Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
19°C
20.4° 17.6°
2 BF
67%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.8° 20.0°
3 BF
59%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 19.9°
3 BF
67%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
4 BF
49%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
22.9° 22.9°
3 BF
43%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
23°C
23.2° 23.2°
2 BF
52%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
1 BF
42%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.5° 21.5°
1 BF
64%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
21.9° 19.8°
4 BF
76%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
19.9° 18.2°
3 BF
59%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
22.4° 22.4°
4 BF
46%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
4 BF
77%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
21.8° 21.8°
2 BF
54%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.2° 19.1°
3 BF
47%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.3° 18.8°
3 BF
82%
Χαλκίδα
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
21.6° 21.6°
1 BF
42%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.3°
4 BF
76%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.0° 22.0°
3 BF
61%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.4° 17.4°
2 BF
59%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Οι αλβανικές αρχές έδωσαν και τυπικά την άδεια για τη ρυμούλκυση του Norman Atlantic στην Ιταλία

Ενα ναυάγιο... χωρίς αιτία

Αγωγές ετοιμάζονται να καταθέσουν επιζώντες του Norman Atlantic, καθώς ο καπετάνιος επέμενε στην κατάθεση του ότι τηρήθηκαν στο ακέραιο οι κανονισμοί. Το ναυάγιο ρυμουλκείται προς το λιμάνι του Μπρίντεζι μετά την τυπική άδεια που έδωσαν οι αλβανικές αρχές, αλλά λόγω της κακοκαιρίας δεν προβλέπεται ότι θα φθάσει σήμερα (Τετάρτη), πιθανόν ούτε και αύριο.

«Υπάρχουν ακόμα 98 άτομα, των οποίων την τύχη δεν γνωρίζουμε» είπε ο εισαγγελέας του Μπάρι, Τζιουζέπε Βόλπε, πιθανόν λόγω της σύγχυσης που επικρατεί με τις λίστες των επιβατών και όσων τελικά ταξίδεψαν με το πλοίο, ενώ ο ιταλικός Τύπος πάλι αναφέρεται στο ενδεχόμενο να είχαν κρυφτεί στο γκαράζ τουλάχιστον 10 μετανάστες, με βάση μαρτυρίες επιζώντων. Ελικόπτερο S-70 του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και ένα AB- 205 της Αεροπορίας συμμετέχουν σε νέα επιχείρηση έρευνας στην Αδριατική για τον εντοπισμό τυχόν αγνοουμένων.

Χθες (Τρίτη) έφθασε στο Μπρίντεζι το ιταλικό πολεμικό «San Giorgio» μεταφέροντας όλα τα μέλη του πληρώματος του Norman Atlantic (συνολικά 22 άτομα), που κατέθεσαν και αυτοί στον εισαγγελέα, αλλά και διασωθέντες επιβάτες μεταξύ αυτών και 118 Ελληνες. 

(Δείτε το σχετικό βίντεο- Πηγή εφημερίδα Corriere Della Sera)

Το «San Giorgio» μετέφερε και σορούς θυμάτων, δυο εκ των οποίων αναγνωρίστηκαν επίσημα από τους συγγενείς τους: είναι δυο οδηγοί φορτηγών από την Νάπολη, 32 και 34 ετών. Από τα εννέα θύματα που βρίσκονται στο Μπάρι, πέντε έχουν αναγνωριστεί. Μεταξύ αυτών, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας είναι ένας ακόμα Έλληνας υπήκοος. Ο εισαγγελέας έχει διατάξει να γίνουν μέσα στις επόμενες ημέρες οι νεκροψίες.

39 επιζώντες έφθασαν στο Ταράντο

Με το φορτηγό «Aby Jeannette», σημαίας Μάλτας, μεταφέρθηκαν το βράδυ της Τρίτης στο Μπάρι άλλοι 39 επιβάτες του Norman Atlantic. Δυο ήταν ελαφρά τραυματίες και όλοι οι υπόλοιποι σε καλή κατάσταση.  

Η ανάκριση του καπετάνιου

Επί πεντέμιση ώρες κατέθετε το βράδυ της Τρίτης στους ανακριτές και τους λιμενικούς στο Μπάρι, ο καπετάνιος του πλοίου, Αργκίλιο Τζιακομάτσι, που κατηγορείται, μαζί με τους ιδιοκτήτες του πλοίου για ανθρωποκτονίες και εγκληματική αμέλεια. «Ξεκαθαρίσαμε όλα τα θέματα και απαντήσαμε σε όλες τις ερωτήσεις» δήλωσε μετά ο δικηγόρος του, υποστηρίζονται ότι τηρήθηκαν όλοι οι προβλεπόμενοι κανονισμοί. Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, ο ανακριτής που έχει αναλάβει τον συντονισμό των ερευνών, επικεντρώνεται και στις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς, δηλαδή στις προσπάθειες κατάσβεσης και εκκένωσης του πλοίου. Ο καπετάνιος υποστήριξε ότι κινητοποίησε πρώτα το πλήρωμα για να μην δημιουργηθεί πανικός μεταξύ των επιβατών και μετά σήμανε τον γενικό συναγερμό. 

Οι καθυστερήσεις, οι παραλείψεις και η αμέλεια

Οσο αποκαλύπτονται λεπτομέρειες εκείνης της νύχτας- γράφει η εφημερίδα Corriere della Sera- τόσο αποσαφηνίζεται μια τραγωδία που ενδεχομένως θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, τουλάχιστον όσον αφορά στις ανθρώπινες απώλειες.  Οι έρευνες στο ίδιο το πλοίο αναμένεται να καλύψουν πολλά κενά, όπως εάν λειτουργούσαν σωστά τα σωστικά μέσα πάνω στο πλοίο και εάν ναι γιατί δεν χρησιμοποιήθηκαν με τον σωστό τρόπο. 

Αυτό που θα κάνουν οι ανακριτές είναι να γίνει όσο το δυνατόν πιο ακριβής αναπαράσταση των γεγονότων, ενδεικτικό των αμφιβολιών που έχουν για την διαχείριση της κρίσης στις δυο κρίσιμες φάσεις: την κατάσβεση της φωτιάς και την βοήθεια προς τους επιβάτες. Η εντολή του εισαγγελέα αναφέρεται με σαφήνεια στους ελέγχους που έγιναν εκ των προτέρων στον εξοπλισμό του πλοίου και στο γιατί δεν κατέστη δυνατόν να χρησιμοποιηθούν οι σωσίβιες λέμβοι, καθυστερώντας έτσι επί ώρες την εκκένωση του πλοίου και θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τις ζωές των επιβατών. 

Βοήθεια για τους ανακριτές θα είναι οι φωτογραφίες και τα ερασιτεχνικά βίντεο των επιβατών, στα οποία αναγράφεται και η ώρα που τραβήχτηκαν. Αυτό που είναι γνωστό μέχρι τώρα είναι ότι η φωτιά ξέσπασε στις 4.30 τα ξημερώματα- περίπου 12 ώρες πριν την προβλεπόμενη ώρα άφιξης του πλοίου στην Ανκόνα- και ότι λίγο μετά ο πλοίαρχος σήμανε συναγερμό. Πολλοί επιβάτες έχουν ήδη αναφέρει ότι δεν άκουσαν ήχο συναγερμού και μερικοί μάλιστα είπαν ότι έμειναν στις καμπίνες τους μέχρι τις 5.20, πριν ξυπνήσουν από τον θόρυβο και τον καπνό.  

Οι πρώτες αγωγές

Μια οικογένεια τριών επιζώντων αποφάσισε να αναθέσει σε ομάδα δικηγόρων- που ήδη έχει αναλάβει τις υποθέσεις περίπου 100 επιβατών του ναυαγίου Costa Concordia- να καταθέσει αγωγή ζητώντας να γίνει επαλήθευση της λειτουργικότητας των μέσων διάσωσης που διέθετε το πλοίο και της λειτουργικότητας όλων των συστημάτων ασφαλείας, αλλά και το πόσο σωστά κάνει τη δουλειά της η υπηρεσία μητρώου των ιταλικών πλοίων. Οι δικηγόροι χαρακτηρίζουν «φάρσα» τους ελέγχους που διεξάγονται στην ναυσιπλοΐα, εις βάρος της ασφάλειας των επιβατών, αφού επιτρέπουν τον απόπλου πλοίων, παρά τη διαπίστωση σοβαρών παραβιάσεων.  

Οχήματα και επιβάτες

Σύμφωνα με τις επίσημες λίστες στο γκαράζ του Norman Atlantic είχαν επιβιβαστεί 128 φορτηγά - τουλάχιστον τέσσερα εκ των οποίων ήταν γεμάτα λάδι - 90 αυτοκίνητα, δυο λεωφορεία και μια μοτοσυκλέτα. Αλλά σύμφωνα με αναφορές στα μέσα ενημέρωσης, μπορεί η λίστα αυτή να μην είναι ακριβής και να υπήρχαν και άλλα οχήματα. Οι ανακριτές θα πρέπει να διαπιστώσουν εάν το φορτίο ήταν το σωστό και εάν είναι ακριβείς ορισμένες μαρτυρίες, σύμφωνα με τις οποίες η τριβή των φορτηγών στην οροφή του γκαράζ, λόγω και της θαλασσοταραχής, προκάλεσε την πυρκαγιά.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ενα ναυάγιο... χωρίς αιτία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας