Μουσειακό είδος κινδυνεύει να γίνει ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, καθώς άγνωστο παραμένει πότε θα γίνει η επανεκκίνηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με τις αισιόδοξες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για έναρξη ύστερα από 1-2 χρόνια για τα επιβατικά. Η κατάσταση θυμίζει τους στίχους από τις «Τρύπες»: «Θα πέφτουν μανιασμένες οι βροχές και θα ρωτούν: Τι έγινε εκείνο το τρένο που έβλεπε τα άλλα τρένα να περνούν;».
Εδώ πάντως δεν περνάει κανένα τρένο. Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά πότε θα μπορέσουμε να επιβιβαστούμε σε κάποιον συρμό στον βασικό άξονα της χώρας.
Η κακοκαιρία «Ντάνιελ» σχεδόν αποτελείωσε ένα αποδιοργανωμένο και επικίνδυνο δίκτυο που έκλεινε ή καταστρεφόταν σχεδόν με κάθε έντονο φυσικό φαινόμενο, με την κυβέρνηση να τη χρησιμοποιεί για να καλύψει την εικόνα διάλυσης που είχε αποκαλυφθεί μετά το έγκλημα των Τεμπών.
Κανένας όμως «Ντάνιελ» δεν φταίει για το γεγονός πως στην ίδια κακοκαιρία καταστράφηκαν 180 χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ το οδικό δίκτυο υπέστη φθορές σε μήκος 70,2 χιλιομέτρων, όπως αναφέρθηκε και στο υπουργικό συμβούλιο.
Πρόσφατη πανευρωπαϊκή έρευνα της Greenpeace επιβεβαιώνει αυτό που πολλές φορές έχει αναδείξει η «Εφ.Συν.», ότι η Ελλάδα επένδυσε πάνω από τρεις φορές περισσότερο σε δρόμους από ό,τι σε σιδηροδρόμους από το 1995 μέχρι και το 2021. Το δε δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 410%, ενώ το σιδηροδρομικό δίκτυο συρρικνώθηκε κατά 5%. Το πρόσφατο πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, που αποκαλύψαμε, σχετικά με την κατάσταση των ελληνικών τρένων ήταν και αυτό αποκαρδιωτικό.
Από την άλλη πλευρά, κάποιοι επωφελούνται από τον «εκτροχιασμό» του σιδηροδρόμου. Τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ αλλά και τα αεροπορικά καταγράφουν μεγάλες αυξήσεις τους τελευταίους μήνες, ενώ περιμένουμε και τα στοιχεία από τους εργολάβους των αυτοκινητοδρόμων. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη όπου τα οδικά μέσα κερδίζουν διαχρονικά έναντι του σιδηροδρόμου.
Στο αρνητικό αυτό «αποτύπωμα» της χώρας που έχει γυρίσει την πλάτη στο πιο ασφαλές, δημοφιλές, φτηνό και οικολογικό μέσο μεταφοράς, κεντρική θέση έχει η απώλεια 57 ανθρώπων στα Τέμπη. Ας ελπίσουμε ότι σήμερα, μετά τη συνάντηση εργαζομένων - Hellenic Train, δεν θα θρηνούμε και την απώλεια θέσεων εργασίας ανάμεσα στο δυναμικό των 1.100 υπαλλήλων.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας