσι είχε εκνευριστεί από τον τρόπο που εξελισσόταν ο αγώνας, από το πώς πιλόταρε ο Μάρκεθ. Πιστεύουμε ότι ο Μαρκ τού δυσκόλευε τον αγώνα, μολονότι δεν παραβίαζε κανέναν κανονισμό. Δεν μας άρεσε η συμπεριφορά του Μάρκεθ στην πίστα. Ομως, ακόμα κι έτσι, η αντίδραση του Ρόσι δεν έπρεπε επ’ ουδενί να είναι τέτοια»...

Η αλήθεια έχει μπερδευτεί με τις ιστορίες συνωμοσίας, οι οποίες βρίσκουν βέβαια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το πρόσφορο έδαφος για να φουντώσουν.

Υπό κανονικές συνθήκες, όταν ένας αναβάτης δεν φρενάρει τη σωστή στιγμή ή παίρνει πολύ ανοιχτά ή πολύ κλειστά μια στροφή, τότε αυτό ακριβώς πρέπει να βλέπουμε: ένα λάθος φρενάρισμα, μια λάθος στροφή...

Ομως, πλέον, ο Ρόσι και ο Μάρκεθ μάς αναγκάζουν να ξαναπαίζουμε όλες τις κούρσες στο μυαλό μας για να βρούμε απώτερα συμφέροντα και εκούσιες αντιδράσεις.

AP Photo/ Shizuo Kambayashi

Για παράδειγμα, ο Ιταλός εννεάκις πρωταθλητής υποστήριξε ότι όλες οι κινήσεις του Μάρκεθ γίνονται προκειμένου να αποκτήσει προβάδισμα ο (επίσης Ισπανός) Χόρχε Λορένθο και να πάρει τον τίτλο. Κάθε μέτρο που διανύει ο Μάρκεθ -ο οποίος παρεμπιπτόντως δεν είχε πλέον πιθανότητες διεκδίκησης του πρωταθλήματος- περνάει από τη λούπα.

Κάθε φορά που πλησιάζουν ο ένας τον άλλο στην πίστα η ένταση κορυφώνεται για το τι μπορεί να συμβεί... Δεν είναι εύκολο να αποδείξει κανείς αυτή τη θεωρία.

Το ότι ο Λορένθο βέβαια προσπερνάει πιο εύκολα τον Μάρκεθ απ’ ό,τι ο Ρόσι είναι επιχείρημα που δεν περνάει απαρατήρητο.

Παράλληλα, όμως, δεν υπάρχει γραπτός κανόνας που να ορίζει ότι, αν ένας οδηγός δεν έχει πιθανότητες κατάκτησης του πρωταθλήματος, δεν πρέπει να ανταγωνίζεται κάποιον που έχει...

Οσο η οδήγηση δεν προκαλεί κίνδυνο γι’ αυτόν που κυνηγά τον τίτλο, τότε οι αναβάτες είναι ελεύθεροι να κρατήσουν τη θέση τους - κανείς δεν τους αναγκάζει να παραμερίσουν.

Ισως τελικά πρέπει να αναζητήσουμε την αιτία του επεισοδίου σε ζητήματα χαρακτήρα. Κατ’ αρχάς, υπάρχει ο εκνευρισμός και το στρες του Βαλεντίνο Ρόσι, που διαισθάνεται ότι αυτή είναι η καλύτερη -ίσως και η τελευταία- ευκαιρία για το δέκατο πρωτάθλημα Μoto GP της καριέρας του.

Ομως παρουσιάζονται εμπόδια. Ειδικά η κόντρα με τον Μαρκ Μάρκεθ είναι ό,τι χειρότερο για τον Ιταλό.

Ο Ισπανός ανέκαθεν ήταν μεγάλος φαν του Ρόσι και τον έχει μελετήσει και αντιγράψει σε πολλά· κυρίως στην αντεπίθεση.

Οταν τον προσπεράσουν, αμέσως επιτίθεται για να ανακτήσει τη θέση του στην επόμενη στροφή. Ο Ρόσι βλέπει δηλαδή ένα φιντάνι ικανό να τον κερδίζει στο δικό του παιχνίδι. Και αυτό δεν του αρέσει καθόλου...

Από την άλλη, σε μια χρονιά που η Honda δεν του έδωσε καλή μηχανή, ο Μάρκεθ βγάζει τον εκνευρισμό του πάνω στον Ρόσι «δημιουργώντας» από θυμό έναν δικό του πόλεμο και θέλοντας να μην πάρει ο Ιταλός αυτό που δεν μπόρεσε να διεκδικήσει ο ίδιος.

Μικροπρέπειες από τις οποίες και οι δύο βγαίνουν χαμένοι. Το σπορ, ακόμα περισσότερο...

Σε συναγερμό η Βαλένθια

AP Photo/ Joshua Paul

Το πρωτάθλημα στα Moto GP κρίνεται αυτό το Σαββατοκύριακο στο Τσέστε της Βαλένθια, η διοργανώτρια αρχή προσπαθεί να εκτονώσει την κατάσταση, συνεντεύξεις Τύπου και γκαλά έχουν ματαιωθεί καθώς η ατμόσφαιρα κάθε άλλο παρά γιορτινή είναι...

Αντί για την καθιερωμένη εμφάνιση των οδηγών ενώπιον των δημοσιογράφων, που ήταν προγραμματισμένη για την Πέμπτη, η FIM είχε καλέσει σε συνάντηση όλες τις ομάδες και τους αναβάτες για να τους κάνει συστάσεις εν όψει του τελευταίου αγώνα της χρονιάς.

Στόχος ήταν επίσης να αποφευχθούν οι επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων, που σίγουρα δεν θα έχαναν την ευκαιρία να «τσιγκλίσουν» τους πρωταγωνιστές του επεισοδίου στο Σεπάνγκ...

Την ίδια στιγμή, οι Ισπανοί οπαδοί, που ελπίζουν ότι ο Χόρχε Λορένθο θα κατακτήσει τον τίτλο, ετοιμάζουν... υποδοχή στον Ρόσι και οι Ιταλοί τιφόζι του «Μr. 46» θα δώσουν ηχηρό «παρών». Οι αστυνομικές αρχές στη Βαλένθια ετοιμάζονται για κάθε ενδεχόμενο.

Τις ώρες που γράφονταν οι γραμμές αυτές, δεν είχαν ακόμα ανακοινωθεί οι τελικές αποφάσεις για την τιμωρία του Ρόσι.

Ο Ιταλός αναβάτης της Yamaha έχει προσφύγει και στο CAS, στην προσπάθειά του να διεκδικήσει τον αγώνα στα ίσια και να μην ξεκινήσει από την τελευταία θέση του γκριντ - η τιμωρία που του επιβλήθηκε μετά το περιστατικό του Σεπάνγκ...

Προηγείται με μόλις επτά βαθμούς διαφορά στη γενική κατάταξη από τον Χόρχε Λορένθο και, αν εκκινήσει τελευταίος, δύσκολα θα πανηγυρίσει μέσα στο Τσέστε.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Φινάλε με τις... μάσκες πεσμένες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας