Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.9° 13.8°
0 BF
82%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.3° 13.6°
2 BF
84%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
2 BF
73%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.5° 12.5°
1 BF
86%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
82%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
1 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.1° 15.1°
1 BF
88%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.7° 13.8°
1 BF
99%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.5° 14.9°
2 BF
70%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 15.0°
2 BF
80%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
1 BF
79%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
53%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
89%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
17.2° 15.1°
0 BF
78%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 16.8°
3 BF
84%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
12°C
13.8° 11.8°
0 BF
87%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 14.4°
2 BF
83%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.6° 15.6°
2 BF
84%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
ktel thessalonikis
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI/ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

Αποχωρούν οι οδηγοί, υπολειτουργεί το ΚΤΕΛ

Λιγότερα δρομολόγια εκτελεί το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, αφού λείπουν περίπου 400 σοφέρ. ● Κάποιοι έφυγαν στο εξωτερικό, άλλοι συνταξιοδοτήθηκαν, ενώ αρκετές δεκάδες προσλήφθηκαν στον ΟΑΣΘ με οκτάμηνη σύμβαση. ● Οι ατομικές συμβάσεις γαλέρας είναι ένας από τους λόγους. ● Την μπάλα στην εξέδρα πετά ο Χρ. Σταϊκούρας. ● Αγωνία για την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τη σύμβαση ΟΣΕΘ-ΚΤΕΛ.

Τελείωσαν οι αντοχές των εργαζομένων, ξέμεινε το ΚΤΕΛ από οδηγούς και δεν εκτελείται ένα μέρος των δρομολογίων στην περιφέρεια του νομού Θεσσαλονίκης. Εδώ και έναν μήνα όλα αυτά, από τότε δηλαδή που ο ΟΑΣΘ προσέλαβε 150 οδηγούς με οκτάμηνη σύμβαση - και οι μισοί είναι πρώην εργαζόμενοι του ΚΤΕΛ. Ετσι το ΚΤΕΛ εκτελεί λιγότερα δρομολόγια, όπως μας ενημέρωσε ο ίδιος ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), διότι δεν βρίσκει οδηγούς να αναπληρώσουν όσους έφυγαν.

Την ίδια στιγμή είναι ακόμη στον αέρα η σύμβαση ΟΣΕΘ με ΚΤΕΛ καθώς αναμένεται απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Στο Δ.Σ. του ΟΣΕΘ σήμερα περνάει εισήγηση για διεθνή διαγωνισμό με τον οποίο θα ανατεθεί το συγκοινωνιακό έργο σε ιδιώτες για δέκα χρόνια στις γραμμές που σήμερα εξυπηρετεί το ΚΤΕΛ.

Το θέμα με τους οδηγούς των ΚΤΕΛ το περιγράψαμε πριν από έναν μήνα, όταν γεννιόταν το πρόβλημα («Εφ.Συν.», 12.1.24, «Εργασιακός μεσαίωνας στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης»). Είναι προφανές ότι η έλλειψη οδηγών έχει να κάνει με τη φυγή πολλών στο εξωτερικό -ακόμη και από τον ΟΑΣΘ έχουν φύγει- αλλά και οι απαράδεκτες συνθήκες στο ΚΤΕΛ δίνουν τη χαριστική βολή.

Ερώτηση του ΚΚΕ

Πριν από έναν μήνα μάλιστα βουλευτές του ΚΚΕ (Γ. Δελής, Λ. Στολτίδης, Ν. Εξαρχος, Χ. Κατσώτης) είχαν καταθέσει ερώτηση στη Βουλή σχετικά με την ατομική σύμβαση εργασίας που είχε προτείνει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης στους εργαζόμενους οδηγούς λίγο πριν από την εκπνοή του 2023.

Παρέθεταν 12 όρους της σύμβασης με τους οποίους, όπως κατήγγειλαν, «η εταιρεία επιχειρεί να νομιμοποιήσει εργασιακές συνθήκες γαλέρας και μισθούς πείνας σε εργαζόμενους που έχουν την ευθύνη της καθημερινής μεταφοράς χιλιάδων επιβατών σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες».

Συμπτωματικά χθες, ενώ μαθαίναμε για το πρόβλημα με τα δρομολόγια, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας… «απαντούσε» στη Βουλή. Με δυο σειρές όλες κι όλες παρέπεμπε -αν είναι δυνατόν!- σε απάντηση του ΟΣΕΘ! Από πότε είναι υπεύθυνος ο ΟΣΕΘ για εργασιακά θέματα είναι άγνωστο.

Στην «απάντηση» ο ΟΣΕΘ αναφέρει ότι, όπως είναι γνωστό από τον ιδρυτικό του νόμο (ν. 4482/2017), δουλειά του είναι να συνάπτει συμβάσεις όπως με την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης «για την εκτέλεση μέρους του συγκοινωνιακού έργου της αστικής συγκοινωνίας της Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τις οποίες καθορίζονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις της ΚΤΕΛ έναντί μας και έναντι των μετακινούμενων». Δεν υπάρχει καμιά αναφορά σε εργασιακά θέμα που αφορούν την ΚΤΕΛ, αφού ο ΟΣΕΘ δεν είναι υπουργείο Εργασίας ούτε Επιθεώρηση Εργασίας.

Ανακοίνωση του ΟΣΕΘ

Χθες ο ΟΣΕΘ, αφού το πρόβλημα με την έλλειψη οδηγών δεν έβρισκε λύση, αναγκάστηκε να εκδώσει ανακοίνωση με την οποία ζητά την κατανόηση του κοινού «σχετικά με μια μικρή αναστάτωση που έχει προκύψει τις τελευταίες ημέρες» εξαιτίας «επιχειρησιακών δυσκολιών του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης (αιφνίδια μείωση αριθμού οδηγών χωρίς υπαιτιότητά του)»!

Λέει ακόμη ότι «φροντίζει να αποκαταστήσει σταδιακά μέσα στις επόμενες ημέρες οποιαδήποτε όχληση έχει δημιουργηθεί» (χωρίς να αναφέρει με ποιον τρόπο θα γίνει αυτό). Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας έλεγε χθες στην «Εφ.Συν.» ότι «κάνουμε τα πάντα για να μη διαταραχθεί η ποιοτική και ποσοτική εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, βλέπουμε το θέμα με τους οδηγούς και σε λίγες μέρες η πλήρης ανάπτυξη των δρομολογίων θα αποκατασταθεί».

MOTIONTEAM/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Πληροφορίες της «Εφ.Συν.» θέλουν να έχει μειωθεί περίπου κατά 10% το συγκοινωνιακό έργο που εκτελούν τα ΚΤΕΛ και όλοι οι εμπλεκόμενοι συνηγορούν ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε… την περίοδο 2021-2023 (επί υπουργίας Κ.Α. Καραμανλή) όταν από τον ΟΑΣΘ αφέθηκαν να φύγουν ή σπρώχτηκαν στην έξοδο με την κινητικότητα κοντά 300 εργαζόμενοι.

Αν προσθέσει κανείς και τις συνταξιοδοτήσεις, οι ανάγκες για οδηγούς στον ΟΑΣΘ (400 άτομα, σύμφωνα με τους εργαζόμενους) απορρόφησαν, όταν έφτασαν τα πράγματα στο απροχώρητο, όλους τους διαθέσιμους οδηγούς, πολλούς και από την ΚΤΕΛ. Οι ατομικές συμβάσεις του ΚΤΕΛ ολοκλήρωσαν την εικόνα!

Διεθνής διαγωνισμός

Το πρόβλημα προφανώς πρέπει να το λάβει υπόψη με κάποιον τρόπο ο κ. Τόσκας, ο οποίος, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σήμερα θα εισηγηθεί στο Δ.Σ. του ΟΣΕΘ τον διεθνή διαγωνισμό που πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους για την ανάθεση των περιφερειακών γραμμών σε ιδιώτη πάροχο, για μια δεκαετία. Οι ίδιες πληροφορίες θέλουν με τον διαγωνισμό να μικραίνει και άλλο το έργο του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με την κατεύθυνση της κυβέρνησης για να είναι… λειτουργικότερος!

Ας σημειωθεί ότι αυτές τις μέρες αναμένεται να γίνει γνωστή και η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τη νομιμότητα της σύμβασης με το ΚΤΕΛ (για επέκταση της σύμβασης μέχρι το τέλος του 2024). Σήμερα ο ΟΣΕΘ καλύπτει το πρόβλημα με τις κυβερνητικές νομικίστικες ακροβασίες περί «υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας» την οποία εκτελούν τα ΚΤΕΛ μέχρι να εκδοθεί η νέα απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο έχει απορρίψει μία φορά τη σύμβαση, στο κλείσιμο του 2023, επειδή έχουν δοθεί αλλεπάλληλες παρατάσεις, πάντα με συμβάσεις απευθείας ανάθεσης.

Ο ΟΣΕΘ έκανε ένσταση στην απόφαση του Ελεγκτικού, επικαλούμενος τον κίνδυνο κατάρρευσης του συγκοινωνιακού έργου στον νομό Θεσσαλονίκης και όλοι ελπίζουν να ξεπεραστεί ο σκόπελος, καλού-κακού όμως κρατάνε και την ανάσα τους…

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Αποχωρούν οι οδηγοί, υπολειτουργεί το ΚΤΕΛ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας