«Κυβέρνηση και Hellenic Train κλείνουν τον σιδηρόδρομο» είναι ένα από τα κεντρικά συνθήματα των μηχανοδηγών του σιδηροδρόμου, που κατεβαίνουν σήμερα το απόγευμα σε εξάωρη στάση εργασίας ζητώντας να αποκατασταθεί η κυκλοφορία των τρένων σε όλη την Ελλάδα και να προχωρήσουν οι επενδύσεις που θα αποκαταστήσουν την αξιοπιστία του μεταφορικού μέσου που καταβαραθρώθηκε μετά το έγκλημα των Τεμπών αλλά και τις τεράστιες ζημιές που προκάλεσαν οι πλημμύρες του περασμένου Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλία.
«Οι μηχανοδηγοί δεν ξεχνούν» αναφέρουν σε βίντεο που ανάρτησε χθες στα κοινωνικά δίκτυα το σωματείο των μηχανοδηγών, η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ). Εκεί θυμίζουν το πλήθος των εξωδίκων και των κινητοποιήσεων που είχαν οργανώσει πριν από τα Τέμπη με αφορμή την απαξίωση του σιδηροδρόμου και την έλλειψη των σύγχρονων συστημάτων ελέγχου και διαχείρισης της κυκλοφορίας. Δυστυχώς η κυβέρνηση έδειξε τότε πλήρη αδιαφορία.
Η ΠΕΠΕ απαριθμεί τις πόλεις στις οποίες δεν φτάνει πλέον ο σιδηρόδρομος: Αλεξανδρούπολη, Ξάνθη, Δράμα, Φλώρινα, Βόλο, Καλαμάτα, Στυλίδα, Πάτρα, Ναύπλιο, Καλαμπάκα, Πύργο. Αναφέρονται επίσης στο τελευταίο περιστατικό την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου, όταν δύο τρένα βρέθηκαν να κινούνται στην ίδια μονή γραμμή με αντίθετη φορά από λάθος εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης του ΟΣΕ. Η μετωπική σύγκρουση αποφεύχθηκε ευτυχώς επειδή ο μηχανοδηγός της μίας αμαξοστοιχίας και πρόεδρος της ΠΕΠΕ, Δ. Κουτσιαύτης, άκουσε στον ασύρματο το λάθος. Υπενθυμίζουν επίσης τα νέα περιστατικά με πεσμένους κορμούς δέντρων στις ράγες, που έθεσαν για ακόμα μία φορά σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών.
Με χθεσινή της ανακοίνωση η ΠΕΠΕ κατήγγειλε τη διοίκηση της Hellenic Train διότι δεν προσήλθε στον προβλεπόμενο δημόσιο διάλογο στον ΟΜΕΔ για τα ζητήματα που θέτει ως αιτήματα της απεργιακής κινητοποίησης. Υπενθυμίζεται ότι η ΠΕΠΕ έχει προαναγγείλει νέα κινητοποίηση μέσα στον Οκτώβριο.
Ενώ όμως η Hellenic Train έχει ήδη αναγγείλει τις αλλαγές στα δρομολόγιά της εν όψει της αποψινής στάσης εργασίας των μηχανοδηγών, έχει καταθέσει δικαστική προσφυγή ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη η 24ωρη απεργία που εξήγγειλαν δύο άλλα σωματεία εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, η ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ (τεχνικοί-διοικητικοί) και η ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ (κυρίως συνοδοί αμαξοστοιχιών). Τα δύο αυτά σωματεία, που έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία για μεθαύριο Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου, δηλώνουν έκπληξη και αγανάκτηση για την απόφαση της Hellenic Train να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για τη δήθεν νομιμότητα της προκηρυχθείσης απεργίας, ενώ «αφενός δεν παρουσιάστηκε κανείς εκπρόσωπός της κατά την κλήρωση μεσολαβητή στον ΟΜΕΔ και αφετέρου δεν έχει πραγματοποιηθεί η δημόσια διαβούλευση όπως ο νόμος ορίζει», η οποία θα διεξαχθεί σήμερα 24 Σεπτεμβρίου.
ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρουν σε κοινή τους ανακοίνωση ότι εξήγγειλαν 24ωρη απεργία έπειτα από την αναστολή των κινητοποιήσεων του Μαΐου 2024 και αφού η εταιρεία «δεν υλοποίησε μια σειρά προτάσεων των σωματείων, στις οποίες συμφώνησε και έβαλε και χρονοδιάγραμμα, το οποίο ουδέποτε εφάρμοσε». «Από λόγια χορτάσαμε-από επενδύσεις πάσχουμε!!!» τονίζουν τα δύο σωματεία, θυμίζοντας ότι το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου ανάμεσα στους 57 αδικοχαμένους ήταν και 11 εργαζόμενοι του σιδηροδρόμου, «ανέδειξε τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και την εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου από την πλευρά της πολιτείας». Τονίζουν ακόμη ότι ενάμιση χρόνο μετά τα Τέμπη τα προβλήματα παραμένουν, «ενώ πολλά από αυτά, που αφορούν τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train, διαιωνίζονται και βαλτώνουν».
Η απουσία σχεδιασμού, όπως αναφέρουν, αναδεικνύεται από «τη μη ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της γραμμής στην Αθήνα έπειτα από 17 χρόνια, την καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων στον σταθμό Λαρίσης, την παντελή έλλειψη σύγχρονων μέσων αντιμετώπισης των παραβατικών επιβατών, την τραγική κατάσταση των εγκαταστάσεων των μηχανεργοστασίων, την έλλειψη αξιόλογου σύγχρονου τροχαίου υλικού και κυρίως την τραγική έλλειψη προσωπικού».
Νέα Αριστερά
Συνάντηση με εκπροσώπους από τα σωματεία των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους είχε χθες ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης. Στη συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν η Πέτη Πέρκα και ο Νάσος Ηλιόπουλος, οι εργαζόμενοι ενημέρωσαν για τα μεγάλα προβλήματα ασφάλειας, υποδομών και εγκατάλειψης που εξακολουθεί να έχει ο σιδηρόδρομος ενάμιση χρόνο μετά το έγκλημα των Τεμπών. Ο Αλέξης Χαρίτσης δεσμεύτηκε ότι η Νέα Αριστερά θα θέσει όλα τα ερωτήματα και τα ζητήματα των εργαζομένων στον αρμόδιο υπουργό Χρ. Σταϊκούρα στη σημερινή ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.
Πως διαμορφώνονται σήμερα τα δρομολόγια
Πλήθος υπεραστικών αλλά και προαστιακών δρομολογίων του σιδηροδρόμου ματαιώνονται ή τροποποιούνται σήμερα το απόγευμα λόγω της στάσης εργασίας των μηχανοδηγών που ξεκινά από τις 6 μ.μ. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Train, τα δρομολόγια που καταργούνται είναι τα εξής:
● Θεσσαλονίκη-Αθήνα: καταργείται το 57 με τελευταίο το 55 (14.04 από Θεσσαλονίκη).
● Αθήνα-Θεσσαλονίκη: καταργείται το 56 με τελευταίο το 54 (14.58 από Αθήνα).
● Πειραιάς-Κιάτο: 1326, 1328, 2300, 2302.
● Κιάτο-Πειραιάς: 1329, 2303, 2305.
● Κιάτο-Αίγιο: 310.
● Αίγιο-Κιάτο: 311.
● Πειραιάς-Αεροδρόμιο: καταργούνται τα 1230, 1232 και τελευταίο δρομολόγιο πριν από την έναρξη της στάσης εργασίας είναι το 1228 (17.44 από Πειραιά).
● Αεροδρόμιο-Πειραιάς: καταργούνται τα 1227, 1229, 1231, 1233, 1237 και τελευταίο δρομολόγιο είναι το 1225 (17.07 από Αεροδρόμιο).
● Αεροδρόμιο-Λιόσια: καταργούνται τα 2255, 2259, 2263 και τελευταίο δρομολόγιο είναι το 1251 (17.52 από Αεροδρόμιο).
● Λιόσια-Αεροδρόμιο: καταργούνται τα 2250, 2254, 2258, 2262 και τελευταίο δρομολόγιο το 2246 (17.30 από Λιόσια).
● Κάντζα-Λιόσια: καταργείται το 4249 και τελευταίο ολόκληρο δρομολόγιο της ημέρας το 4241 (16.35 από Κάντζα).
● Λιόσια-Κάντζα: καταργείται το 4244 και τελευταίο δρομολόγιο θα είναι το 4240 (17.04 από Λιόσια).
● Αθήνα-Χαλκίδα: καταργούνται ολοκληρωτικά τα 1556, 2530 και μερικώς το 3552, που υποκαθίσταται με λεωφορείο στη διαδρομή Οινόη-Χαλκίδα (χωρίς δυνατότητα στάθμευσης σε Δήλεσι και Αγ. Γεώργιο). Τελευταίο δρομολόγιο ημέρας το 1554 (17.28 από Αθήνα).
● Χαλκίδα-Αθήνα: καταργούνται τα 2250, 2254, 2258, 2262, με τελευταίο δρομολόγιο το 1553 (17.03 από Χαλκίδα).
● Θεσσαλονίκη-Λάρισα: καταργείται το 2593 με τελευταίο δρομολόγιο το 2591 (16.45 από Θεσσαλονίκη).
● Λάρισα-Θεσσαλονίκη: καταργείται το 2594 με τελευταίο το 2590 (17.25 από Λάρισα).
● Πάτρα-Κ. Αχαΐα: καταργείται το 12356 και Κ. Αχαΐα-Πάτρα το 12357.
● Πάτρα-Ρίο: καταργούνται τα 13305, 13307, 13309, 14301 και Ρίο-Πάτρα τα 13304, 13306, 13308, 14300, 14302.
● Θεσσαλονίκη-Εδεσσα: καταργείται το 1735 και Εδεσσα-Θεσσαλονίκη το 1736.
● Αθήνα-Λιανοκλάδι: καταργείται το 520.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας