Με την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για την 87η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, δύο ήταν οι ταινίες που πήραν αυτόματα το μεγάλο προβάδισμα: το «Grand Budapest Hotel» του Γουές Αντερσον και το «Birdman» του Αλεχάντρο Ινιάριτου, με 9 υποψηφιότητες η καθεμιά – παρότι οι δύο ταινίες, μεταξύ τους, δεν έχουν καμιά ομοιότητα, παρά ίσως το πάντα έντονο και προσωπικό όραμα των σκηνοθετών τους.
Οι ταινίες που ξεκάθαρα αγάπησαν τα μέλη της Ακαδημίας είναι το «Boyhood» του Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ, το «Birdman» του Αλεχάντρο Ινιάριτου, το «Grand Budapest Hotel» του Γουές Αντερσον και το «Παιχνίδι της Μίμησης» του Μόρτεν Τίλντουμ, που διαγωνίζονται και στις δύο πιο στιβαρές κατηγορίες των βραβείων, εκείνη της Καλύτερης Ταινίας κι εκείνη της Σκηνοθεσίας.
Από εκεί και πέρα, ο Μπένετ Μίλερ προτείνεται ως σκηνοθέτης του «Foxcatcher», αλλά όχι και για την κατηγορία Καλύτερης Ταινίας και, από την άλλη πλευρά, ταινίες σαν το «American Sniper» του Κλιντ Ιστγουντ, το αντιρατσιστικό «Selma» για τη μνημειώδη πορεία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και το «The Theory of Everything», η βιογραφία του Στίβεν Χόκινγκ, συγκεντρώνουν ψήφους ως πιθανές Καλύτερες Ταινίες, για τη συνολική εικόνα τους δηλαδή, αλλά δεν διαγωνίζονται στη σκηνοθεσία.
Την οκτάδα (με μέγιστο περιθώριο τις 10) των υποψήφιων καλύτερων ταινιών συμπληρώνει το «Whiplash», εκπληκτική, μικρή, ανεξάρτητη ταινία που περιμένουμε στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο και που τίποτε στην παραγωγή και τα πρώτα βήματά της δεν προμήνυε τέτοια θεαματική εξέλιξη.
Σημαντική είναι η υποψηφιότητα της Μαριόν Κοτιγιάρ στην κατηγορία του Α’ Γυναικείου Ρόλου για το «Δυο Μέρες, Μια Νύχτα» των αδελφών Νταρντέν, παρότι η ταινία απουσιάζει από τις υποψήφιες Καλύτερες Ξενόγλωσσες Ταινίες – όχι γιατί αγνοήθηκε, αλλά γιατί η Γαλλία είχε υποβάλει το «Saint Laurent» του Μπερτράν Μπονελό. Σ’ αυτήν, την ξενόγλωσση κατηγορία, να σημειώσουμε ότι οι τρεις από τις πέντε ταινίες (το πολωνικό «Ida», επίσης υποψήφιο για Φωτογραφία, το ρωσικό «Λεβιάθαν» και το εσθονικό «Tangerines») έρχονται από την Ανατολική Ευρώπη.
Τις 9 υποψηφιότητες του «Grand Budapest Hotel» και του «Birdman» ακολουθούν με 8 το «Παιχνίδι της Μίμησης» του Μόρτεν Τίλντουμ, με 6 υποψηφιότητες το «Boyhood» του Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ και το «American Sniper» του Κλιντ Ιστγουντ, με 5 το «Foxcatcher» του Μπένετ Μίλερ, το «The Theory of Everything» του Τζέιμς Μαρς, το «Whiplash» του Ντέιμιεν Σαζέλ και το «Interstellar» του Κρίστοφερ Νόλαν, με 4 ο «Κύριος Τέρνερ» του Μάικ Λι.
Το «Interstellar» θα μπορούσε, στην πραγματικότητα, να θεωρηθεί «χαμένος» των υποψηφιοτήτων, μια και εμφανίζεται μόνο σε τεχνικές κατηγορίες, αλλά ακόμα περισσότερο το «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ που βρίσκεται μόνο υποψήφιο για Α’ Γυναικείο Ρόλο, για την ερμηνεία της Ρόζαμουντ Πάικ.
Στα «αρχειακά» στοιχεία των υποψηφιοτήτων, διαπιστώνουμε ότι ο Μπράντλεϊ Κούπερ, πρωταγωνιστής του «American Sniper», βρίσκεται υποψήφιος για Α’ Ανδρικό Ρόλο για τρίτη συνεχόμενη χρονιά (μετά τα «Οδηγός Αισιοδοξίας» και «Οδηγός Διαπλοκής» του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ) και ότι, φυσικά, η Μέριλ Στριπ πήρε τη 19η υποψηφιότητα της καριέρας της, σπάζοντας όλα τα ρεκόρ, ακόμα και τα δικά της.
Η 87η Τελετή Απονομής των Βραβείων Οσκαρ θα γίνει την Κυριακή 22 Φεβρουαρίου (προς Δευτέρα για εμάς), στο Dolby Theatre του Λος Αντζελες.
Αναλυτικά οι υποψηφιότητες
◢ Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
● Μαριόν Κοτιγιάρ / Δυο Μέρες, Μια Νύχτα
● Ρις Γουίδερσπουν / Wild
● Φελίσιτι Τζόουνς / The Theory of Everything
● Τζούλιαν Μουρ / Still Alice
● Ρόζαμουντ Πάικ / Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε
◢ Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
● Μπράντλεϊ Κούπερ / American Sniper
● Μπένεντικτ Κάμπερμπατς / Το Παιχνίδι της Μίμησης
● Στιβ Καρέλ / Foxcatcher
● Μάικλ Κίτον / Birdman
● Εντι Ρέντμεϊν / The Theory of Everything
◢ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
● American Sniper
● Birdman
● Μεγαλώνοντας (Boyhood)
● Ξενοδοχείο Grand Budapest
● Το Παιχνίδι της Μίμησης
● Selma
● The Theory of Everything
● Whiplash
◢ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
● Γουές Αντερσον / Ξενοδοχείο Grand Budapest
● Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ / Μεγαλώνοντας
● Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου / Birdman
● Mπένετ Μίλερ / Foxcatcher
● Μόρτεν Τίλντουμ / Το Παιχνίδι της Μίμησης
◢ Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
● Ρόμπερτ Ντιβάλ / Ο Δικαστής
● Ιθαν Χοκ / Μεγαλώνοντας
● Εντουαρτ Νόρτον / Birdman
● Μαρκ Ράφαλο / Foxcatcher
● Τζέι Κέι Σίμονς / Whiplash
◢ Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
● Πατρίσια Αρκέτ / Μεγαλώνοντας
● Λόρα Ντερν / Wild
● Κίρα Νάιτλι / Το Παιχνίδι της Μίμησης
● Εμα Στόουν / Birdman
● Μέριλ Στριπ / Into the Woods
◢ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
● Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, Νίκολας Τζιακομπόνε, Αλεξάντερ Ντινελάρις, Αρμάντο Μπο / Birdman
● Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ / Μεγαλώνοντας
● E. Mαξ Φράι & Νταν Φάτερμαν / Foxcatcher
● Γουές Αντερσον, Χιούγκο Γκίνες / Ξενοδοχείο Grand Budapest
● Νταν Γκίλροϊ / Nightcrawler
◢ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
● Τζέισον Χολ / American Sniper
● Γκρέιαμ Μουρ / Το Παιχνίδι της Μίμησης
● Πολ Τόμας Αντερσον / Inherent Vice
● Aντονι ΜακΑρτεν / The Theory of Everything
● Ντέιμιεν Σαζέλ / Whiplash
◢ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
● Εμανουέλ Λουμπέσκι / Birdman
● Ρόμπερτ Γιόμαν / Ξενοδοχείο Grand Budapest
● Λούκας Ζαλ, Ρίζαρντ Λεντσέβσκι/ Ida
● Ντικ Πόουπ / Mr. Turner
● Ρότζερ Ντίκινς/ Αλύγιστος
◢ ΜΟΝΤΑΖ
● Αλαν Ρόμπερτ Μάρε και Μπαντ Ασμαν / American Sniper
● Μάρτιν Χερνάντεζ, Ααρον Γκλάκοκ / Birdman
● Μπρεντ Μπερτζ, Τζέισον Κανόβας / The Hobbit: Η Μάχη των Πέντε Στρατών
● Ρίτσαρντ Κινγκ / Interstellar
● Μπέκι Σάλιβαν, Αντριου ντε Κριστοφάρο / Αλύγιστος
◢ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΤΑΙΝΙΑ
● Iστορίες Για Αγρίους / Αργεντινή
● Timbuktu / Μαυριτανία
● Ida / Πολωνία, Δανία
● Λεβιάθαν / Ρωσία
● Tangerines Mandariinid (Εσθονία)
◢ ΤΑΙΝΙΑ ANIMATION
● Οι Υπερέξι
● Τα Τερατοκουτάκια
● Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας 2
● Song of the Sea
● The Tale of Princess Kaguya
◢ ΜΟΥΣΙΚΗ
● Αλεξάντρ Ντεσπλά / Το Παιχνίδι της Μίμησης
● Αλεξάντρ Ντεσπλά / Ξενοδοχείο Grand Budapest
● Γιόχαν Γιόχανσον / The Theory of Everything
● Xανς Τσίμερ / Interstellar
● Γκάρι Γέρσον / Ο Κύριος Τέρνερ
◢ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
● Everything is Awesome / Η Ταινία Lego
● Glory / Selma
● Grateful / Beyond the Lights
● I’m Not Gonna Miss You / Glen Cambell… I’ll be me
● Lost Stars / Πάρ’ το από την Αρχή
◢ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
● Citizenfour
● Finding Vivian Maier
● Last Days of Vietnam
● The Salt of the Earth
● Virunga
◢ NΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
● Crisis Hotline: Veterans Press 1
● Joanna
● Our Curse
● The Reaper
● White Earth
◢ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
● Ανταμ Στοκχάουζεν, Ανα Πίκοκ / Ξενοδοχείο Grand Budapest
● Μαρία Τζούρκοβιτς, Τατιάνα Μακντόναλντ / Το Παιχνίδι της Μίμησης
● Νέιθαν Κρόουλι, Γκάρι Φέτις / Interstellar
● Ντένις Γκάσνερ, Ανα Πίκοκ / Μέσα στο Δάσος
● Σούζι Ντέιβις, Σαρλότ Γουάτς / Ο Κύριος Τέρνερ
◢ ENΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
● Μιλένα Κανονέρο / Ξενοδοχείο Grand Budapest
● Μαρκ Μπρίτζες / Εμφυτο Ελάττωμα
● Κολίν Ατγουντ / Μέσα στο Δάσος
● Ανα Μπ. Σέπαρντ, Τζέιν Κλάιβ/ Μaleficent
● Ζακλίν Ντουράν / Ο Κύριος Τέρνερ
◢ ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ
● Captain America The Winter Soldier
● Η Αυγή του Πλανήτη των Πιθήκων
● Οι Φύλακες του Γαλαξία
● Interstellar
● X-Men Days of Future Past
◢ ΜΕΪΚ ΑΠ & ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ
● Μπιλ Κόρσο, Ντένις Λίντιαρντ / Foxcatcher
● Φράνσις Χάνον, Μαρκ Κούλιερ / Ξενοδοχείο Grand Budapest
● Ελίζαμπεθ Γιάνι-Γεωργίου, Ντέιβιντ Γουάιτ / Guardians of the Gallaxy
◢ ΗΧΗΤΙΚΟ ΜΟΝΤΑΖ
● American Sniper
● Birdman
● Hobbit: Η Μάχη των Πέντε Στρατών
● Interstellar
● Αλύγιστος
◢ HXHTIKO MIΞΑΖ
● American Sniper
● Birdman
● Interstellar
● Αλύγιστος
● Whiplash
◢ MIKΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ
● The Bigger Picture / Ντέιζι Τζέικομπς, Κρίστοφερ Χέες
● The Dam Keeper / Ρόμπερτ Κόντο, Ντάις Τσουτσούμι
● Feast/ Πάτρικ Οσμπορν, Κρίστα Ριντ
● Me and Μy Mountain / Τόριλ Κόβε
● A Sign of Life / Γιόρις Οπρινς
◢ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
● Aya / Οντεντ Μπίναμ, Μιχάλ Μπρέζις
● Boogaloo and Graham / Μάικλ Λένοξ, Ρόναν Μπλέινι
● Butter Lamp (La Lampe au Beurre de Yak) / Χου Γουέι, Ζιλιέν Φερέ
● Parvaneh / Ταλκόν Χαμζαβί, Στέφαν Αϊχενμπέργκερ
● The Phone Call / Μαρκ Κέρμπι, Τζέιμς Λούκας
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας