ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Πολιτισμού έχει ήδη στείλει προς δημοσίευση στο ΦΕΚ την υπουργική απόφαση, βάσει της οποίας απομακρύνεται από τη θέση της η Αννα Καφέτση, επί δεκατέσσερα χρόνια διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.
Η δημοσίευση θα γίνει το συντομότερο και με τυπική διατύπωση θα ενημερώνει για την εσπευσμένη λήξη της θητείας της με απόφαση υπουργού.
Σε έτερο ΦΕΚ, που θα ακολουθήσει, θα ανακοινωθεί ο καινούργιος διευθυντής και η σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου.
Είναι ωστόσο πρωτοφανές να απομακρύνεται από τη θέση της με αυτό τον τρόπο μια διευθύντρια και μάλιστα ένα μόλις χρόνο πριν λήξει η θητεία της κι έχοντας πίσω της έργο σαν αυτό της Καφέτση.
Ως γνωστόν ο υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας ζήτησε αιφνιδιαστικά στις 6 Νοεμβρίου τις παραιτήσεις του Δ.Σ και της Αννας Καφέτση προκαλώντας σοκ.
Ολοι περίμεναν ότι εκείνη θα βρισκόταν στο τιμόνι του ΕΜΣΤ στα θυρανοίξια του ΦΙΞ. Η υπόθεση πήρε αυτή την τροπή προκειμένου δήθεν να εκτονωθεί η κρίση ανάμεσα στη διευθύντρια και το Δ.Σ., που είχε κορυφωθεί με εκατέρωθεν επίρριψη ευθυνών για την αργοπορία των εγκαινίων του κτιρίου.
Από τις πρώτες κιόλας ημέρες ο κ. Τασούλας είχε καταλήξει στα πρόσωπα, αλλά δεν προχώρησε στις ανακοινώσεις καθώς οι νομικοί του υπουργείου προσπαθούσαν να επιλύσουν ζητήματα που προέκυψαν, καθώς η Αννα Καφέτση δεν έδωσε την παραίτησή της.
Οπως σχολίαζαν στελέχη του υπουργείου Πολιτισμού χθες στην «Εφ.Συν.», ο υπουργός θέλει να ολοκληρωθεί όσο πιο γρήγορα γίνεται το ζήτημα και η δημοσίευση στο ΦΕΚ ήταν απαραίτητη, αφού με τον ίδιο τρόπο είχε γίνει και η ανάληψη των καθηκόντων της Αννας Καφέτση το 2000, με απόφαση του τότε υπουργού Πολιτισμού Θόδωρου Πάγκαλου.
Το ενδιαφέρον όλων είναι στραμμένο στην ανακοίνωση του νέου διευθυντή. Αυτό καθώς και τα μέλη του νέου Δ.Σ. θα αποκαλύψουν πολλά για τις προθέσεις του υπουργού.
Θα καταφέρουν αυτοί να ανοίξει το ΕΣΜΤ το πρώτο τρίμηνο του 2015;
Η Αννα Καφέτση δεν ήταν μια τυπική διευθύντρια. Αυτή οραματίστηκε το ΕΣΜΤ, κατάρτισε τις μόνιμες συλλογές του, το λειτουργούσε κάτω από αντίξοες συνθήκες με πρωτοποριακές εκθέσεις, αρχικά στο μισο-γκρεμισμένο Φιξ, στη συνέχεια στο Ωδείο Αθηνών.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας