Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
19.5° 15.8°
3 BF
51%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.8° 15.8°
1 BF
74%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
15.0° 14.4°
2 BF
70%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
8.9° 8.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
11°C
10.9° 10.9°
0 BF
82%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.8° 14.8°
1 BF
76%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.8° 14.8°
1 BF
83%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
14°C
16.6° 13.8°
2 BF
58%
Μυτιλήνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.1° 16.0°
1 BF
69%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
2 BF
45%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
2 BF
65%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.5° 17.5°
2 BF
40%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
14.6° 14.6°
1 BF
81%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.5° 14.5°
2 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
4 BF
87%
Χαλκίδα
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.8° 13.8°
2 BF
66%
Καβάλα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 17.1°
1 BF
75%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.8° 15.8°
1 BF
75%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
1 BF
88%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
theatro olympia
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
«Ολύμπια» - Δημοτικό Θέατρο - «Μαρία Κάλλας»

Σύγχυση κι ασάφεια για το καθεστώς συνεργασίας με τα «Αθηναϊκά Θέατρα»

Στο δημοσίευμά μας απάντησε η πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΠΑΝΔΑ, Ελένη Ζωντήρου, χωρίς να αρνείται ότι επίκειται στενή συνεργασία με τον Διονύση Παναγιωτάκη, υπογραμμίζοντας ωστόσο «ότι δεν αλλάζει τίποτε από τον έως σήμερα χαρακτήρα του Θεάτρου», αν και οι πληροφορίες μας επιμένουν πως αν δεν αλλάζει ο χαρακτήρας του θεάτρου, πάντως όλα τα υπόλοιπα βαίνουν ταχύτατα προς μεγάλες αλλαγές.

Στο πρόσφατο δημοσίευμά μας («Ολύμπια» - Δημοτικό Θέατρο - «Μαρία Κάλλας» - Εκχωρείται μεγάλο μέρος του «δημοτικού» προγράμματος, «Εφ.Συν.», 19/3) για την εκχώρηση μεγάλου μέρους του προγράμματος του «Ολύμπια» στον όμιλο θεατρικών επιχειρήσεων («Αθηναϊκά Θέατρα») του Διονύση Παναγιωτάκη απάντησε η πρόεδρος του Δ.Σ. του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), Ελένη Ζωντήρου, πληροφορώντας μας «ότι δεν αλλάζει τίποτε από τον έως σήμερα χαρακτήρα του Θεάτρου». «Το πρόγραμμα του Θεάτρου», γράφει η κ. Ζωντήρου, «θα περιλαμβάνει -όπως σήμερα- θεατρικές και μουσικές παραστάσεις παραγωγής ΟΠΑΝΔΑ, καθώς και θα συνεχίσει να είναι η στέγη για τα μουσικά σύνολα και τη χορωδία του Δήμου Αθηναίων.

Ο ΟΠΑΝΔΑ θα συνεχίσει να έχει την εποπτεία και λειτουργία του θεάτρου, με σκοπό πάντα την προσφορά αξιόλογων εκδηλώσεων στις Αθηναίες και Αθηναίους.

Οι συνεργασίες με εξωτερικούς-ιδιώτες παραγωγούς πάντα υπήρχαν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν, χωρίς να αλλοιώνουν την φυσιογνωμία του χώρου».

Κατ’ αρχάς να διαπιστώσουμε ότι η κ. Ζωντήρου δεν αρνείται ότι επίκειται στενή συνεργασία του Δήμου Αθηναίων με τον Διονύση Παναγιωτάκη για το πρόγραμμα του «Ολύμπια». Και έχει δίκιο η ίδια όταν επισημαίνει ότι πάντα ο ΟΠΑΝΔΑ (και) για την περίπτωση του «Ολύμπια» συνεργαζόταν με εξωτερικούς-ιδιώτες παραγωγούς, καθώς αμιγώς δημοτικές παραγωγές είναι δύσκολο να γίνουν (λόγω της δυσκινησίας των αρμόδιων υπηρεσιών του δήμου) και σε κάθε περίπτωση αυτές δεν θα μπορούσαν να είναι οι πολυάριθμες που δικαιολογούν τον πλήρη προγραμματισμό ενός χώρου. Παρ’ όλα αυτά μέχρι σήμερα οι παραγωγοί που συνεργάζονταν με το «Ολύμπια» α) είτε πλήρωναν στον δήμο ενοίκιο για τον χώρο προκειμένου να φιλοξενηθεί μία συγκεκριμένη παραγωγή τους για περιορισμένο χρονικό διάστημα, β) είτε κατέβαλλαν για τον ίδιο λόγο συγκεκριμένο και προαποφασισμένο ποσοστό επί των εισιτηρίων, γ) είτε υλοποιούσαν για λογαριασμό του ΟΠΑΝΔΑ και για πρακτικούς λόγους τον προγραμματισμό του «Ολύμπια» έτσι όπως τον είχε σκεφτεί κι αποφασίσει ο καλλιτεχνικός του διευθυντής. Ετσι όλα τα έσοδα πήγαιναν στον ΟΠΑΝΔΑ και οι ίδιοι οι παραγωγοί αμείβονταν βάσει σύμβασης που είχαν υπογράψει με τον φορέα εξαρχής και στην οποία αναφέρονταν λεπτομερέστατα οι όροι της συνεργασίας. Σε αυτήν την περίπτωση οι ίδιοι λοιπόν υλοποιούσαν το προαποφασισμένο πρόγραμμα χωρίς να έχουν κανέναν λόγο ούτε για το ρεπερτόριο, ούτε για τους συνεργάτες.

Ισχύει κάτι από αυτά στην περίπτωση του Διονύση Παναγιωτάκη και των συνεργατών του; Κι εάν ισχύει, γιατί η συγκεκριμένη σύμβαση συνεργασίας δεν έχει περάσει ακόμα προς έγκριση από το Δ.Σ. του ΟΠΑΝΔΑ; Και γιατί πηγές μας επιμένουν ότι οι συζητήσεις με τα «Αθηναϊκά Θέατρα» είναι τόσο προχωρημένες ώστε συνεργάτες του κ. Παναγιωτάκη να διαπραγματεύονται ακόμα και με το τεχνικό προσωπικό το μέλλον και τη μορφή της συνεργασίας τους με το «Ολύμπια»; Και μέσα σε όλα αυτά ποια είναι η θέση του Τάση Χριστογιαννόπουλου, που δεν είναι ούτε διοικητικό στέλεχος, ούτε πολιτικό πρόσωπο, αλλά πρωτίστως ένας καλλιτέχνης με κύρος, αυτό που λειτούργησε για να αναλάβει και την καλλιτεχνική διεύθυνση; Δεν θα τρωθεί το κύρος του αν ο ίδιος βρεθεί να εγκρίνει προαποφασισμένες παραγωγές περιορίζοντας τη δημιουργικότητά του στο εναπομείναν, πολύ μικρότερο μέρος του προγράμματος, ενώ άλλοι θα αποφασίζουν ακόμα για και τους συνεργάτες;

Να ευχηθούμε λοιπόν να διευκρινιστεί άμεσα το καθεστώς υπό το οποίο θα συνεργαστεί ο κ. Παναγιωτάκης με τον δήμο για το «Ολύμπια». Ενας λόγος παραπάνω αν ισχύει ό,τι λέει η κ. Ζωντήρου, πως το πρόγραμμα δηλαδή θα συνεχίσει να περιλαμβάνει παραστάσεις «παραγωγής ΟΠΑΝΔΑ», αφού αυτό σημαίνει πως όλα τα έσοδα θα πηγαίνουν στον Οργανισμό, χωρίς τα «Αθηναϊκά Θέατρα» να επιλέγουν ρεπερτόριο, πρόγραμμα ή συνεργάτες.

Εν τω μεταξύ όμως όλα αυτά ανησύχησαν την Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος-Ακροάματος που α) απηύθυνε επιστολή προς τον δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα και την πρόεδρο του ΟΠΑΝΔΑ Ελένη Ζωντήρου, επισημαίνοντας την πάγια θέση της: «Υποστηρίζουμε σθεναρά τον κοινωνικό ρόλο των δημόσιων πολιτιστικών οργανισμών και έχουμε κατ’ επανάληψη αντισταθεί σε προσπάθειες να ενταχθούν κάποιοι από αυτούς στους νόμους της “ελεύθερης” αγοράς. Ειδικά όταν τέτοιου είδους σχέδια εκπονούνται εν κρυπτώ και χωρίς καμία δημόσια διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους». Και ζητώντας συνάντηση με τους κ. Δούκα και Ζωντήρου προκειμένου να τους θέσουν κάποια ερωτήματα όπως: Πώς θα γίνει η εκχώρηση και με ποιους όρους; Με ποιον τρόπο θα διαφυλαχθεί ο ρόλος των μουσικών συνόλων στη νέα εποχή; Τι θα συμβεί με το προσωπικό που ήδη απασχολείται στο «Ολύμπια» και τις παραγωγές του δήμου; Και β) κοινοποίησε δελτίο Τύπου στο οποίο προειδοποιούσε μεταξύ άλλων ότι «η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του θεάτρου Ολύμπια, αλλά και η εξασφάλιση των θέσεων εργασίας του καλλιτεχνικού, τεχνικού και υπόλοιπου προσωπικού, αποτελούν θέματα υψηλής προτεραιότητας για την Ομοσπονδία μας. Οποιαδήποτε συρρίκνωση στο προσωπικό ή το έργο των Μουσικών Συνόλων θα μας βρει μαχητικά απέναντι».

Να προσθέσουμε κάτι τελευταίο: Μέχρι τώρα το «Ολύμπια» ήταν εκτός πολλών άλλων ένας από τους τελευταίους χώρους σε αυτή την πόλη που μπορούσε και έδινε ευκαιρίες και σε πολύ νέους ή ακόμα και σε πρωτοεμφανιζόμενους δημιουργούς, σκηνοθέτες, αρχιμουσικούς, ερμηνευτές. Θα συνεχίσει αυτή την αξιέπαινη «παράδοσή» του; Μακάρι.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Σύγχυση κι ασάφεια για το καθεστώς συνεργασίας με τα «Αθηναϊκά Θέατρα»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας