Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
20°C
20.9° 18.4°
1 BF
71%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.6° 19.3°
2 BF
61%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
19°C
22.0° 19.4°
2 BF
75%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
1 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.2° 20.2°
2 BF
74%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
59%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.2° 21.2°
1 BF
67%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
21.4° 18.8°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.9° 18.2°
2 BF
61%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
61%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.7° 19.7°
2 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.3° 19.9°
4 BF
73%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.2° 21.2°
2 BF
57%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.1° 18.9°
1 BF
59%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.8° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.5° 20.5°
2 BF
46%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
2 BF
64%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
64%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών προτείνει ένα μοντέλο που εφαρμόζεται με επιτυχία σε μεγάλες χώρες της Ευρώπης όπου τη διαχείριση έχουν δημόσιοι φορείς

Πρόταση-λύση για ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο

Ενιαίο, δημόσιο σιδηρόδρομο, με λογιστικό διαχωρισμό της υποδομής και της εκμετάλλευσης, ζητά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) με πολυσέλιδο υπόμνημά της προς τον νέο αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη. Οι σιδηροδρομικοί επισημαίνουν ότι το μοντέλο είναι επιτρεπτό από τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και εφαρμόζεται με επιτυχία σε όλες τις μεγάλες χώρες της Ευρώπης (Γαλλία, Γερμανία κ.α.), όπου τη διαχείριση του σιδηρόδρομου έχουν οι δημόσιοι φορείς.

Η λύση αυτή, τονίζει η Ομοσπονδία, έρχεται σε αντίθεση με την πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, επιτρέπει όμως την ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών με άλλες εταιρείες, κυρίως στα Βαλκάνια, για την εξυπηρέτηση της επιβατικής αλλά και της αυξανόμενης εμπορικής κίνησης.

Προϋποθέτει ολοκλήρωση των έργων υποδομής, επαναλειτουργία γραμμών που καταργήθηκαν τα τελευταία χρόνια και ανάπτυξη νέων γραμμών μέσα από ένα πρόγραμμα που θα καταστήσει τον σιδηρόδρομο βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη της χώρας.

Η παρέμβαση γίνεται σε μια κρίσιμη για τον σιδηρόδρομο περίοδο, καθώς οι Βρυξέλλες αξιοποιούν την εκκρεμότητα με τις κρατικές επιδοτήσεις που έχει λάβει στο παρελθόν (2004-2009) η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και απειλούν με λουκέτο την εταιρεία.

Η... διάλυση

«Με το πρώτο Μνημόνιο απαιτήθηκε από τους δανειστές η συρρίκνωση του σιδηροδρομικού έργου με την κατάργηση γραμμών και δρομολογίων, ο κατακερματισμός σε πολλές εταιρείες που στόχευε στην ευκολότερη διαδικασία ιδιωτικοποίησης και η δραστική μείωση του προσωπικού μέσω της διαδικασίας των μετατάξεων», αναφέρει το υπόμνημα και επισημαίνει ότι οι πολιτικές αυτές επιβλήθηκαν «στο όνομα της κακοδιοίκησης, των ελλειμμάτων και του “χρέους”, το οποίο δημιουργήθηκε από την απαίτηση του κράτους να υποχρεώνει τον σιδηρόδρομο σε δανεισμό για τα έργα υποδομής». Οι σιδηροδρομικοί αποδίδουν ευθύνες σε όσους «χρησιμοποίησαν τον σιδηρόδρομο είτε για πελατειακούς σκοπούς είτε για να εξυπηρετήσουν αλλότρια επιχειρηματικά συμφέροντα» και υπενθυμίζουν ότι είχαν αντιδράσει θεωρώντας ότι δεν θα έλυναν το πρόβλημα.

Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι σήμερα δικαιώνεται από τις εξελίξεις και με το υπόμνημά της ζητά:

•Σταμάτημα των ιδιωτικοποιήσεων και επανένωση όλων των εταιρειών σε ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο.

•Προώθηση στρατηγικών συμφωνιών με άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες.

•Εκσυγχρονισμό του δικτύου και του τροχαίου υλικού, δημιουργία σιδηροδρομικής Εγνατίας και ανάδειξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, που θα αποτελέσει πύλη προς τη βόρεια, κεντρική και ανατολική Ευρώπη. Αξιοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ώστε να δημιουργηθεί νέα πρόσβαση με παράκαμψη του Γιβραλτάρ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Πρόταση-λύση για ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας