Κλονίζεται κάθε μέρα που περνάει το κυβερνητικό αφήγημα για το περιλάλητο έργο του Flyover στη Θεσσαλονίκη. Παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι κυβερνητικοί, τα πυρά για τον τρόπο που επέλεξαν να προχωρήσουν το έργο είναι πλέον και από φίλιες δυνάμεις.
Χθες ήταν σειρά του περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα να παραδεχτεί τα λάθη, ενώ οι διαμαρτυρίες των πολιτών έχουν φτάσει και στον Συνήγορο του Πολίτη. Με αοριστολογίες προσπάθησε να απαντήσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, που βρισκόταν χθες στην πόλη.
Στριμωγμένος από την πραγματικότητα που θέλει χιλιάδες ανθρώπους να ταλαιπωρούνται κάθε μέρα στον περιφερειακό και στην πόλη αλλά και από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, ο κ. Τζιτζικώστας έδειξε χθες για πρώτη φορά ότι δεν έχει σκοπό να σηκώσει ούτε καν ένα μέρος από τον «σταυρό των ευθυνών» για τον τρόπο που ξεκίνησε το έργο.
Παρότι ήταν πάντα στους χειροκροτητές του πρωθυπουργού όταν γίνονταν οι εξαγγελίες του έργου, ο κ. Τζιτζικώστας χθες είπε ότι η περιφέρεια… δεν είχε ενημέρωση (!), ότι βρισκόταν σε απόλυτο σκοτάδι και πως στην πρώτη σύσκεψη είχε πει ότι το έργο δεν πρέπει να ξεκινήσει αν δεν προηγηθούν κυκλοφοριακές μελέτες και δεν τεθεί σε λειτουργία το Μετρό.

Προσθέτει μεν ότι το έργο πρέπει να γίνει, παρά ταύτα σήμερα η κατάσταση έχει «καταστεί απολύτως προβληματική». Μένει να μάθουμε πότε ακριβώς τα είπε αυτά ο περιφερειάρχης και γιατί η αντίδρασή του είχε κρατηθεί μυστική! Κατόπιν αυτής της «κωλοτούμπας» μάθαμε ότι είναι σε στενή συνεργασία και με τον δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη και ότι οι θέσεις τους συμπίπτουν τόσο που αύριο θα στείλουν και προτάσεις στο αρμόδιο υπουργείο.
Η συνεδριάση
Είχε πολύ ενδιαφέρον λοιπόν η συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου το οποίο δέχθηκε χωρίς συζήτηση την πρόταση του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης «Πράξεις για τη Μακεδονία», Χρήστου Παπαστεργίου, για ειδική συνεδρίαση το συντομότερο με το θέμα του Flyover. Και ο επικεφαλής της παράταξης «Αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», Γιάννης Μυλόπουλος, δήλωσε για άλλη μία φορά ότι το έργο είναι απαράδεκτο στο πλαίσιο της επιστήμης, οπότε πρέπει να σταματήσει.
Την ίδια ώρα που αυτά γίνονταν στο περιφερειακό συμβούλιο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, στο briefing των πολιτικών συντακτών που έγινε στη Θεσσαλονίκη, δήλωνε ότι πριν αρχίσει το έργο έγιναν πάνω από 15 συσκέψεις (σημ.: αλλά ο περιφερειάρχης είναι ανενημέρωτος), ότι αυξήθηκαν οι τροχονόμοι (σημ.: παρότι ο δήμαρχος καταγγέλλει ότι δρουν μόνο 45 και όχι 100 και πλέον τροχονόμοι, όπως είχε αναγγελθεί).
Υποστήριξε επίσης ότι δρομολογήθηκαν κι άλλες παρεμβάσεις (π.χ. διέλευση από το Καρατάσιου για ασθενοφόρα και άλλα οχήματα έκτακτης ανάγκης κ.λπ., πρόταση η οποία είχε κατατεθεί από τη διοίκηση του Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου» και είχε σιωπηλά απορριφθεί…). Επανέλαβε ο κ. Μαρινάκης ότι το έργο δεν πρόκειται να σταματήσει μέχρι τον Νοέμβριο που, υποτίθεται, θα κυκλοφορήσει το Μετρό, αλλά έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα, ισχύει το «μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μη λες»…
Ο Συνήγορος του Πολίτη βάζει στο μικροσκόπιό του το έργο
Σωρεία καταγγελιών δέχεται ο Συνήγορος για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που δημιουργούν στη Θεσσαλονίκη οι εργασίες για την κατασκευή της υπερυψωμένης περιφερειακής οδού
Ψηλά το Flyover… και στις καταγγελίες των Θεσσαλονικέων προς τον Συνήγορο του Πολίτη! Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε χθες στα γραφεία της Ενωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας-Θράκης, ο Ανδρέας Ποττάκης τόνισε ότι παρακολουθεί στενά τη νομιμότητα του έργου!
Σύμφωνα με τον Συνήγορο, το γραφείο του έχει δεχθεί σωρεία παρεμβάσεων και καταγγελιών για το Flyover που αφορούν τόσο τον χωροταξικό και πολεοδομικό του χαρακτήρα όσο και τα κυκλοφοριακά προβλήματα που αυτό δημιουργεί, υποβαθμίζοντας τη ζωή των πολιτών.
«Τα αιτήματα εστιάζουν κυρίως στην ενημέρωση για το έργο και τις συνέπειες που θα επιφέρει. Δεν έχει διαδοθεί ακόμα η συνολική ενημέρωση για τον τρόπο υλοποίησης και τα αποτελέσματα που θα επιφέρει στην πόλη», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Ποττάκης. Ξεκαθάρισε, πάντως, πως το έργο βρίσκεται στο μικροσκόπιο του Συνηγόρου και παρακολουθείται στενά όσον αφορά τόσο τη νομιμότητα σχετικά με την έκδοση των αδειών όσο και τους περιβαλλοντικούς όρους του.
«Υπάρχουν συγκεκριμένα στάδια αναφορικά με την έγκριση των όρων περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Πρέπει να υπάρχει διαβούλευση, κι αν δεν τηρείται αυτή η διαδικασία προκαλεί προβλήματα νομιμότητας του έργου». Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι κατά τον χρόνο υλοποίησης του έργου αναμένεται ακόμα μεγαλύτερο «κύμα» καταγγελιών και γι’ αυτό έχει ζητήσει όλα τα στοιχεία του έργου από τις αρμόδιες υπηρεσίες. «Θεωρώ ότι θα υπάρχει ευρύ πεδίο παρέμβασής μας για το συγκεκριμένο ζήτημα», σχολίασε σχετικά.
Γενικότερα για τις καταγγελίες των πολιτών στο γραφείο του Συνηγόρου του Πολίτη που λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Ποττάκης επισήμανε πως ο αριθμός τους είναι περίπου ο ίδιος με εκείνον που ίσχυε πριν εγκατασταθεί στην πόλη το παράρτημα της Ανεξάρτητης Αρχής. «Από τη Βόρεια Ελλάδα προέρχεται το 1/3 από τις συνολικές καταγγελίες των πολιτών της Ελλάδας και οι υποθέσεις που φαίνεται να απασχολούν τους Θεσσαλονικείς είναι ίδιες με εκείνες που απασχολούν τους υπόλοιπους πολίτες της χώρας», είπε.
Νίκος Φωτόπουλος
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας