«Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε μπορούν να απολυθούν σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι των ΚΤΕΛ», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Θεμιστοκλής Αμπλάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, σχολιάζοντας το προεδρικό διάταγμα της 13ης Αυγούστου, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες και στους μετόχους στα ΚΤΕΛ να απολύουν εργαζόμενους χωρίς καμία απολύτως αιτιολογία. Το διάταγμα υπογράφουν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης, και ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος. Το νέο διάταγμα αφορά την τροποποίηση του παλιότερου προεδρικού διατάγματος 246/2006 «Γενικός Κανονισμός Προσωπικού των ΚΤΕΛ Α.Ε. και των ΚΤΕΛ του ν. 2963/2001» και συμπεριλαμβάνει ένα και μοναδικό άρθρο. Αυτό τροποποιεί την παράγραφο 1 του άρθρου 4 του π.δ. 246/2006, που αφορά τις ειδικές ρυθμίσεις των απασχολούμενων οδηγών μη υπαγόμενων στο προσωπικό των ΚΤΕΛ, ως εξής: «Η καταγγελία σύμβασης των ανωτέρω οδηγών δύναται να πραγματοποιείται με μόνη την τήρηση των διατυπώσεων του άρθρου 5 παράγραφος 3 του ν. 3198/1955, όπως τροποποιήθηκε. Η παρ. 2 του άρθρου 26, κατά το μέρος που αφορά τους εν λόγω οδηγούς, καταργείται». Η παράγραφος 2 αναφέρεται στους λόγους απόλυσης προσωπικού, γεγονός το οποίο ουσιαστικά σημαίνει ότι πλέον οι απολύσεις θα μπορούν να γίνονται χωρίς να συντρέχει κανένας λόγος.
«Το προεδρικό διάταγμα δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 13 Αυγούστου, αλλά σε μας κοινοποιήθηκε προχθές. Ο υφυπουργός κινήθηκε ύπουλα. Δεν έγινε καμία διαβούλευση επί του θέματος. Επέλεξαν τη συγκυρία της γιορτής του Δεκαπενταύγουστου και των αδειών προκειμένου να αποφύγουν τις αντιδράσεις», δηλώνει ο κ. Αμπλάς.
Η διευθύντρια του γραφείου του υφυπουργού Μεταφορών, Ευαγγελία Τσαγκά, σε επικοινωνία που είχαμε, υποστήριξε ότι η τροποποίηση αφορά την απόλυση οδηγών μόνο στην περίπτωση μεταβίβασης του οχήματος. «Δεν έχει αλλάξει τίποτα άλλο. Για να απολυθεί κάποιος θα πρέπει να έχει υποπέσει σε παράπτωμα, σύμφωνα με όσα ορίζει το αντίστοιχο άρθρο» μας λέει η κ. Τσαγκά, η οποία τόνισε ότι το βασικό ζήτημα είναι η απελευθέρωση των υπεραστικών μεταφορών, που έχει προγραμματιστεί για το 2019 και η οποία επιβάλλεται από την κοινοτική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ωστόσο, ο κ. Αμπλάς τονίζει ότι σε όλα τα ΚΤΕΛ υπάρχουν μέτοχοι και ότι η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων έχουν ως εργοδότη κάποιον μέτοχο. «Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε μπορούν να απολυθούν σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ. Μιλάμε για περίπου 10.000 εργαζόμενους, τους οποίους θέλουν να ξεφορτωθούν προκειμένου να προσλάβουν νέο προσωπικό με λιγότερο από 500 ευρώ, χωρίς να υπολογίζουν το κόστος της ασφάλειας των μεταφορών των επιβατών», ενώ προαναγγέλλει πανελλαδικές απεργίες σε όλους τους κλάδους μεταφορών.
Ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, απέσυρε από το νομοσχέδιο την παράγραφο που έδινε τη δυνατότητα καταγγελίας της σύμβασης των οδηγών ΚΤΕΛ, στις 17 Σεπτεμβρίου 2013, όταν συζητιόταν στη Βουλή το νομοσχέδιο που αφορούσε την απελευθέρωση των υπεραστικών επιβατικών δρομολογίων. Σχεδόν ένα χρόνο μετά, ο υφυπουργός Μεταφορών υπογράφει την τροποποίηση. «Πώς είναι δυνατό να τροποποιηθεί προεδρικό διάταγμα που φέρει υπογραφή του υπουργού Μεταφορών με υπογραφή υφυπουργού;» λέει στην «Εφ.Συν.» ο κ. Αμπλάς, κι ενώ ο κ. Χρυσοχοΐδης δηλώνει εντελώς αναρμόδιος διά νόμου.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας