Στο εξώφυλλο η Μελίνα φορά μια μαρινιέρα, πατάει με τα αθλητικά της στις μύτες και σε κοιτά στα μάτια χαμογελαστή.
Εχει τη γνώριμη έξω καρδιά διάθεση, δείχνει λίγο σαν να χορεύει και λίγο σαν να σε προσκαλεί να ανοίξεις το cd όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Ανοίγοντας τον δίσκο, όμως, αντιλαμβάνεσαι πως δεν είναι μόνο η Μελίνα Μερκούρη που είχε τη διάθεση να παίξει με την εικόνα της.
Δεκατέσσερα βαρβάτα ονόματα από την αφρόκρεμα της ελληνικής ηλεκτρονικής σκηνής κι ένας Γάλλος πολύ οικείος στο ελληνικό κοινό (Kid Loco) συμπληρώνουν τη λίστα με τους καλλιτέχνες που «έπαιξαν» με το γνωστό κι άγνωστο παρελθόν της Μελίνας κι ετοίμασαν ένα άλμπουμ με διασκευές και remixes που έχει τίτλο «Playing with Melina» (Πειράζοντας τη Μελίνα) και το οποίο θα κυκλοφορήσει σύντομα.
Τραγούδια αγαπημένα, μνήμες, γνώριμοι ρυθμοί, σκόρπια λόγια, αναμνήσεις, συνεντεύξεις της ίδιας αλλά και ανθρώπων από το περιβάλλον της έγιναν πηγή έμπνευσης για τους Papercut, τους Mikro, τις Marsheaux, τον K. Βήτα, τον Nτέιβιντ, την Οlga Kouklaki, τους (pH)2, Φανταστικούς Ηχους, Nikonn, Niadoka, τον Serafim Tsotsonis, τον Cayetano, τον Monsieur Minimal.
Τα περισσότερα κομμάτια αποτελούν διασκευές από τους παραπάνω, υπάρχουν όμως και τρία που φτιάχτηκαν από την αρχή δανειζόμενα κουβέντες, λούπες ακόμα και κουβέντες από ρόλους της Μελίνας.
Σε κάθε περίπτωση είναι ένα άλμπουμ που θα κυκλοφορήσει με την υποστήριξη του Pepper 96.6, φτιαγμένο με γνήσια αγάπη, χωρίς διάθεση για κοινότoπα «μνημόσυνα», φολκλόρ αναφορές ή προχειρότητα (στοιχεία που δυστυχώς πολύ συχνά καπελώνουν τις απόπειρες των μουσικών να ξαναπειράξουν πράγματα από το χρονοντούλαπο της Ιστορίας).
Το κομμάτι που πρώτο βάλθηκε να μας πείσει για τις ξεχωριστές διαθέσεις όσων λαμβάνουν μέρος στη συλλογή ήταν οι Papercut που ανέλαβαν το τραγούδι-σύμβολο «Αγάπη που ’γινες δίκοπο μαχαίρι». Φτιαγμένο έτσι που η φωνή της Μελίνας να εναλλάσσεται με τα σκρατς πάνω στο μπουζούκι, το κομμάτι χτυπά αμέσως τις πιο ευαίσθητες χορδές μας.
Οι Papercut «υπογράμμισαν» το λαϊκό όργανο, άφησαν τη βαθιά φωνή της Μελίνας να τραγουδά «Μα τώρα πνίγεις τη χαρά στο δάκρυ/ δεν βρίσκω άκρη, δεν βρίσκω γιατρειά» και πρόσθεσαν για χαριστική βολή τη φράση της «Αν νομίζεις ότι αυτό που κάνω δεν με πονάει, γελιέσαι»...
Εξίσου απολαυστικά νοσταλγικό αλλά με ‘60s διαθέσεις και το έτερο κομμάτι που ανέλαβε τις συστάσεις: το «Να με θυµάσαι» του Σταύρου Ξαρχάκου που οι Mikro το έκαναν να λάμψει.
Την ίδια στιγμή ο Monsieur Minimal, με τη γνωστή του τρυφερότητα, φτιάχνει ένα τραγούδι με τίτλο «Melina Mercouri», στο οποίο ακούγονται σκόρπιες κουβέντες, ενώ ο Nτέιβιντ δίνει μια απόκοσμη διάθεση στο σπάνιο τραγούδι «Love Love Love», το οποίο ερμήνευσε η 46χρονη τότε Μελίνα στο μιούζικαλ «Illya darling». Είχε κάνει πρεμιέρα στο Μπρόντγουεϊ στις 11 Απριλίου 1967 και επρόκειτο για τη θεατρική μεταφορά της ταινίας «Ποτέ την Κυριακή», σε σκηνοθεσία Ζυλ Ντασσέν, μουσική Μάνου Χατζιδάκι, στίχους Joe Darion.
Από την ίδια παράσταση επελέγη και το γνωστότερο «Τανγκό της Μήδειας» (Medea Tango), το οποίο πείραξαν οι Stavento.
Εξοχο, τέλος, και το «La Fumee Des Cigarettes» (δηλαδή το «Οταν συµβεί στα πέριξ») δένει τη νωχελικότητά του με την παριζιάνικη διάθεση του Kid Loco.
Πολύ κοντά στην εξωστρέφεια της Μελίνας είναι και το «The Calling», επίσης φτιαγμένο ειδικά για τη συλλογή από το γκρουπ Fantastikoi Hxoi, που οποίοι χρησιμοποίησε γνώριμες φράσεις της -με πιο γνωστή το «Je suis Grecque» (Είμαι Ελληνίδα), την απάντησή της σε έλεγχο διαβατηρίων όταν τη ρώτησαν αν έχει κάτι να δηλώσει- και τις έμπλεξαν με λούπες.
Το «Playing with Melina» θα κυκλοφορήσει υπό την αιγίδα του Ιδρύματος «Μελίνα Μερκούρη» στις 10 Νοεμβρίου σε cd, βινύλιο, digital και ειδική περιορισμένη έκδοση με φωτογραφικό άλμπουμ και αφίσα.
Eνώ ο αγγλικός και γαλλικός τίτλος που έχει ήδη σχεδιαστεί στο εξώφυλλο του άλμπουμ επιβεβαιώνει την αρχική υπόνοια: πράγματι ο δίσκος θα επιχειρήσει να κάνει το δικό του ταξίδι στον κόσμο.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας