Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, οι μελέτες ωρίμανσης που συνοδεύουν την υλοποίηση του νέου ΒΟΑΚ χρηματοδοτούνται, ήδη από το 2017, από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με προϋπολογισμό 5 εκ. ευρώ.
Σχετικά με τη χρηματοδότηση που φαίνεται να έχει εξασφαλιστεί για το έργο (355 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ συνολικά για το ΒΟΑΚ, αλλά και για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος και 427 εκ. ευρώ από το Ταμείο για την ανάκαμψη από την πανδημία του COVID), ο ΣΥΡΙΖΑ Χανίων υποστηρίζει ότι αυτή δεν επαρκεί για την υλοποίηση του συνολικού έργου Κίσσαμος – Σητεία (το κόστος του οποίου όπως ανακοινώθηκε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό ξεπερνά τα 2 δις ευρώ).
Μάλιστα υπογραμμίζει ότι τμήματα του έργου όπως το Αγ. Νικόλαος – Σητεία ή η σύνδεση του ΒΟΑΚ με το διεθνές αεροδρόμιο Χανίων και το λιμένα της Σούδας, εξακολουθούν να μην έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση δεδομένου ότι δεν έχουν συμπεριληφθεί ούτε στον μέχρι τώρα σχεδιασμό, αλλά ούτε και στο σχεδιασμό του νέου ΕΣΠΑ Μεταφορών. «Είναι ανακριβές λοιπόν ότι έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση που απαιτείται για όλο το ΒΟΑΚ», προσθέτει.
Επίσης επισημαίνει ότι «η μελέτη για την υλοποίηση του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος με προϋπολογισμό περίπου 1 εκ. ευρώ συμβασιοποιήθηκε στις αρχές του 2008, οδήγησε στην έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου το 2012 και ουσιαστικά επανεργοποιήθηκε, προκειμένου να ολοκληρωθεί επιτέλους το φυσικό της αντικείμενο το 2018 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Είναι ανακριβές λοιπόν ότι δεν υπήρχαν στοιχεία του έργου το 2018 και χρήζει περαιτέρω διερεύνησης η πορεία εξέλιξης των δεδομένων της μελέτης και των όσων μελετών ανατέθηκαν ακόμη σχετικά με αυτό το έργο από τον Ιούλιο 2019 και μετά».
«Η κα. Μπακογιάννη πρέπει να είναι προσεκτική όταν κάνει χαρακτηρισμούς ή διαπιστώσεις που δεν τεκμηριώνονται. Επιπλέον πρέπει να γνωρίζει ότι για όποιο θέμα ανακύψει εφεξής στην ομαλή υλοποίηση του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Κίσσαμος – Σητεία), η κυβέρνηση δεν θα έχει καμία δικαιολογία. Σε κάθε περίπτωση είναι ευπρόσδεκτη η παραδοχή της ότι ο λειτουργικός σχεδιασμός και η διαγωνιστική διαδικασία υλοποίησης του έργου έγινε από το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και συμφωνούμε μαζί της ότι τα μεγάλα έργα υποδομής όντως δεν ανήκουν σε κανένα κόμμα συμπληρώνοντας όμως ότι τα έργα αυτά όταν υλοποιούνται πρέπει να λαμβάνουν υπόψη το συμφέρον των πολλών και όχι των λίγων και ισχυρών», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Χανίων, η οποία καταλήγει:
«Ας μην ξεχνάνε όλοι στη Ν.Δ ότι όλα τα οδικά έργα στον ΒΟΑΚ ή στην ενδοχώρα του Ν. Χανίων μέχρι και σήμερα γίνονται με χρηματοδοτήσεις που εξασφάλισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας