Αθήνα, 21°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.2° 19.6°
1 BF
62%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.9° 17.0°
2 BF
73%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
19.0° 17.7°
2 BF
77%
Ιωάννινα
Ασθενής ομίχλη
11°C
10.9° 10.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
3 BF
82%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.6° 17.6°
1 BF
75%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.4° 14.4°
0 BF
72%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
18.5° 18.5°
1 BF
73%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
21°C
21.4° 20.5°
5 BF
56%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.9° 15.5°
3 BF
68%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.4° 20.4°
4 BF
49%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.7° 19.7°
2 BF
69%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
1 BF
88%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
0 BF
68%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.6° 17.3°
1 BF
57%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.8°
4 BF
85%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.8° 18.3°
0 BF
55%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.3° 17.7°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
19.0° 19.0°
2 BF
71%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.5° 13.5°
1 BF
83%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επταθέσια ναυαρχίδα

Η νέα ναυαρχίδα της Seat έρχεται πολλά υποσχόμενη για να καλύψει το κενό στην γκάμα των SUV, επάνω από τα Arona και Ateca. Και τον ιδιαίτερα απαιτητικό ρόλο του κορυφαίου SUV αναλαμβάνει το Tarraco. Βασικό χαρακτηριστικό ότι διαθέτει και επταθέσια έκδοση!

Με μήκος λίγο κάτω από τα πέντε μέτρα, το Tarraco συνιστά μεταξύ άλλων και το πρώτο (πολύ) μεγάλων διαστάσεων όχημα ελευθέρου χρόνου της ισπανικής φίρμας, η οποία πριν από μερικά χρόνια δεν διέθετε κανέναν εκπρόσωπο στην ευρύτερη κατηγορία των SUV.

Σε ό,τι αφορά το επιβλητικό σε διαστάσεις Seat, το Tarraco έχει ως αφετηρία τον TSI κινητήρα βενζίνης των 1.498 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής και συνδυάζεται κατά αποκλειστικότητα με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Μέσα στη χρονιά όμως θα δούμε και άλλο ένα εντυπωσιακό Tarraco: στην εποχή του εξηλεκτρισμού περνά για τα καλά η Seat παρουσιάζοντας το πρώτο της ηλεκτροϋβριδικό αυτοκίνητο σε τούτο το μοντέλο.

Η διάταξη του συστήματος είναι η γνωστή από άλλα μοντέλα του Volkswagen Group, όπως είναι το Passat GTE. Ετσι ένας κινητήρας 1.4 TSI με ισχύ 150 PS συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα των 85 kW προσφέροντας συνδυασμένη συνολική απόδοση στους 245 PS και στα 400 Nm. Μία μπαταρία 13 kWh προσφέρει περισσότερα από 50 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας. Οσο για την εκπομπή CO2 αυτή δεν ξεπερνά τα 50 γρ./χλμ.

Στο σήμερα όμως το πληθωρικό Tarraco προσφέρει πληρότητα σε κάθε επίπεδο, όπως σε ασφάλεια, ανέσεις, χώρους, τεχνολογία και σε ό,τι άλλο ζητήσει ο απαιτητικός αγοραστής ενός μεσαίου SUV.

Σχεδιασμένο στο εργοστάσιο του Martorell (Βαρκελώνη) και με την παραγωγή του να γίνεται στο εργοστάσιο του Wolfsburg (Γερμανία) συνδυάζει τεχνολογία αιχμής, δυναμικό και ευέλικτο χειρισμό, πρακτικότητα και λειτουργικότητα με κομψή σχεδίαση.

Το μήκους 4.735 χλστ., πλάτους 1.839 χλστ., ύψους 1.674 χλστ. και με μεταξόνιο 2.790 χλστ. αμάξωμα διαθέτει νέα αισθητικά πρότυπα για τη μάρκα, όπως είναι η μεγάλη εξαγωνική μάσκα, η οποία πλαισιώνεται από τα αιχμηρά Full LED φωτιστικά σώματα και τα λεπτά πίσω LED φώτα, και το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας του πορτ μπαγκάζ προς όφελος της πρακτικότητας.

Το Tarraco δεν διαθέτει σχεδιαστικές ακρότητες, αλλά ένα στιλ αποδεκτό από την πλειονότητα και παράλληλα μια αισθητική ώστε να προσδιορίζεται η αναγνωρισιμότητα και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου.

Νέα σχεδιαστικά στοιχεία συναντώνται και στο εσωτερικό, το οποίο είναι ποιοτικό, κομψό, με καθαρές γραμμές και με έμφαση στην εργονομία και στους χώρους (με 5 ή 7 θέσεις). Ιδιαίτερα του γνωρίσματά του αποτελούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων SEAT Digital Cockpit των 10,25 ιντσών, η οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και οι πολλές επίπεδες επιφάνειες.

Το Tarraco εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα υποβοήθησης που απαιτούνται για να κάνουν την οδήγηση πιο άνετη και ασφαλή, ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες οδήγησης. Τα ευρέως γνωστά συστήματα όπως Lane Assist και Front Assist είναι στάνταρ.

Δυνατό σημείο βεβαίως είναι οι χώροι μα και οι 7 θέσεις: έως 7 καθίσματα που σας προσφέρουν 700 λίτρα στις αποσκευές με κατεβασμένη την τρίτη σειρά ή 1.775 λίτρα με κατεβασμένη τη δεύτερη. Στην έκδοση με τα 5 καθίσματα απολαμβάνετε 760 λίτρα κανονικής χωρητικότητας ή 1.920 με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Οδηγικά, στην πόλη ή το χιονισμένο τότε Λεκανοπέδιο, ξεχωρίσαμε από την πρώτη στιγμή την ευκολία που προσφέρει, παρά τις αυξημένες διαστάσεις του. Μπορεί να ταλαιπωρηθείς λίγο στο παρκάρισμα, αλλά ευτυχώς υπάρχουν πολλά βοηθήματα οπτικά (κάμερες) ή ηχητικά στον πλούσιο εξοπλισμό.

Παράλληλα το Tarraco διατηρείται άκρως ασφαλές και ουδέτερο στις αντιδράσεις του, ταξιδεύοντας με χαρακτηριστική άνεση στην εθνική με υψηλές ταχύτητες.

Πολύ καλές εντυπώσεις άφησε το τιμόνι, που διαθέτει κορυφαία για την κατηγορία αίσθηση, ενώ και η άνεση και ποιότητα κύλισης του Tarraco βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Σημαντικό ακόμη το γεγονός ότι κάθεσαι πολύ άνετα και ψηλά.

Το παρμπρίζ της πέμπτης πόρτας αποδεικνύεται κάπως στενό για το μέγεθος της κατασκευής και σε συνδυασμό με τα προσκέφαλα των πίσω καθισμάτων περιορίζει λίγο την ορατότητα, αλλά από εκεί και πέρα σε επίπεδο διαβίωσης δεν υπάρχει το παραμικρό θέμα.

Ο 1.500άρης turbo βενζινοκινητήρας κινεί χωρίς προβλήματα το Tarraco και μόνο σε πιο γρήγορους ρυθμούς ο οδηγός θα αναζητήσει την περισσότερη δύναμη που έχει ένας δίλιτρος. Αυτοί οι κυβισμοί δεν είναι όμως για την Ελλάδα… Το θεωρητικά μικρό μοτέρ ικανοποίησε πλήρως και με την πολιτισμένη λειτουργία του, ενώ η διακοπή της λειτουργίας των 2 από τους 4 κυλίνδρους δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό.

Πολύ καλή αίσθηση προσφέρει και το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, με τη σωστή κλιμάκωση. Με όλα τα παραπάνω για τον κινητήρα έρχεται σε λογικά πλαίσια και η κατανάλωση πόλης. Εκεί στα 9,5 λίτρα/100 χλμ. καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο 1.600 κιλών. Στην εθνική οδό και με απενεργοποιημένους τους δύο κυλίνδρους καίει σαφώς λιγότερο.

Seat Tarraco 1.5 150 hp

Κινητήρας: 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνη

Ισχύς: 150 PS/ 5.000 σ.α.λ.

Ροπή: 250 Nm/ 1.500 σ.α.λ.

0-100: 9,7” δευτερόλεπτα

Τελική: 201 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση (επίσημη): 6,3 λτ./ 100 χλμ.

CO2: 147 γραμμάρια

Τέλη: 272 ευρώ

Τιμή: 28.600 ευρώ

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Επταθέσια ναυαρχίδα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας