Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.4° 18.4°
1 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
21.3° 18.6°
3 BF
67%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
18°C
21.0° 17.7°
2 BF
76%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.8° 19.8°
1 BF
71%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.4° 13.4°
2 BF
62%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.3° 20.3°
1 BF
68%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
20.2° 19.4°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
58%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
3 BF
60%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
72%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.6° 20.6°
2 BF
61%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.4°
3 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.3° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
53%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
3 BF
68%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
61%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
toyotas rally
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Classic Cars

Επέτειος

Ως Ράλλυ Ακρόπολις ξεκίνησε το 1953.

Λίγο μετά τη νίκη του Kalle Rovanpera με Toyota GR Yaris Rally1 στο φετινό EKO Ράλλυ Ακρόπολις, ολοκληρώθηκαν και οι επετειακές εκδηλώσεις για τα 70 χρόνια του εθνικού μας αγώνα.

Η… προϊστορία του άρχισε το 1951 με έναν αγώνα στον οποίο επικράτησε ο Πέτρος Περατικός με Fiat 1400. Την επόμενη χρονιά ονομάστηκε Ράλλυ ΕΛΠΑ, με νικητή τον Τζόνι Πεσμαζόγλου με Chevrolet Deluxe. Ως Ράλλυ Ακρόπολις ξεκίνησε το 1953. Τις τρεις πρώτες χρονιές, ο αγώνας ήταν καθαρά ελληνική υπόθεση, με νικητές τους Νίκο Παπαμιχαήλ (1953), Πέτρο Παπαδόπουλο (1954) και Τζόνι Πεσμαζόγλου (1955).

Θα μπορούσε να γίνει και το 1957. Τότε ο Αλκης Μίχος με Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce έχασε τη νίκη όταν του αφαιρέθηκαν 20 βαθμοί επειδή στη διαδρομή έχασε προσωρινά τη μία αγωνιστική πινακίδα, με αποτέλεσμα να πέσει στην 8η θέση της κατάταξης. Και μάλιστα καταγγέλθηκε από άλλον Ελληνα αγωνιζόμενο, ο οποίος ωστόσο δεν διεκδικούσε καμία θέση. Σε κάθε περίπτωση, αυτό αποτέλεσε μια τεράστια βάση για να θεωρηθεί το Ακρόπολις ένας σοβαρός και δίκαιος αγώνας.

Ετσι, από το 1956, χρονιά στην οποία επικράτησε ο Walter Shock με Mercedes, άρχισε η κυριαρχία των ξένων πληρωμάτων η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Εξαίρεση αποτελεί το 1995, που δεν προσμετρούσε σε κάποιο παγκόσμιο ή ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Νικητές τότε ήταν οι Βωβός - Στεφανής.

Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα συμπεριλήφθηκε πρώτη φορά το 1973. Τότε που κέρδισε o Jean-Luc Thérier. Στη φωτογραφία ο Γάλλος που κέρδισε και το 1970. Πάντα με Alpine Renault.

Από το 2014 έως το 2018 μετρούσε στο ERC, ενώ από το 2021 επέστρεψε στο WRC. Δεν έγινε ο αγώνας το 1974, το 2010, το 2019 και το 2020.

Ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες, πέντε, είναι ο αείμνηστος Colin McRae, ενώ τα Ford έχουν βρεθεί 17 φορές στην πρώτη θέση.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Επέτειος

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας