Δύσκολη η αναμέτρηση με τον μύθο της Μαρίας Κάλλας, της μεγαλύτερης ντίβας του 20ού αιώνα. Μεγάλη χαμένη η σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας» της ΕΡΤ, που παρακολουθεί με κάποια αδεξιότητα και αμηχανία τη μεταμόρφωσή της από ασχημόπαπο σε κύκνο. Ενα κομπλάρισμα ακολουθεί τόσο τη σκηνοθεσία της Ολγας Μαλέα, που χωρίς κάποιο «πέταγμα» θυμίζει δεκαετία του 1990, όσο και την ερμηνεία της ανερχόμενης Κλεοπάτρας Ελευθεριάδου (ευτυχώς η Ελένη Ράντου στον ρόλο της μητέρας και η Ρένια Λουιζίδου της δασκάλας σώζουν την κατάσταση).
Αντιθέτως, το ντοκιμαντέρ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», που βγήκε τώρα στα σινεμά, δεν σκοντάφτει στον μύθο· αντιθέτως τον αναδεικνύει με τη δύναμη του ντοκουμέντου, φέρνοντας στο φως αρχειακό υλικό, ανέκδοτες ηχογραφήσεις, συνεντεύξεις – για πρώτη φορά την τελευταία ηχογράφηση πρόβας που έκανε η Μαρία Κάλλας στο σπίτι της στο Παρίσι. Εύσημα, τα εγκώμια από διεθνή μέσα και η πορεία του ντοκιμαντέρ (ιδέα, έρευνα, σενάριο του Βασίλη Λούρα, που σκηνοθετεί με τον Μιχάλη Ασθενίδη) σε κινηματογραφικά φεστιβάλ σε Γερμανία, Αυστραλία, Αμερική.
Είπαμε, δύσκολη η αναμέτρηση με τη θρυλική σοπράνο. Ακόμα και η Αντζελίνα Τζολί με τη βιογραφική ταινία «Mαρία», του Πάμπλο Λαραΐν, έμεινε εκτός Οσκαρ, παρότι η ίδια είχε επενδύσει επαγγελματικά και προσωπικά σε αυτό τον ρόλο, εξασκήθηκε μήνες στο τραγούδι, πάλεψε να ενσαρκώσει τις κινήσεις και τις εκφράσεις της ντίβας, ένιωσε, όπως είπε, την αγωνία της. Ισως αυτή τη φορά δεν φταίει η Κάλλας, αλλά το Χόλιγουντ, που όπως πιστεύουν τα ξένα ΜΜΕ τιμώρησε την Αντζελίνα για το διαζύγιό της με τον Μπραντ Πιτ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας