Το συγκλονιστικό στοιχείο ότι πριν χαθεί το ίχνος του αεροσκάφους από τα ραντάρ είχε διαγράψει μια τρελή πορεία πτώσης αποκάλυψε χθες το μεσημέρι ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος στην ενημέρωση σχετικά με τις ενέργειες των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων για τον εντοπισμό του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από τα ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας, το ίχνος του αεροσκάφους χάθηκε σε ύψος περίπου 10.000 πόδια και ενώ είχε εισέλθει στο FIR Αιγύπτου από 5 ώς 10 μίλια νότια του σημείου εξόδου από το FIR Αθηνών – στο σημείο Κόμπι, όπως αναφέρεται στη διεθνή ορολογία.
Το αεροσκάφος, όπως εξήγησε ο υπουργός, από τα 37.000 πόδια και κάτω από άγνωστες συνθήκες πραγματοποίησε καθοδική πορεία στρίβοντας αρχικά 90 μοίρες αριστερά και στη συνέχεια έκανε στροφή δεξιά 360 μοιρών, πέφτοντας στο μεταξύ στα 15.000 πόδια.
Το ίχνος χάθηκε λίγο αργότερα και ενώ το αεροσκάφος είχε φτάσει στα 10.000 πόδια.
Τέσσερα λεπτά αργότερα, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού, Ερευνας και Διάσωσης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας έδωσε εντολή να ξεκινήσουν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης.
Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από στρατιωτικές πηγές, το ίχνος του αεροσκάφους χάθηκε από τα πολιτικά ραντάρ στις 3.29 το πρωί και αμέσως η πληροφορία «μεταβιβάστηκε» και στα ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας, που μπορούν να ελέγχουν πολύ χαμηλά ιπτάμενα ίχνη.
Στις 3.37 η κατάσταση χαρακτηρίστηκε «φάση αβεβαιότητος» και στις 3.41 μετατράπηκε σε «κατάσταση κινδύνου».
Στις 3.41 από το κέντρο επιχειρήσεων του υπουργείου Αμυνας δόθηκε η εντολή στο αεροσκάφος ετοιμότητας, ένα C-130H τής 356 Μοίρας, να ετοιμαστεί για άμεση απογείωση για να συμμετάσχει σε αποστολή SAR και στις 4.14 τελικά απογειώθηκε από την 112 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Ελευσίνας, ενώ λίγο αργότερα από την Αστυπάλαια απέπλευσε η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού «Νικηφόρος Φωκάς».
Οι έρευνες επικεντρώνονταν κυρίως γύρω από το σημείο όπου χάθηκε το αεροσκάφος από τα ραντάρ και εκτείνονταν σε απόσταση 40 ναυτικών μιλίων από αυτό.
Στην περιοχή έπνεαν βόρειοι-βορειοδυτικοί άνεμοι έντασης έξι Μποφόρ που καθιστούσαν δύσκολη την έρευνα από αέρος καίτοι το C-130 που συμμετείχε στις έρευνες πετούσε σε ύψος μικρότερο των 5.000 ποδιών.
Παράλληλα η Ελλάδα αποδέχθηκε να συμμετάσχουν στις έρευνες ένα γαλλικό αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας FALCON και ένα αμερικανικό αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας Ρ-3C Orion, ενώ η Αίγυπτος συμμετείχε με ένα αεροσκάφος C-130 και δύο F-16.
Επίσης σε ετοιμότητα προκειμένου να συμμετάσχει στις έρευνες είχε τεθεί το υποβρύχιο «Ματρώζος» –αν και βρισκόταν στη ΝΑΤΟϊκή επιχείρηση Αctive Εndeavour, 100 μίλια μακρύτερα από την περιοχή των ερευνών– ενώ στο ίδιο πλαίσιο είχε τεθεί σε ετοιμότητα και ένα F-16 στην Κρήτη.
Γύρω τις 3.30 το μεσημέρι μεταγωγικό αεροσκάφος τύπου C-295 της αιγυπτιακής αεροπορίας εντόπισε αριθμό αντικειμένων μπλε και πορτοκαλί χρώματος (εικάζεται ότι ανήκουν στα σωστικά μέσα του αεροσκάφους) σε απόσταση περίπου 230 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Κρήτης εντός του FIR Αιγύπτου και σε απόσταση 100 ναυτικών μιλίων από το αρχικό σημείο των ερευνών.
Στο σημείο κατέπλευσαν πλωτά μέσα από την Αίγυπτο, ενώ παράλληλα οι αιγυπτιακές αρχές ενημέρωσαν την ελληνική πλευρά ότι δεν χρειάζονται τη συνδρομή ελληνικών πλωτών μέσων για την περισυλλογή των αντικειμένων.
Το απόγευμα, όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, εντοπίστηκαν πλαστικά αντικείμενα με σκοινιά σε απόσταση περίπου 50 μιλίων νοτιοανατολικά από το σημείο όπου χάθηκε το ίχνος του αεροσκάφους.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας