Θετικές χαρακτηρίζει ο Σύλλογος Συγκοινωνιολόγων τις μειώσεις στα ισχύοντα -ιδιαίτερα υψηλά- πρόστιμα για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), τις οποίες προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Προτείνει όμως να συνδυαστούν με εντατικούς ελέγχους και κυρίως με τη λειτουργία ενός συστήματος που θα παρακολουθεί την είσπραξή τους, για να μην ενθαρρυνθεί η επιθετική και αντικοινωνική συμπεριφορά των οδηγών.
Οι συγκοινωνιολόγοι είναι κατηγορηματικά αντίθετοι με την προτεινόμενη αύξηση των ορίων ταχύτητας από τα 130 στα 150 χλμ. σε ορισμένα σημεία των αυτοκινητόδρομων, όπως ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, διευκρινίζοντας όμως ότι θα γίνει έπειτα από μελέτη.
«Η ταχύτητα είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης οδικών ατυχημάτων», επισημαίνουν στην ανακοίνωσή τους και επικαλούνται διεθνείς μελέτες, σύμφωνα με τις οποίες όταν η μέση ταχύτητα ανεβαίνει κατά ένα χιλιόμετρο την ώρα τα τροχαία αυξάνονται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και κατά 4% σε δρόμους που βρίσκονται μέσα σε κατοικημένες περιοχές.
Από τα στοιχεία που παραθέτουν προκύπτει ότι ανώτατο όριο ταχύτητας στα 140 χλμ. έχουν μόνον δύο ευρωπαϊκές χώρες, η Πολωνία και η Βουλγαρία, που παρουσιάζουν και τις χειρότερες επιδόσεις στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Σε 14 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, το ανώτατο όριο έχει οριστεί στα 130 χλμ., ενώ σε 11 είναι στα 120 χλμ. Μόνον σε ορισμένα τμήματα των αυτοκινητόδρομων της Γερμανίας ισχύουν τα 150 χλμ., αλλά υπάρχει σύσταση προς τους οδηγούς να μην υπερβαίνουν τα 130 χλμ. και ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες δεν παρέχουν κάλυψη για ατυχήματα που θα συμβούν με ταχύτητες οδήγησης άνω του συγκεκριμένου ορίου (130 χλμ.).
◾ Οι συγκοινωνιολόγοι επικροτούν την απόφαση που υπέγραψε ο Χρήστος Σπίρτζης, σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται η διέλευση μεγάλων φορτηγών και άλλων βαρέων οχημάτων από τους παράδρομους των αυτοκινητόδρομων. Τους χρησιμοποιούν πολλοί οδηγοί για να παρακάμπτουν τους σταθμούς διοδίων, αλλά επιβαρύνουν την τοπική κυκλοφορία στους παράδρομους και συμβάλλουν στην πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας