Αθήνα, 21°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.2° 19.6°
1 BF
62%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.0°
2 BF
73%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
19.0° 17.7°
2 BF
77%
Ιωάννινα
Ασθενής ομίχλη
11°C
10.9° 10.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
3 BF
82%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.6° 17.6°
1 BF
75%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.4° 14.4°
0 BF
72%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
18.5° 18.5°
1 BF
73%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
21°C
21.4° 20.5°
5 BF
56%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.9° 15.5°
3 BF
68%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.4° 20.4°
4 BF
49%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.7° 19.7°
2 BF
69%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
1 BF
88%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
0 BF
68%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.6° 17.3°
1 BF
57%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
4 BF
85%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.3°
0 BF
55%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.3° 17.7°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
2 BF
71%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.5° 13.5°
1 BF
83%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
viokafsima
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Dreamstime.com

Προηγμένα βιοκαύσιμα και συνθετικά ανανεώσιμα καύσιμα

«Τα προηγμένα βιοκαύσιμα είναι μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική λύση που θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα του κλάδου μεταφορών και μάλιστα γρήγορα».

Τα καύσιμα μεταφορών συνιστούν μία από τις μεγαλύτερες πηγές εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) στην Ε.Ε. Σύμφωνα με τον στόχο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας για επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050, 15 έργα που χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. εισάγουν τεχνολογίες ανανεώσιμων καυσίμων που θα υποστηρίξουν τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια στον τομέα των μεταφορών βοηθώντας παράλληλα την ενεργειακή ανεξαρτησία της Ε.Ε., σχολιάζει το περιοδικό τεχνολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Cordis.

Οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν μεγάλο μερίδιο της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας στην Ευρώπη και συμβάλλουν περίπου στο ένα τέταρτο των παγκόσμιων άμεσων εκπομπών CO2 από την κατανάλωση καυσίμου. Για τον λόγο αυτό τα προηγμένα βιοκαύσιμα είναι μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική λύση που θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα του κλάδου και μάλιστα γρήγορα.

Γεγονός είναι ότι η Ευρώπη έχει κάνει σημαντικά βήματα προς την απαλλαγή από τις ρυπογόνες μεταφορές με πρωτοβουλίες όπως η δέσμη για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία «Fit for 55». Για την υιοθέτηση βιώσιμων καυσίμων προτείνονται επίσης ειδικές διατάξεις για τους τομείς της αεροπορίας και της ναυτιλίας, οι οποίοι είναι από τους πιο δύσκολους στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, και βασίζονται σε ανανεώσιμα καύσιμα. Μακροπρόθεσμα έχουν τεθεί φιλόδοξοι στόχοι για τα αειφόρα καύσιμα της αεροπορίας (μερίδιο τουλάχιστον 5% το 2030 και 63% το 2050) και έχουν θεσπιστεί κατευθυντήριες γραμμές για τη μείωση της περιεκτικότητας σε GHG της ενέργειας που παρέχεται στα πλοία (τουλάχιστον 6% το 2030 και 75% το 2050 από τον μέσο όρο του 2020).

Ειδικοί στόχοι μεταφορών προβλέπονται στην πρόταση για την αναθεώρηση της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για προηγμένα βιοκαύσιμα και βιοαέριο (μερίδιο τουλάχιστον 2,2% το 2030) και ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης (μερίδιο τουλάχιστον 2,6% το 2030) καθώς και για μείωση της έντασης των αερίων του θερμοκηπίου (τουλάχιστον 13% το 2030).

Αυτό θα βοηθήσει βραχυπρόθεσμα στην απαλλαγή όλων των τομέων μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των βαρέων οδικών μεταφορών, μέσω ανανεώσιμων καυσίμων. Προκειμένου να μειωθεί γρήγορα η εξάρτηση της Ε.Ε. από τις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων, το σχέδιο REPowerEU προτείνει την αύξηση του στόχου της ανανεώσιμης ενέργειας στην Ε.Ε. στην κατανάλωση τελικής ενέργειας στις μεταφορές κατά 4% επιπλέον το 2030.

Αυτό σημαίνει επίσης ότι η ζήτηση για την προσφορά ανανεώσιμων καυσίμων θα αυξηθεί περαιτέρω. Αυτή η προσδοκία επιβεβαιώνεται από την πρόσφατη προσωρινή συμφωνία για ειδικούς στόχους μεταφορών για προηγμένα βιοκαύσιμα και ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης στους τριμερείς διαλόγους αναθεώρησης της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Επιπλέον, ο νόμος Net Zero Industry Act θεσπίζει το πλαίσιο μέτρων για την καινοτομία και την κλιμάκωση της παραγωγικής ικανότητας τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα στην Ε.Ε. Επιπροσθέτως η επόμενη Διάσκεψη Σχεδίου SET θα ενισχύσει περαιτέρω τα σχέδια της Ευρώπης για την ανάπτυξη τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών άνθρακα και ανταγωνιστικού κόστους που θα επιταχύνουν επίσης τη μετάβαση προς τις πράσινες μεταφορές.

Αναλυτικά για τα 15 έργα μπορείτε να διαβάσετε στη σελίδα cordis.europa.eu. Ειδικότερα τα 15 έργα Horizon 2020 καταδεικνύουν πώς τα προηγμένα βιοκαύσιμα και οι τεχνολογίες συνθετικών ανανεώσιμων καυσίμων μπορούν να οδηγήσουν στην ενεργειακή ασφάλεια και την αυτονομία, θέτοντας την Ευρώπη στην ηγεσία της βιομηχανικής επανάστασης του καθαρού μηδέν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ομάδα του HyFlexFuel μετέτρεψε με επιτυχία μια μεγάλη ποικιλία πρώτων υλών σε προηγμένα βιοκαύσιμα. Το ABC-SALT εφηύρε μια νέα μέθοδο σύμφωνα με την οποία τα βιώσιμα βιοκαύσιμα λαμβάνονται από βιομάζα απορριμμάτων με οικονομικά αποδοτικό τρόπο σε μια διαδικασία που βασίζεται σε λιωμένα άλατα, ενώ η TO-SYN-FUEL παρήγαγε προηγμένα βιοκαύσιμα κατασκευασμένα από απόβλητα και βιογενή υπολειμματικά υλικά. Ετσι τα απόβλητα λυμάτων, αντί να θάβονται ή να αποτεφρώνονται, μπορούν να τροφοδοτήσουν τον τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των αερομεταφορών.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Προηγμένα βιοκαύσιμα και συνθετικά ανανεώσιμα καύσιμα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας