Οξύνονται οι αντιδράσεις, στη σκιά των αποκαλύψεων για το μοντάζ των συνομιλιών του σταθμάρχη με τους μηχανοδηγούς ελάχιστες ώρες από το δυστύχημα των Τεμπών, με τους μηχανοδηγούς της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) να ζητούν άμεσα απαντήσεις για τον τρόπο που διέρρευσαν οι συνομιλίες, από ποιους, όπως και πού οφείλεται η καθυστέρηση δύο ολόκληρων 24ώρων μέχρι να φτάσουν τα ηχητικά ντοκουμέντα στις αρμόδιες αρχές, αποθηκευμένα σε στικάκια.
Με εξώδικο κατά του ΟΣΕ και συγκεκριμένα απευθυνόμενοι στον πρόεδρο του Οργανισμού, Παναγιώτη Τερεζάκη, οι μηχανοδηγοί τονίζουν πως εγείρονται σοβαρότατα ζητήματα διαφάνειας και πως «εμφιλοχώρησε πιθανώς πρόωρη παράνομη αφαίρεση του ηχητικού υλικού των συνομιλιών» που έλαβαν χώρα τη νύχτα του δυστυχήματος, αλλά αφορούσαν δύο διαφορετικά τρένα. Το εξώδικο κοινοποιείται και στη Hellenic Train Α.Ε., τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όπως και στον αρμόδιο εφέτη ανακριτή Λάρισας Σωτ. Μπακαΐμη, ο οποίος χειρίζεται τη δικογραφία για το δυστύχημα των Τεμπών.
Το γεγονός ότι το επίμαχο ηχητικό υλικό αναλήφθηκε από τον ίδιο τον ΟΣΕ και χρειάστηκαν δύο μέρες μέχρι να παραδοθεί στις Αρχές οδηγεί τους μηχανοδηγούς να κάνουν, με σαφείς αιχμές κατά της διοίκησης του Οργανισμού, ουσιαστικά -πλην αναπάντητα μέχρι σήμερα- ερωτήματα: Ποιοι πήγαν λίγες ώρες μετά το δυστύχημα στο ελεγχόμενο σύστημα καταγραφής και, αν υπήρξε παρουσία αστυνομικού υπαλλήλου, γιατί δεν μερίμνησε για την άμεση παράδοσή του στις αρμόδιες εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές, σε ποιους κοινοποιήθηκε το υλικό και εντέλει ποιος διοχέτευσε το σχετικό υλικό στα ΜΜΕ και δη με αλλοιωμένο το περιεχόμενο των συνομιλιών; Πόσο μάλλον που κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα των δύο ημερών φαίνεται πως τα ηχητικά «βρίσκονταν στην αποκλειστική κατοχή» του Οργανισμού.
Οι μηχανοδηγοί διερωτώνται ακόμη αν το υλικό παραδόθηκε στις αρμόδιες αρχές στο σύνολό του, «ακέραιο και ανεπεξέργαστο», αν δηλαδή τα ηχητικά που έχουν στα χέρια τους οι ανακριτικές αρχές Λάρισας είναι γνήσια και δεν υπέστησαν αλλοιώσεις κατά το επίμαχο διάστημα. Υπενθυμίζεται πως από πέρυσι και οι συγγενείς των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος είχαν εκφράσει ανησυχίες για την ποιότητα των ηχητικών συνομιλιών, ζητώντας μάλιστα διορισμό ειδικού πραγματογνώμονα προκειμένου να ελέγξει αν οι ηχογραφημένες συνομιλίες που έχουν κατατεθεί είναι πραγματικές.
«Συνεχίζουμε τον αγώνα για τη δικαίωση των θανόντων συναδέλφων μας και όλων των θυμάτων του εγκλήματος των Τεμπών και για την απόδοση ευθυνών στους πραγματικούς υπαιτίους» σημειώνει η ΠΕΠΕ. «Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να αλλοιώσει βασικά στοιχεία και να προσβάλει τη μνήμη των συναδέλφων μας. Γιατί δεν μετράμε απώλειες κερδών και πολιτικά κόστη ή ποσοστά τηλεθέασης. Μετράμε απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Δυστυχώς, μετρηθήκαμε και βρεθήκαμε λιγότεροι» καταλήγουν οι μηχανοδηγοί.
Χθες υποβλήθηκαν και συμπληρωματικές μηνύσεις από συγγενείς των θυμάτων προς εκπροσώπους της Πυροσβεστικής για ελλιπή περίφραξη του τόπου των Τεμπών, όπως και προς εκπροσώπους της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας για τη διαχείριση του δυστυχήματος. Τα ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο που διαχειρίστηκαν οι ιατροδικαστές τις σορούς των θυμάτων έχουν πολλές φορές διατυπωθεί από συγγενείς, υποστηρίζοντας πως τα πορίσματα που εξέδωσαν ήταν ελλιπή, πως δεν είχαν προβεί στις απαραίτητες εξετάσεις κατά παράβαση του πρωτοκόλλου. Μάλιστα οι συγγενείς στη συμπληρωματική μήνυση τονίζουν πως οι ιατροδικαστές δεν βρέθηκαν στον χώρο του δυστυχήματος για τη διενέργεια νεκροψίας αλλά πραγματοποίησαν μόνο νεκροτομή και εργαστηριακές εξετάσεις για τις απαραίτητες ταυτοποιήσεις μέσω DNA.
Αποτέλεσμα ήταν να μην προσδιορίζονται επακριβώς ούτε οι αιτίες θανάτου δεκάδων ανθρώπων ούτε πόσοι πέθαναν από την πυρκαγιά που επήλθε λόγω της σύγκρουσης. Είναι ενδεικτικό πως μέχρι σήμερα είναι άγνωστος ο αριθμός των θανάτων από φωτιά και προσδιορίζεται κατά προσέγγιση από πραγματογνώμονες (από 5 έως 28 επιβάτες).
Παρέμβαση για τον έλεγχο του χώματος από το σημείο της σύγκρουσης
Tη διενέργεια ελέγχου από τη Χημική Υπηρεσία σε χώματα που μετέφερε εταιρεία χωματουργικών μηχανημάτων από τον τόπο της σιδηροδρομικής σύγκρουσης σε ιδιωτικό οικόπεδο ζήτησε ο εφέτης ανακριτής, Σωτ. Μπακαΐμης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η δειγματοληψία που θα πραγματοποιηθεί μέσα στις επόμενες μέρες θα απαντήσει σε αναπάντητα μέχρι σήμερα ερωτήματα, δηλαδή αν το χώμα εμπεριέχει ουσιώδη στοιχεία, όπως γενετικό υλικό των θυμάτων αλλά και εύφλεκτα υλικά στον χώρο του δυστυχήματος.
Οπως είχε αναδείξει η «Εφ.Συν.», αυτός ο ιδιωτικός χώρος είναι οικόπεδο εργολάβου που το τρίτο 24ωρο μετά το δυστύχημα έλαβε εντολή να μεταφέρει το χώμα επί του οποίου κατέληξαν τα πρώτα βαγόνια όχι στο οικόπεδο του ΟΣΕ στο Κουλούρι, όπου βρίσκονται τα συντρίμμια των βαγονιών, αλλά σε οικόπεδό του. Η συγκεκριμένη εταιρεία φαίνεται πως είναι μία από τις πέντε που ανέλαβαν το έργο εξαφάνισης του σκηνικού καταστροφής με απευθείας ανάθεση, συνολικού κόστους 647.862,80 ευρώ, από τον τότε περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστό.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας