Στον απόηχο των νέων μέτρων εφαρμογής των ευρωπαϊκών κανονισμών, στο πλαίσιο του «Fitfor 55» για τον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Διονύση Θεοδωράτο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα που απασχολούν τον κλάδο της ακτοπλοΐας, με ιδιαίτερη μνεία στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας και πώς αυτή μπορεί να επιτευχθεί με πλοία νεότερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον.
Από την πλευρά των ακτοπλόων, στο επίκεντρο της συνάντησης και των συζητήσεων τέθηκαν οι πράσινες επενδύσεις της επιβατηγού ναυτιλίας, τα θέματα της ενδυνάμωσης και της άμεσης συνεισφοράς της πολιτείας στα μέτρα στήριξης της νησιωτικότητας, της επίλυσης των πολυετών θεσμικών αιτημάτων του ΣΕΕΝ, της βελτίωσης των θεσμικών δημοσιονομικών όρων και προϋποθέσεων της βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, της λιμενικής διακυβέρνησης, της επιχορήγησης και της προσέλκυσης κεφαλαίων για την αναγκαία ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.
Ο υπουργός από την πλευρά του διαβεβαίωσε ότι θα υπάρχει συνεχής και ενεργός συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας για τη διαχείριση των συνεχόμενων προκλήσεων που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος.
Νέα μείωση για τη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου
Και νέα μείωση κατά 0,4% σημειώθηκε στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) τον Αύγουστο 2023 σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο του 2022. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ τα πλοία που έφεραν την ελληνική σημαία ήταν 1.822 έναντι 1.830 τον Αύγουστο του 2022. Και πάλι οι μεγαλύτερες απώλειες σημειώθηκαν σε φορτηγά και δεξαμενόπλοια, καθώς τα φορτηγά από 373 που ήταν εγγεγραμμένα στο εθνικό νηολόγιο κατέβηκαν στα 362, δηλαδή 11 κατέβασαν την ελληνική σημαία, και 19 δεξαμενόπλοια, καθώς από 440 που είχαν ανεβασμένη την ελληνική σημαία τον Αύγουστο του 2022, μειώθηκαν στα 421 τον περασμένο Αύγουστο. Αντίθετα ανέβασαν την ελληνική σημαία 18 επιβατηγά και από 749 που ήταν τον Αύγουστο του 2022 ανήλθαν σε 767 τον Αύγουστο του 2023.
Σημαντική μείωση κατά 3,6% παρουσίασε και η ολική χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Αυγούστου 2022.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας