Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.7° 15.6°
1 BF
53%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.7° 13.8°
1 BF
79%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 15.5°
1 BF
81%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 9.9°
2 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
74%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.0° 14.0°
1 BF
87%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
16°C
16.6° 14.7°
2 BF
72%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 14.9°
1 BF
74%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.4° 17.4°
3 BF
59%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
72%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.5° 17.5°
2 BF
40%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
0 BF
94%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.2° 16.7°
1 BF
65%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
4 BF
83%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
14.4° 12.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
76%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.7° 14.7°
2 BF
80%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
9.6° 9.6°
1 BF
91%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
AP Photo/Thanassis Stavrakis

Φωτογράφιση στην Ακρόπολη και σε εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους

Από τις 15 έως τις 21 Ιουνίου μοντέλα, μακιγιέζ, φωτογράφοι, σκηνοθέτες, τεχνικοί, φροντιστές και άλλες ειδικότητες που εργάζονται ή συνεργάζονται με τον οίκο Dior, ένα σύνολο 120 μέχρι 150 ανθρώπων, θα «καταλάβουν» πέντε εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους.

Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στη μαραθώνια συνεδρίαση της Τρίτης (ξεκίνησε μετά τις 7.30 το απόγευμα και ολοκληρώθηκε πριν από τις 2.00 τα ξημερώματα) συζήτησε και έδωσε ομόφωνη θετική γνωμοδότηση στο αίτημα του οίκου για τη φωτογράφιση της συλλογής «Cruise 2022» στην Ακρόπολη (14 και 15 Ιουνίου), στο Ηρώδειο, στην Αρχαία Αγορά, στον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και στον Nαό του Δία στη Νεμέα.

Σήμερα το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων συζητάει το αίτημα της παραχώρησης του Καλλιμάρμαρου για την επίδειξη μόδας η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 17 Ιουνίου. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι θα έχουμε άλλη μια ομόφωνη θετική γνωμοδότηση. Εξάλλου, γιατί όχι; Εδώ δίνουμε τα μνημεία μας, το Καλλιμάρμαρο που έχει υποστεί ακόμα και τις κιτς εθνικογιορτές της χούντας μας πείραξε;

Για ποιον λόγο η «περατζάδα» του Dior στα πέντε μνημεία και όχι σε ένα-δυο, δεν γνωρίζουμε. Ποιες ήταν οι εισηγήσεις των Εφορειών Αρχαιοτήτων; Τι ζήτησε ο οίκος και τι πήρε; Υπήρξαν σημεία στα αιτήματα που προβλημάτισαν τα μέλη του ΚΑΣ; Εθεσαν όρους και ποιους; Τι ποσό θα καταβληθεί; Οι αμοιβές ορίζονται με την ημέρα και αφορούν άλλο ποσό για την κινηματογράφηση, άλλο για τη φωτογράφιση και άλλο για τη βιντεοσκόπηση. Θα καταβληθούν ποσά για την «εκμετάλλευση» του υλικού από τον οίκο Dior, καθώς πρόκειται να το χρησιμοποιήσει για τη διεθνή καμπάνια του σε έντυπη, ηλεκτρονική μορφή, αλλά και για την τηλεοπτική, κινηματογραφική προβολή του;

Πώς θα λειτουργούν για τους επισκέπτες οι αρχαιολογικοί χώροι κατά τη διάρκεια των φωτογραφήσεων και των κινηματογραφήσεων αφού σε πολλές περιπτώσεις απαιτείται ολοήμερη εργασία από τα συνεργεία; Θα καταφέρουν οι λίγοι αρχαιοφύλακες να επιβλέψουν τους χώρους όπου θα εργαστούν από 120 μέχρι 150 άνθρωποι;

Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στην Ακρόπολη, πρέπει να καταλυθεί η περισχοίνιση ώστε τα μοντέλα να πάρουν θέσεις μπροστά από τον Παρθενώνα και το Ερέχθειο. Σκοπός είναι να γίνει μια επετειακή φωτογράφιση προκειμένου να αναβιώσει η αντίστοιχη του 1951, όταν μοντέλα με ρούχα υψηλής ραπτικής του Dior πόζαραν στα πόδια των Καρυάτιδων και με φόντο τον Ναό της θεάς Αθηνάς.

Το υπουργείο Πολιτισμού αποφάσισε να μην προχωρήσει σε καμία επίσημη ανακοίνωση για την απόφαση του ΚΑΣ. Με δεδομένο ότι οι συνεδριάσεις των Συμβουλίων γίνονται κεκλεισμένων των θυρών και χωρίς τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους, κανείς δεν γνωρίζει ποιες ήταν οι απαιτήσεις του οίκου Dior και ποιοι οι όροι των μελών του ΚΑΣ. Τα οποία προφανώς πείστηκαν για όλα, καθώς η γνωμοδότηση ήταν ομόφωνη όπως όλες οι τελευταίες που αφορούν σημαντικά ζητήματα.

Η «Εφ.Συν.» επικοινώνησε με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού και πρόεδρο του ΚΑΣ, κ. Γιώργο Διδασκάλου. Επιχειρήσαμε να του θέσουμε τα παραπάνω ερωτήματα αλλά μας παρέπεμψε «στο γραφείο Τύπου, δεν μπορώ να σας βοηθήσω» μας απάντησε.

Επιμείναμε αλλά ο κ. Διδασκάλου μας είπε «θα βγει ανακοίνωση και θα ενημερωθείτε γιατί κι εγώ αυτή τη στιγμή δεν τα θυμάμαι. Ηταν μια μαραθώνια συνεδρίαση που ολοκληρώθηκε μετά τη μιάμιση τα μεσάνυχτα. Είχαμε πολλά θέματα και δεν μπορώ να σας βοηθήσω, δεν το χειρίζομαι και δεν είμαι υπεύθυνος για το κομμάτι της ενημέρωσης».

Η σύμβουλος επικοινωνίας της υπουργού Πολιτισμού, η κ. Αννα Παναγιωταρέα, αποφάσισε να μην προχωρήσει σε οποιαδήποτε ανακοίνωση για το θέμα ή πρόκειται για απόφαση επικοινωνιακής πολιτικής; Στη δημοσιότητα δόθηκε μόνο η ανακοίνωση του υπουργείου Τουρισμού που δεν ασχολείται φυσικά με τα μνημεία και τους περιορισμούς που θέτει ο αρχαιολογικός νόμος 3028/2002. Εστιάζει στη σημασία που έχει η επίδειξη μόδας για τον τουρισμό, λες και τα μνημεία μας έχουν ανάγκη να διαφημιστούν από τον οίκο Dior. Από τη βιάση του μάλιστα, το υπουργείο Τουρισμού κάνει λάθος και αλλάζει σε «Resort 2022» τη συλλογή αντί «Cruise 2022».

Μας ενημερώνει πάντως ότι πρόκειται για «... δημιουργίες που θα ετοιμαστούν στην Ελλάδα με ελληνικά υφάσματα και πρώτες ύλες, από Ελληνίδες και Ελληνες τεχνίτες και δημιουργούς, με στόχο την προβολή της ελληνικής παράδοσης και παράλληλα του ταλέντου και της τεχνογνωσίας των Ελλήνων στον χώρο αυτό».

Ποια είναι η εμπλοκή της κ. Μαρέβας Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη σε αυτό το σημείο; Γιατί εκτός από την επαγγελματική της ενασχόληση με τον χώρο της υψηλής ραπτικής, όλοι θυμόμαστε ότι η ίδια είχε ξεναγήσει στην Καλαμάτα την υπεύθυνη και στελέχη του οίκου Dior τον περασμένο Δεκέμβριο, σπάζοντας μάλιστα το lockdown και προκαλώντας πλείστες αντιδράσεις.

Ολα ήταν μια προειλημμένη απόφαση που ολοκληρώθηκε με τη συμβολή των υπουργείων; Ας μην ξεχνάμε ότι εν μέσω πανδημίας αποφασίστηκε και το τσιμεντάρισμα στην Ακρόπολη που μας προσβάλλει και μας εκθέτει διεθνώς.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Φωτογράφιση στην Ακρόπολη και σε εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας