Ενα διπλά ενδιαφέρον ρεσιτάλ τραγουδιού πρόσφεραν η υψίφωνος Φανή Αντωνέλου και ο τσεμπαλίστας Γεράσιμος Χοϊδάς στην κατάμεστη αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» (13/4/2016). Η βραδιά υπό τον ξενόγλωσσο τίτλο «Liederabend/Poem into song» άφησε άριστες εντυπώσεις.
Επιλέγοντας διαφορετικά όργανα και ερμηνευτικό ύφος για κάθε χρονική περίοδο, οι δύο μουσικοί πρότειναν ένα ιδιαίτερα ψαγμένο ταξίδι στην εξέλιξη του τραγουδιού για φωνή και πληκτροφόρο, που απλώθηκε από το μπαρόκ μέχρι τον ώριμο ρομαντισμό.
Το ρεσιτάλ προλόγισε θαυμάσια ο πιανίστας Τίτος Γουβέλης. Το πρόγραμμα έρρευσε χρονολογικά.
Ξεκίνησε με τραγούδια από το μεταίχμιο μπαρόκ/κλασικισμού των Πέρσελ, Εκλες και Μότσαρτ, συνοδευμένα από τσέμπαλο, και συνέχισε με τραγούδια της εποχής του κλασικισμού των Χάιντν, Μότσαρτ, Ράινχαρντ και Τσέλτερ, συνοδευμένα από φορτεπιάνο Νόιπερτ/Ντούλκεν (1795).
Το δεύτερο μισό ξεκίνησε από το μεταίχμιο κλασικισμού/ρομαντισμού με τραγούδια των Σούμπερτ και Μπετόβεν, συνοδευμένα από φορτεπιάνο Στόνταρτ (1820), και ολοκληρώθηκε με τραγούδια του ρομαντισμού των Σούμπερτ, Μπραμς και Βάγκνερ, συνοδευμένα από πιάνο Πλεγιέλ (1870).
Πιανίστας και τραγουδίστρια κινήθηκαν με γνώση, άνεση και συναίσθηση της διακύμανσης των διαφόρων συνιστωσών της ερμηνείας ανάλογα με την εποχή κάθε σύνθεσης. Η υγιής, μέσου μεγέθους, άριστα εστιασμένη φωνή της υψιφώνου υπηρέτησε άριστα την ιδιωτικής κλίμακας διάσταση των τραγουδιών.
Τις ερμηνείες της χαρακτήρισαν ακρίβεια φραστικής, κομψότητα, ευγένεια έκφρασης και υποστήριξη των συναισθηματικών εξάρσεων με συγκρατημένη στιλιζαρισμένη θεατρικότητα.
Πολύ καλή ήταν και η απόδοση των στίχων σε τέσσερις διαφορετικές γλώσσες (ιταλικά, γερμανικά, γαλλικά, αγγλικά). Ενδιάμεσα, ο Γεράσιμος Χοϊδάς έπαιξε σε φορτεπιάνο δύο δημοφιλή κομμάτια σύγχρονα των τραγουδιών: το εξωτικό «Ρόντο α λα Τούρκα» του Μότσαρτ, όπου τον συνόδευσε με ντέφι η Αντωνέλου, και τον ρομαντικό «Αυτοσχεδιασμό» op. 90/1 του Σούμπερτ.
Σε αμφότερα προσάρμοσε την ανάγνωσή του στην αισθητική της εποχής. Μια μουσική βραδιά που συνδύασε με σπάνια ευστοχία το διδακτικό στοιχείο και τη μουσική απόλαυση.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας