Στη Βουλή φέρνει η Σία Αναγνωστοπούλου, βουλευτής της Νέας Αριστεράς, το ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» («Το δώρο της κυβέρνησης Μητσοτάκη στον Αντώνη Σαμαρά», 13-14.1.24) για το διατηρητέο κτίριο επί της οδού Θέσπιδος 8 και Ραγκαβά στην Πλάκα, το οποίο αποκόπτεται από τις χρήσεις του Μουσείου Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού και παραχωρείται στο Ιδρυμα «Αντώνη Κ. Σαμαρά».
Οπως αναφέρει η κ. Αναγνωστοπούλου «με εντολή της Υπουργού Λίνας Μενδώνη, αδειάζει ένα οργανικό τμήμα δημόσιου μουσείου, μεταφέρονται συλλογές, αρχεία και εξοπλισμός -πού και πώς μας είναι ακόμα άγνωστο- και το κτίριο παραχωρείται προς όφελος των στεγαστικών αναγκών ενός ιδιωτικού, πολιτικού Ιδρύματος, που ουδεμία σχέση έχει “με την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας, ούτε με τις επιστήμες, τις τέχνες και τις πολιτιστικές δράσεις”.
Είναι ανησυχητικό ότι μέσα σε διάστημα 6 μηνών η υπουργός Πολιτισμού κ. Μενδώνη με αποφάσεις της αλλάζει χρήση σε δύο δημόσια εμβληματικά κτίρια, εξαιρετικής αρχιτεκτονικής στο κέντρο της Αθήνας, στο κτίριο-τοπόσημο του Θησείου που αποτελούσε την ιστορική έδρα για πάνω από 40 χρόνια του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων -για λόγους καθαρά ιδεοληπτικούς και εκδικητικούς- και τώρα στο κτίριο που αποτελούσε τμήμα του Μουσείου Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού (ΜΝΕΠ) στην Πλάκα, για να στεγαστεί το Ιδρυμα ''Αντώνη Κ. Σαμαρά'', εν ενεργεία πολιτικού της Ν.Δ.
Γι’ αυτούς τους λόγους κατέθεσα κοινοβουλευτική ερώτηση προς την Υπουργό Πολιτισμού και περιμένω με ενδιαφέρον τις απαντήσεις της» καταλήγει και ερωτά την υπουργό Πολιτισμού:
«1. Βάσει ποιου σκεπτικού μεταφέρονται συλλογές, αρχεία και εξοπλισμός του τμήματος του Μουσείου Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού (ΜΝΕΠ) προς όφελος των στεγαστικών αναγκών ενός ιδιωτικού, προσωποκεντρικού, πολιτικού Ιδρύματος, που ουδεμία σχέση έχει “με την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας, ούτε με τις επιστήμες, τις τέχνες και τις πολιτιστικές δράσεις” και που έχει σαν σκοπό “να αναδείξει την πολιτική διαδρομή του Αντώνη Σαμαρά σε όλες τις κρίσιμες περιόδους της σταδιοδρομίας του”;
2. Γιατί αποκόπτεται το συγκεκριμένο κτίριο από το κτιριακό δυναμικό του ΜΝΕΠ και πώς διασφαλίζεται η μεταφορά και διαφύλαξη των αντικειμένων των συλλογών, των αρχείων, του εξοπλισμού κ.λπ. του τμήματος του δημοσίου Μουσείου Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού (ΜΝΕΠ), όταν μάλιστα από το ΥΠΠΟ ζητείται να ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκένωσης άμεσα και με συνοπτικές διαδικασίες;
3. Υπήρξε θετική εισήγηση της διευθύντριας του ΜΝΕΠ ώστε να αρθεί η παραχώρηση του κτιρίου της οδού Θέσπιδος; Γιατί οι εργαζόμενοι δεν έλαβαν γραπτή εντολή, παρά μόνο προφορικές κατευθύνσεις για την εκκένωσή του;».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας