Όπως τονίζεται στην επιστολή, πέραν της ανάγκης για εξασφάλιση των βέλτιστων συνθηκών μάθησης και διδασκαλίας, στην παρούσα φάση εν μέσω πανδημίας, η οποιαδήποτε αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα είναι απαγορευτική, δεδομένου ότι οι αίθουσες στα σχολεία είναι συγκεκριμένης επιφάνειας, συνήθως περιορισμένης και εξαντλημένης ως προς τη χωρητικότητα των μαθητών, ενώ παράλληλα πρέπει να τηρηθούν οι κανόνες πρόληψης εξάπλωσης του κορονοϊού.
Όσον αφορά την ενδεχόμενη σύμπτυξη τάξεων και υποβιβασμό του Δημοτικού Σχολείου Καντάνου Δήμου Καντάνου–Σελίνου από εξαθέσιο σε τριθέσιο σχολείο, ο κ. Καλογερής υπογραμμίζει ότι είναι δυσπρόσιτο και απέχει 60 χλμ από το πλησιέστερο αστικό κέντρο (Χανιά). Στο σχολείο αυτό φοιτούν παιδιά σε μικρές αίθουσες, με κάποια από αυτά να έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (παραπάνω από 1 ανά τάξη) ενώ πολλοί από τους μαθητές έρχονται στο σχολείο από περιφερειακά, ορεινά χωριά απόστασης από 8 έως 10 χλμ.
«Θεωρούμε ότι δεν είναι δυνατό, εν μέσω πανδημίας, κατά την οποία τα τελευταία δύο χρόνια το μάθημα γινόταν με τηλεκπαίδευση, να υπάρχει, έστω και σκέψη από το Υπουργείο σας, για εξορθολογισμό δαπανών εις βάρος μαθητών που φοιτούν σε σχολεία ορεινών, μειονεκτικών και δυσπρόσιτων περιοχών», αναφέρεται στην επιστολή.
Όσον αφορά στην ενδεχόμενη σύμπτυξη τμημάτων σε άλλες εκπαιδευτικές μονάδες της Π.Ε. Χανίων, ο κ. Καλογερής τονίζει ότι δεν έχουν συναξιολογηθεί, πέρα των αριθμών, και οι άλλες συνθήκες που ισχύουν σε κάθε περίπτωση.
Αναλυτικά η επιστολή:
«Έχοντας ενημερωθεί ότι γίνεται διερεύνηση και αποτίμηση σχολικών μονάδων σε σχέση με τη δυναμικότητα των μαθητών, θέλουμε να εκφράσουμε τις απόψεις μας σχετικά με τα δεδομένα που αφορούν στις σχολικές μονάδες της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.
Αρχικά αναφερόμενοι στην ενδεχόμενη σύμπτυξη τάξεων και υποβιβασμό του Δημοτικού Σχολείου Καντάνου Δήμου Καντάνου–Σελίνου από εξαθέσιο σε τριθέσιο σχολείο, σας ενημερώνουμε ότι:
Στο σχολείο αυτό, όπως και σε πολλά άλλα αντίστοιχα, δεν πρέπει η δυναμικότητα των μαθητών να είναι ο κύριος παράγοντας που θα καθορίζει και την οργανικότητά τους (αναλογία μαθητών προς δάσκαλο). Πρέπει να συναξιολογούνται και άλλες συνθήκες που ισχύουν σε κάθε περίπτωση, όπως πχ. το εμβαδόν αιθουσών και γενικότερα οι διαθέσιμες κτιριακές υποδομές, η φοίτηση τυχόν μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες κλπ., καθώς επίσης και παιδαγωγικά κριτήρια.
Το Δημοτικό Σχολείο Καντάνου είναι δυσπρόσιτο, βρίσκεται στην Κάντανο, ιστορική έδρα του Δήμου Καντάνου–Σελίνου και απέχει 60 χλμ από το πλησιέστερο αστικό κέντρο (Χανιά). Στο σχολείο αυτό φοιτούν παιδιά σε μικρές αίθουσες, με κάποια από αυτά να έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (παραπάνω από 1 ανά τάξη). Πολλοί από τους μαθητές έρχονται στο σχολείο από περιφερειακά, ορεινά χωριά απόστασης από 8 έως 10 χλμ.
Θεωρούμε ότι δεν είναι δυνατό, εν μέσω πανδημίας, κατά την οποία τα τελευταία δύο χρόνια το μάθημα γινόταν με τηλεκπαίδευση, να υπάρχει, έστω και σκέψη από το Υπουργείο σας, για εξορθολογισμό δαπανών εις βάρος μαθητών που φοιτούν σε σχολεία ορεινών, μειονεκτικών και δυσπρόσιτων περιοχών.
Ιδιαίτερα για τα σχολεία αυτά, θα πρέπει να εξασφαλίζονται οι συνθήκες εκείνες, ώστε η μόρφωση των παιδιών να είναι τουλάχιστον ισότιμη με αυτή όλων των παιδιών της χώρας και όχι να υπολογίζεται βάσει κόστους λειτουργίας. Τονίζεται ότι η φοίτηση σε σχολεία σαν το Δημοτικό Σχολείο Καντάνου αποτελούν για πολλούς μαθητές τους, μοναδική ευκαιρία για μάθηση και συναναστροφή.
Όσον αφορά στην ενδεχόμενη σύμπτυξη τμημάτων σε άλλες εκπαιδευτικές μονάδες της Π.Ε. Χανίων, όπως τα Λύκεια Κολυμπαρίου, Αλικιανού, Βουκολιών, το 6ο Γυμνάσιο Χανίων, το 1ο ΔΣ Κισάμου, το 1ο ΔΣ Κουνουπιδιανών, το 2ο ΔΣ Χανίων, το 2ο ΔΣ Σούδας, το ΔΣ Ταυρωνίτη, το ΔΣ Πλατανιά, το ΔΣ Κολυμπαρίου, το ΔΣ Ασκύφου, το ΔΣ Χρυσοπηγής και το ΔΣ Αγίας Μαρίνας, θεωρούμε ότι δεν έχουν συναξιολογηθεί, πέρα των αριθμών, και οι άλλες συνθήκες που ισχύουν σε κάθε περίπτωση, προκειμένου τα σχολεία αυτά να λειτουργήσουν εύρυθμα, με ασφάλεια και με παιδαγωγική επάρκεια.
Πέραν της ανάγκης για εξασφάλιση των βέλτιστων συνθηκών μάθησης και διδασκαλίας, στην παρούσα φάση εν μέσω πανδημίας, η οποιαδήποτε αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα είναι απαγορευτική, δεδομένου ότι οι αίθουσες στα σχολεία είναι συγκεκριμένης επιφάνειας, συνήθως περιορισμένης και εξαντλημένης ως προς τη χωρητικότητα των μαθητών, ενώ παράλληλα πρέπει να τηρηθούν οι κανόνες πρόληψης εξάπλωσης του κορωνοϊού.
Μετά τα παραπάνω, ζητούμε να μην προχωρήσετε σε συμπτύξεις τάξεων και τμημάτων στις εκπαιδευτικές μονάδες της Π.Ε. Χανίων, φροντίζοντας για την εξασφάλιση των καλύτερων δυνατών συνθηκών για την ασφαλή και με παιδαγωγικά κριτήρια εκπαίδευση των μαθητών».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας