Από το πρωί του Σαββάτου ξεκίνησαν ξανά το δρομολόγια των τρένων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μήνες μετά την καταστροφή που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel και στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το πρώτο δρομολόγιο ήταν της αμαξοστοιχίας IC50, με ώρα αναχώρησης στις 07:58, στην οποία επέβαινε και ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε μια ακόμη επικοινωνιακή κίνηση της κυβέρνησης, που έχει εγκαταλείψει το σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα δρομολόγια των εμπορικών αμαξοστοιχιών ξεκίνησαν στις 11 Δεκεμβρίου.
Με μειωμένη ταχύτητα
Όπως ανακοινώθηκε, τα δρομολόγια θα εκτελούνται με μειωμένη ταχύτητα σε ορισμένα σημεία του δικτύου, με συνολικό χρόνο διαδρομής τις 4 ώρες και 53 λεπτά. Στο τμήμα Λάρισα – Λιανοκλάδι θα κινούνται με ηλεκτροκίνηση, σε μονή γραμμή και με μικρότερες ταχύτητες, καθώς δεν λειτουργεί το σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης.
Το υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΣΕ υπόσχονται ότι από τις αρχές του 2024 θα προχωρήσουν στις μόνιμες αποκαταστάσεις, το κόστος των οποίων εκτιμάται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σύμφωνα με το υπουργείο, η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού άξονα (διπλή γραμμή, με συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης), εφόσον τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2025.
Τα δρομολόγια που θα εκτελούνται από σήμερα είναι:
Από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη:
- Αμαξοστοιχία IC50, με ώρα αναχώρησης στις 07:58
- Αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης στις 10:58
- Αμαξοστοιχία IC54, με ώρα αναχώρησης στις 14:58
- Αμαξοστοιχία IC56, με ώρα αναχώρησης στις 17:58
Από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα:
- Αμαξοστοιχία IC51, με ώρα αναχώρησης στις 07:04
- Αμαξοστοιχία IC53, με ώρα αναχώρησης στις 10:04
- Αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης στις 14:04
- Αμαξοστοιχία IC57, με ώρα αναχώρησης στις 17:10
Ο υπουργός Υποδομών σε δηλώσεις του είπε ότι «δρομολογούνται οι διαδικασίες για την οργανωτική αναδιάρθρωση των φορέων του ελληνικού σιδηροδρόμου, αλλά και επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπαίνει και πάλι στις ράγες».
Ο Χρήστος Σταϊκούρας παραδέχθηκε ότι «χρειάζεται να κάνουμε ακόμα περισσότερα πράγματα, έτσι ώστε να ενισχύσουμε την ασφάλεια και την αξιοπιστία του ελληνικού σιδηροδρόμου. Προς αυτή τη κατεύθυνση κινούμαστε βήμα – βήμα μεθοδικά και υπεύθυνα».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας