Ο στόλος των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη γερνάει και είναι ελλιπής. Το γεγονός ότι η κυβέρνηση χρειάστηκε να επιστρατεύσει τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων των ΚΤΕΛ για να καλύψει ανάγκες σε συγκεκριμένες γραμμές και ότι αυτή η «εξαίρεση» γίνεται μόνιμη είναι αποκαλυπτικό της κατάστασης.
Εδώ και δύο χρόνια η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει ξεκινήσει μια διαγωνιστική διαδικασία προμήθειας νέων λεωφορείων που θα καλύψουν όχι μόνο τις ανάγκες των εκατομμυρίων πολιτών που χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και την ανάγκη για αστικές συγκοινωνίες λιγότερο ρυπογόνες, που είναι ευρωπαϊκή υποχρέωση.
Πόσο δύσκολο, άραγε, είναι να κάνει μια κυβέρνηση έναν καθαρό διαγωνισμό προμήθειας μερικών εκατοντάδων «καθαρών» λεωφορείων από τους πολλούς διεθνείς κατασκευαστές; Δεν είναι και πυρηνική φυσική, αλλά όταν έχεις να εξυπηρετήσεις και κάποιους «φίλους» γίνεται περίπλοκο. Και ανοιχτό σε ενδεχόμενο γκάφας, φιάσκου ή ξεκάθαρου σκανδάλου.
Προς το παρόν, όσον αφορά τον διαγωνισμό για την προμήθεια 770 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όλα πάνε στραβά. Η κατάτμηση του διαγωνισμού σε πέντε τμήματα, με διαφορετικής τεχνολογίας οχήματα, για να βολευτούν ισάριθμοι εισαγωγείς, αποδεικνύεται προβληματική και χρονοβόρα επιλογή.
Τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, που κατά τον αρμόδιο υπουργό θα παραδοθούν μέχρι τον Απρίλιο, ενδέχεται, σύμφωνα με την έρευνα της «Εφ.Συν.», όχι μόνο να μη βρουν ποτέ τον προορισμό τους για το τελωνείο του Πειραιά, αλλά να μην έχουν καν προμηθευτή, αφού δεν έχει ανταποκριθεί στις προθεσμίες που ορίζει η διαδικασία και πάει για... έκπτωση.
Ολα τα άλλα υβριδικά ή φυσικού αερίου λεωφορεία που αναμένονται από όσους προμηθευτές έχουν περάσει τη βάσανο των ενστάσεων και των προσφυγών από ανταγωνιστές, από το καλοκαίρι του 2024 δεν θα μπορούν καν να εκτελωνιστούν, γιατί θα προσκρούουν στις προδιαγραφές ασφαλείας των νέων ευρωπαϊκών κανονισμών.
Αλλά, το κυριότερο, δεν έχει εξασφαλιστεί το σύνολο της χρηματοδότησης για τα νέα λεωφορεία, ύψους 360 εκατ. ευρώ. Δεν μας εκπλήσσει, βεβαίως. Στη μοναδική χώρα της Ευρώπης (όχι μόνο της Ε.Ε.) που έχει μείνει χωρίς σιδηρόδρομο από τον περασμένο Μάρτιο, και μετά τις πλημμύρες της Θεσσαλίας έχει μείνει και χωρίς σιδηροδρομικό δίκτυο για άγνωστο χρόνο, γιατί θα ίσχυε κάτι καλύτερο για τις αστικές συγκοινωνίες και τα λεωφορεία; Το συγκοινωνιακό δόγμα της κυβέρνησης της Ν.Δ. είναι σταθερό: «Πάμε, κι όπου βγει»!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας