Αμεση λύση για να καλύψει την πολύπαθη επιδοτούμενη (άγονη) ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης, έστω και για μικρό χρονικό διάστημα, αναζητά το υπουργείο Ναυτιλίας.
Χθες δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την άμεση ανάθεση της γραμμής, έτσι ώστε να καλυφθούν οι μεταφορικές ανάγκες μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2019. Για το επόμενο χρονικό διάστημα, δηλαδή μετά τις 31 Οκτωβρίου, η γραμμή θα προκηρυχτεί εκ νέου μαζί με το σύνολο των άγονων γραμμών της χώρας για τη νέα δρομολογιακή περίοδο.
Το επείγον του θέματος προκύπτει και από την προκήρυξη καθώς, όπως αναφέρεται, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν τη σχετική αίτηση ενδιαφέροντος μέχρι σήμερα στις 3 το μεσημέρι, ενώ η σχετική σύμβαση θα πρέπει να έχει συναφθεί μέχρι την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου.
Θυμίζουμε ότι την περασμένη Παρασκευή με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη κηρύχθηκε έκπτωτη η πλοιοκτήτρια εταιρεία «Αγιος Ευστάθιος Ναυτική Εταιρεία» του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «ΣΑΟΣ ΙΙ», στην οποία είχε ανατεθεί η εκτέλεση της επιδοτούμενης γραμμής, ενώ ο ιδιοκτήτης της Φ. Μανούσης καλείται να επιστρέψει την εγγυητική επιστολή ύψους 22.287,52 ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο.
Είχαν προηγηθεί ακρόαση του κ. Μανούση στον υπουργό Ναυτιλίας και κατάθεση εκ μέρους του υπομνήματος με τις θέσεις της εταιρείας, ωστόσο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας δεν πείστηκε πως οι λόγοι που δεν εκτελέστηκαν τα δρομολόγια από το πλοίο του «ΣΑΟΣ ΙΙ» τον Αύγουστο δεν οφείλονταν σε υπαιτιότητα της εταιρείας.
Η σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας που είχε υπογράψει το 2009 η ανάδοχος εταιρεία για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης δρομολογιακής γραμμής έληγε στις 31/10/2019.
Στην απόφαση του υπουργείου αναφέρεται ότι οι «κυρώσεις επιβάλλονται, καθόσον η εταιρεία με την επωνυμία «Αγιος Ευστάθιος Ναυτική Εταιρεία» από την 6η Αυγούστου 2019 και εντεύθεν δεν εκτελεί τα εγκεκριμένα δρομολόγιά της παρ’ όλη την πίστωση χρόνου που της χορηγήθηκε, είτε για να ολοκληρώσει τις εργασίες αποκατάστασης της βλάβης τού υπό πλοιοκτησία της επιβατηγού-οχηματαγωγού «ΣΑΟΣ ΙΙ» είτε να αντικαταστήσει αυτό με άλλο πλοίο κατά παράβαση των συμβατικών της υποχρεώσεων για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοϊκής δρομολογιακής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη και επιστροφή».
Από χθες τα δρομολόγια στη γραμμή πραγματοποιεί εκ νέου το επιβατηγό-ταχύπλοο «Andros Jet», καθώς το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Αρτεμις» επέστρεψε πίσω στις Κυκλάδες και στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που είχε προκαλέσει η αποδρομολόγησή του. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Andros Jet», «Seajets», έχει ανακοινώσει τα δρομολόγια του πλοίου μέχρι και 15 Σεπτεμβρίου.
Στο μεταξύ αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για το σύνολο των άγονων γραμμών για τη νέα δρομολογιακή περίοδο (Νοέμβριος 2019-Οκτώβριος 2020), όπου ο Γ. Πλακιωτάκης έχει προαναγγείλει βελτιωμένο πλαίσιο.
Αύξηση των κονδυλίων των μισθωμάτων, καλύτερα πλοία και πλοίο αντικατάστασης από την εταιρεία που θα αναλαμβάνει τη γραμμή προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα σαν αυτό της Σαμοθράκης. Ταυτόχρονα, στα τέλη Αυγούστου με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή άλλαξε τον τρόπο χρηματοδότησης των δαπανών των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας που συνάπτονται μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και των πλοιοκτητριών εταιρειών για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών που συνδέουν τη νησιωτική με την ηπειρωτική Ελλάδα (άγονες γραμμές). Πλέον θα καλύπτονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και όχι από τον τακτικό προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας