Μείωση των αεροπορικών τελών τουλάχιστον κατά τη χειμερινή περίοδο σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, ώστε να ενισχυθεί και να διευρυνθεί η τουριστική περίοδος, εισηγείται ο αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης.
Η πρόταση, που διατυπώθηκε κατά τη χθεσινή παρουσίαση του νέου προγράμματος της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας, αφορούσε τα υψηλά τέλη του «Ελ. Βενιζέλος», αλλά και τη διαμόρφωσή τους στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, όπου σε πρώτη φάση η επιβάρυνση θα είναι 14 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, με προοπτική να φτάσουν τα 18,5 ευρώ με την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων.
Περιελάμβανε και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου, για το οποίο είπε ότι τα τέλη πρέπει να διαμορφωθούν σε ανταγωνιστικά επίπεδα σε σχέση με τα γειτονικά αεροδρόμια, ιδιαίτερα των Χανίων.
Αποδέχθηκε ωστόσο ότι τα τέλη δεν επηρέασαν την επιβατική κίνηση, αφού τα αεροπορικά εισιτήρια, λόγω του ανταγωνισμού και της ανόδου της επιβατικής κίνησης, παραμένουν ελκυστικότερα σε σχέση με τα άλλα μέσα μεταφοράς και αποκάλυψε ότι από την περασμένη χρονιά η Κρήτη είχε για πρώτη φορά περισσότερες αφίξεις με αεροπλάνα σε σχέση με τα πλοία.
Ο Ευτ. Βασιλάκης αναφέρθηκε και στις υπόλοιπες επιβαρύνσεις στα αεροπορικά εισιτήρια, σημειώνοντας ότι ο ΦΠΑ ξεκίνησε από 9% και πέρυσι έφτασε στο 24%, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι η μόνη χώρα που έχει εντάξει τις μεταφορές στον υψηλότερο συντελεστή.
Ηταν ιδιαίτερα προσεκτικός στις αναφορές του για τη Ryanair και διευκρίνισε ότι οι μειώσεις δρομολογίων που ανακοίνωσε αφορούν μόνον τη χειμερινή περίοδο.
Από τα στοιχεία όμως που έδωσε σε άλλο σημείο της συνέντευξης Τύπου, είναι φανερό ότι η Aegean αυξάνει τα δρομολόγιά της προς τα Χανιά καλύπτοντας το κενό.
Οι έμμεσες αναφορές στον ιρλανδικό αερομεταφορέα έγιναν πιο αιχμηρές όταν σημείωσε ότι η Aegean ασφαλίζει το προσωπικό της και φορολογείται στην Ελλάδα.
Χαρακτήρισε θετική τη συμφωνία με τη Fraport και σημείωσε ότι οι βελτιώσεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια θα αρχίσουν να υλοποιούνται από την επικείμενη χειμερινή περίοδο.
Ανέφερε πάντως ότι το καλοκαίρι υπήρξε μεγάλη βελτίωση στον τομέα security και μικρότερες αλλαγές στην καθαριότητα.
Εξέφρασε επίσης την ευχή να βρεθεί συμφέρουσα λύση για να ολοκληρωθούν τα έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, για τα οποία θα χρειαστεί να κλείσει ο διάδρομος προσγείωσης/απογείωσης για 4 μήνες.
Σε αυτό το διάστημα οι πτήσεις θα εξυπηρετούνται από τον εφεδρικό διάδρομο, ο οποίος είναι ασφαλής αλλά δεν διαθέτει ραδιοβοηθήματα, που είναι απαραίτητα σε ώρες με ομίχλη.
«Εμπιστευόμαστε την ελληνική οικονομία», είπε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της Aegean και ανακοίνωσε ότι το 2018 η εταιρεία θα αυξήσει κατά τρία τα αεροσκάφη του στόλου της για να καλύψει 18 νέους προορισμούς, από τους οποίους οι 11 θα εξυπηρετούνται από την Αθήνα.
Η εταιρεία θα πυκνώσει και θα εμπλουτίσει τα δρομολόγιά της προς Ιταλία, Γαλλία και Γερμανία, ενώ ανοίγεται σε τέσσερις νέες χώρες.
Ενδιαφέρον έχουν τα δρομολόγια στα Σκόπια και η εταιρεία έχει ήδη ζητήσει από το υπουργείο Εξωτερικών να την ενημερώσει για τον τρόπο που θα αναφέρεται η ΠΓΔΜ.
Το επενδυτικό της πρόγραμμα με χρονικό ορίζοντα το 2025 ανέρχεται σε 2,5 έως 3 δισ. δολάρια, που θα διατεθούν για την αγορά 45-60 αεροσκαφών.
Για πρώτη φορά η εταιρεία ξεκίνησε την επιμόρφωση των πιλότων της για διαχείριση ακραίων καταστάσεων, που θα γίνουν με τη συνεργασία της πολεμικής αεροπορίας.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας