Η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού πολλούς ενθουσίασε και ελάχιστους ενόχλησε στη Γαλλία. Ενόχλησε κυρίως κύκλους προσκείμενους στην Καθολική Εκκλησία και στην Ακροδεξιά, η οποία ούτως ή άλλως άρχισε να διαμαρτύρεται πριν καν δει την τελετή και συγκεκριμένα από τη στιγμή που έγινε γνωστό ότι θα τραγουδήσει η Αγιά Νακαμούρα, η τραγουδίστρια που γεννήθηκε το 1995 στο Μάλι και η οποία συνοδευόμενη από στρατιωτική μπάντα ερμήνευσε το «For me, formidable» του Σαρλ Αζναβούρ.
Η ευρωβουλεύτρια με το κόμμα του Ζεμούρ, Μαριόν Μαρεσάλ, χαρακτήρισε το όλον θέαμα «ντροπιαστικό για τον γαλλικό στρατό», ενώ ακροδεξιά γκρουπούσκουλα κάλεσαν την τραγουδίστρια, που έχει λάβει τη γαλλική υπηκοότητα, να εγκαταλείψει τη Γαλλία. Στο ίδιο μήκος κύματος η Μαρίν Λεπέν δήλωσε ότι η παρουσία της Νακαμούρα ήταν «μια απόπειρα του Μακρόν να ξεφτιλίσει τον γαλλικό λαό». Οσο για τη Διάσκεψη των Επισκόπων της Γαλλίας δήλωσε ενοχλημένη από το γεγονός ότι υπήρξαν στιγμές που κατά τη γνώμη της επιχείρησαν να γελοιοποιήσουν τον χριστιανισμό.
Οι αιτιάσεις αυτές προκάλεσαν την αντίδραση του σκηνοθέτη της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού και καλλιτεχνικού διευθυντή της, Τομά Ζολί, ο οποίος παρεμβαίνοντας χθες σε γαλλικό τηλεοπτικό σταθμό δήλωσε ότι κανένα από τα θεάματα που παρουσιάστηκαν δεν είχε αναφορές στον χριστιανισμό, σημειώνοντας πως ειδικά η σκηνή με τον Διόνυσο, που πολλοί θεώρησαν πως ήταν εμπνευσμένη από πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι για τον Μυστικό Δείπνο, είχε αναφορές αποκλειστικά και μόνο στους θεούς του Ολύμπου και τον Ολυμπισμό. Επίσης σε ό,τι αφορά έναν πίνακα που έδειχνε την αποκεφαλισμένη Μαρία Αντουανέτα να έχει στα χέρια της το κομμένο κεφάλι της ανέφερε πως σε καμία περίπτωση δεν υπονοούσε «αθώωση της γκιλοτίνας».
Ο Τομά Ζολί δήλωσε ότι στόχος της τελετής που προετοίμασε ήταν να συμφιλιώσει και όχι να χωρίσει, αλλά και να επιβεβαιώσει το γαλλικό δημοκρατικό πνεύμα. Τέλος, η μοναδική παραφωνία που υπήρξε από τον χώρο της γαλλικής Αριστεράς αναφορικά με την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, ήρθε από τον Ζαν-Λικ Μελανσόν, ο οποίος, αφού τη χαιρέτισε και τη χαρακτήρισε «αλησμόνητη», δήλωσε ενοχλημένος τόσο από το «σκετς» που αφορούσε τη Μαρία Αντουανέτα όσο και από αυτό που, κατά τη γνώμη του, διακωμωδούσε τον Μυστικό Δείπνο.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας