Το σχέδιο νόμου που ετοίμασε το υπουργείο Ναυτιλίας, με πρωταρχικό στόχο να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της απλήρωτης ναυτικής εργασίας και το οποίο έχει αποσταλεί προς διαβούλευση στα ναυτεργατικά σωματεία και στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), φαίνεται ότι θα χρειαστεί σημαντικές αλλαγές πριν λάβει την οριστική του μορφή και συμπεριληφθεί σ’ ένα γενικότερο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.
Ο Θ. Δρίτσας αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτήν τη νομοθετική ρύθμιση μετά τη διόγκωση του φαινομένου των απλήρωτων ναυτικών, ειδικά της ναυτιλιακής εταιρείας ΝΕΛ, οι οποίοι δεν έλαβαν ούτε καν το δώρο του Πάσχα, σε μια προσπάθεια προστασίας τους από τις ναυτιλιακές εταιρείες που δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους.
Ηδη όμως τρία ναυτεργατικά σωματεία (ΠΕΜΕΝ, Στέφενσων, ΠΕΕΜΑΓΕΝ) ζητούν την απόσυρσή του, καθώς όπως διαπιστώνουν ενισχύεται ο ρόλος του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που, όπως λένε, ελέγχεται από το υπουργείο Ναυτιλίας και τους εφοπλιστές, παραμένουν άθικτες αντεργατικές-αντιλαϊκές διατάξεις, αλλά και οι διατάξεις για τους διαγωνισμούς ανάθεσης-επιδότησης των εφοπλιστών για τη δρομολόγηση πλοίων στις άγονες γραμμές.
Είναι γεγονός ότι με τη νέα ρύθμιση, για να απορριφθεί πλέον μια αίτηση δρομολόγησης, ο υπουργός θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη του ΣΑΣ, ενώ μέχρι σήμερα την απόφαση ελάμβανε ο ίδιος και το ΣΑΣ γνωμοδοτούσε.
Εκτός όμως από αυτό υπάρχουν κι άλλα «θολά» σημεία που θα πρέπει ο Θ. Δρίτσας να τα ξαναδεί, όπως για παράδειγμα η απαίτηση που εισάγεται τόσο στη δήλωση ελεύθερης δρομολόγησης όσο και στα δικαιολογητικά συμμετοχής στους διαγωνισμούς, σύμφωνα με την οποία ο πλοιοκτήτης υποχρεούται να συμπεριλάβει ονομαστικό κατάλογο με τη σύνθεση των πληρωμάτων που θα απασχολήσει ανά πλοίο, με τις ημέρες και τις ώρες εργασίας, τη ΣΣΕ στην οποία υπάγονται τα πληρώματα, το ύψος των πάσης φύσεως νόμιμων αποδοχών τους και το ύψος των αναλογούντων ετήσιων ασφαλιστικών εισφορών.
Ολα αυτά είναι δύσκαμπτα στην πράξη, καθώς κανένας δεν μπορεί να προεξοφλήσει ποιους ναυτικούς θα έχει ως πλήρωμα τον επόμενο χρόνο (οι δηλώσεις δρομολόγησης κατατίθενται στο τέλος Ιανουαρίου κάθε έτους και αφορούν την επόμενη δρομολογιακή περίοδο που αρχίζει την 1η Νοεμβρίου και τελειώνει στις 31 Οκτωβρίου του επόμενου έτους), εάν θα απασχολεί τους ίδιους ναυτικούς όλο τον χρόνο, ενώ δύσκολο είναι επίσης να διασφαλιστεί και ότι η δήλωση των αποδοχών και των ασφαλιστικών εισφορών θα είναι ακριβής.
Παράλληλα με τη νομοθετική ρύθμιση, εξετάζονται και αλλαγές στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας, οι οποίες όπως ανέφερε ο Θ. Δρίτσας θα γίνουν μετά από εξαντλητικό διάλογο και δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας