Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.2° 18.2°
1 BF
66%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.1°
3 BF
78%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
17°C
20.0° 16.6°
3 BF
81%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
3 BF
77%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 18.2°
3 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
1 BF
87%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
0 BF
71%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.8° 18.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
55%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
3 BF
60%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.1° 17.8°
2 BF
62%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.8° 18.8°
2 BF
49%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
74%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι μνηστήρες των... 650 λεωφορείων

Μετά από τρικυμίες, προσφυγές (Mercedes-Benz και Solaris), δικαστικές εκκρεμότητες, οικονομικές αβεβαιότητες και έξι αναβολές, ο διαγωνισμός για τα έως 770 καινούργια αστικά λεωφορεία μπαίνει σε φάση αξιολόγησης, όμως όσα προηγήθηκαν οδήγησαν σε αποχή αρκετούς μεγάλους κατασκευαστές λεωφορείων με ευρωπαϊκά μερίδια αγοράς περί το 80%, -δηλαδή Mercedes-Benz, MAN, Solaris, Volvo και Scania -ανεξαρτήτως επικαλύψεων στην αντιπροσώπευσή τους στην Ελλάδα.

Παράλληλα η εκκρεμότητα στο ΣτΕ από την προσφυγή της Mercedes-Benz Hellas (υποστήριξε ότι οι προδιαγραφές φωτογραφίζουν συγκεκριμένους ανταγωνιστές) και ο χειρισμός της Επιτροπής Προδικαστικών Προσφυγών που προηγήθηκε (παρά την έντονη ανταλλαγή νομικών εγγράφων, προτίμησε να αφήσει τις προθεσμίες να περάσουν άπρακτες οδηγώντας στη λεγόμενη «σιωπηρή απόρριψη»), μαθαίνουμε ότι άφησε χωρίς ενδιαφερόμενους το τμήμα του διαγωνισμού για τα 100+20 υβριδικά λεωφορεία 12 μέτρων.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε τον διαγωνισμό θεωρώντας ότι με την προσωρινή διαταγή της 3ης Φεβρουαρίου από το ΣτΕ (διατάχθηκε η αναστολή εκτέλεσης των προσβαλλομένων όρων της διακήρυξης μέχρι την έκδοση της απόφασης επί της εκκρεμούσας αίτησης αναστολής και ακύρωσης της Mercedes-Benz Hellas) «δεν αναστέλλεται η διενέργεια του διαγωνισμού ως προς οποιοδήποτε εκ των υπό δημοπράτηση τμημάτων και συνεπώς η αναθέτουσα αρχή δεν κωλύεται να συνεχίσει τη διενέργεια του διαγωνισμού, δεσμεύεται όμως να μην προβεί στον αποκλεισμό οιουδήποτε συμμετέχοντος στον διαγωνισμό για τυχόν παράβαση των προσβαλλόμενων, με την ανωτέρω αίτηση αναστολής και ακύρωσης, όρων, μέχρι την έκδοση της απόφασης επί της εν λόγω εκκρεμούσας αίτησης αναστολής και ακύρωσης». Φαίνεται όμως ότι τα έκανε θάλασσα με την τελευταία διήμερη παράταση, επικαλούμενο «καθυστερήσεις ή και δυσλειτουργίες του ΕΣΗΔΗΣ» την ημέρα κατάθεσης προσφορών, καθώς φαίνεται ότι ανακοινώθηκε μερικές ώρες... μετά την ώρα λήξης του διαγωνισμού, όπως φαίνεται από το timestamp της ενημέρωσης του ΕΣΗΔΗΣ στους ενδιαφερόμενους.

Αν και δεν έχει ακόμη βγει ανακοίνωση, στο διπλό τμήμα των λεωφορείων που λειτουργούν με φυσικό αέριο (CNG) για τα 200 οχήματα μήκους 12 μέτρων μαθαίνουμε ότι κατατέθηκαν προσφορές από την Industria Italiana Autobus (BredaMenarini), ιταλική «θυγατρική» της τουρκικής Karsan (όμιλος Koc), και από την Iveco (CNH Industrial/Exor N.V. της οικογένειας Ανιέλι, όμιλος Κοντέλλη), ενώ για τα 100 αρθρωτά 18 μέτρων φαίνεται ότι κατέθεσε προσφορά μόνο η Iveco.

Η μεγάλη μάχη αναμένεται στις δύο κατηγορίες αυτονομίας των 12μετρων ηλεκτρικών λεωφορείων. Στην πρώτη με απαιτούμενη αυτονομία 135 χιλιομέτρων, σύμφωνα με πληροφορίες, προσφορές κατέθεσαν η ισπανική Irizar (όμιλος Σαρακάκη), η βελγική VanHool (όμιλος Σφακιανάκη), η Heuliez (θυγατρική της Iveco) και η ευρωπαϊκή θυγατρική της κινεζικής BYD (όμιλος Πετρόπουλου). Τέλος, για τα 12μετρα ηλεκτρικά λεωφορεία με απαιτούμενη αυτονομία 180 χλμ. μαθαίνουμε ότι προσφορές κατέθεσαν η Irizar, η BYD και η κινεζική Yutong που συνεργάζεται στην Ελλάδα με την DAMCO Energy του ομίλου Κοπελούζου.

Μια ακόμη... γενική πρωτοτυπία είναι ότι βάσει του τροποποιημένου άρθρου 100 του ν.4412/2016 (από τον περασμένο Ιούνιο) οι ενδιαφερόμενοι δεν θα έχουν άμεσα πρόσβαση στους φακέλους των ανταγωνιστών (π.χ. για τυχόν προσφυγές), παρά μόνο αργότερα σε διακριτό μεταγενέστερο χρόνο!

Και πέρα από τους χρόνους παράδοσης, οι οποίοι με τα νέα δεδομένα μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτεροι των προϋπολογισθέντων περίπου 500 ημερών από την ημερομηνία υπογραφής συμβάσεων, ανησυχία προκαλεί και μια πληροφορία ότι η ΟΣΥ συζητά τη δρομολόγηση των καινούργιων ηλεκτρικών λεωφορείων στις γραμμές των... τρόλεϊ -αυτό μόνο ως... τρολιά μπορεί να ακουστεί!

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Οι μνηστήρες των... 650 λεωφορείων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας