Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.8° 13.4°
1 BF
82%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.7° 14.8°
1 BF
83%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
2 BF
75%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 9.9°
0 BF
93%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
81%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.6° 14.6°
2 BF
91%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
2 BF
100%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 13.9°
2 BF
73%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
82%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
79%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
54%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.6° 14.5°
1 BF
81%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 16.8°
4 BF
85%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
13.3° 13.3°
0 BF
81%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 16.0°
1 BF
75%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
86%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
0 BF
95%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
Οταν ξέσπασε το σκάνδαλο της Volkswagen, ο αθλητικός διευθυντής της Βόλφσμπουργκ, Κλάους Αλοφς ήταν καθησυχαστικός όμως στις 13 Οκτωβρίου ανακοίνωσε ότι η ανέγερση του υπερσύγχρονου προπονητικού κέντρου μπαίνει στο «ψυγείο»

Οι «λύκοι» θα πεινάσουν

Για να καταλάβει κανείς τη σχέση της Βόλφσμπουργκ με τη Volkswagen, πρέπει να ξεφύγει από τις κοινές έννοιες «χορηγός», «σπόνσορας», «χρηματοδότης». Η Volkswagen είναι ουσιαστικά η πόλη του Βόλφσμπουργκ και το Βόλφσμπουργκ υπάρχει επειδή υπάρχει η Volkswagen. Ας αναλύσουμε λοιπόν αυτή τη σχέση...

Το Βόλφσμπουργκ ως πόλη ιδρύθηκε στη δεκαετία του 1930, προκειμένου να στεγάσει τους πολυάριθμους εργάτες που κατασκεύαζαν το KdF-Wagen, το αυτοκίνητο που θα γινόταν γνωστό μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ως «κατσαριδάκι».

Ακόμα και σήμερα, οι περισσότεροι από τους 120.000 κατοίκους της πόλης εργάζονται στο τοπικό εργοστάσιο της Volkswagen, σε ένα τεράστιο σύμπλεγμα κτιρίων που καλύπτει 6,5 τετρ. χιλιόμετρα.

Και η πλειονότητα των υπόλοιπων κατοίκων εξυπηρετούν τις ανάγκες των εργατών αυτών, με τα καταστήματα και τα εστιατόριά τους.

Οπότε, ας μην κρυβόμαστε. Η κρίση της Volkswagen είναι στην πραγματικότητα κρίση για ολόκληρη την πόλη του Βόλφσμπουργκ, καθώς απειλεί τον κοινωνικό και οικονομικό ιστό της...

Η εταιρεία «συνελήφθη» να εξαπατά όχι μόνο τους ελεγκτές καυσαερίων στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά ουσιαστικά και τους πελάτες και καταναλωτές της, δημιουργώντας θέμα εμπιστοσύνης.

Συγκεκριμένα, είχαν εγκαταστήσει ειδικό λογισμικό στα οχήματα ντίζελ για να βγάζουν «πειραγμένες» ενδείξεις στους ελέγχους ρύπων.

Η οικονομική ζημία; Τεράστια. Η Volkswagen αναμένεται να αντιμετωπίσει ποινές έως και 16,1 δισ. ευρώ στις ΗΠΑ, χωρίς να υπολογίζει κανείς το τσουνάμι αγωγών για αποζημιώσεις, το οποίο πρόκειται να κάνει την εμφάνισή του.

Το όλο θέμα είναι τεράστιο και, όπως είναι φυσιολογικό, πιάνει και τον αθλητικό χώρο, καθώς η Volkswagen είναι ένας από τους μεγαλύτερους χορηγούς του γερμανικού ποδοσφαίρου, με τις θυγατρικές εταιρείες της να έχουν πακέτο μετοχών σε τρεις ομάδες της Μπουντεσλίγκα: Βόλφσμπουργκ (ανήκει στη Volkswagen το 100% των μετοχών της), Μπάγερν Μονάχου και Ινγκολσταντ, ενώ έχουν χορηγικά συμβόλαια με άλλες 15.

Συνολικά δηλαδή συνεργάζεται με τις 18 από τις 36 ομάδες των δύο κορυφαίων κατηγοριών της χώρας! Η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία είναι επίσης ο βασικός χορηγός του γερμανικού Κυπέλλου.

Ο μέχρι πρότινος εκτελεστικός διευθυντής της Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν, που αναγκάστηκε σε παραίτηση λόγω του σκανδάλου, ήταν αυτός που έκανε τη μεγάλη επένδυση στη Βόλφσμπουργκ το 2007, ενώ είναι και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Μπάγερν Μονάχου.

Οταν βέβαια μιλάμε για τη Volkswagen, εννοούμε όλο το Volkswagen Group, που περιλαμβάνει τις εξής μάρκες: επιβατικά αυτοκίνητα Volkswagen, Audi, SEAT, SKODA, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, επαγγελματικά οχήματα Volkswagen, Scania και MAN.

Οπότε, στην περίπτωση των χορηγιών υπολογίζουμε και τα deals της Audi, που χορηγεί την Ινγκολσταντ και την Μπαρτσελόνα, ενώ από κοινού με τη Volkswagen έχουν διεισδύσει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Ας δούμε όμως ειδικότερα τι γίνεται με την περίπτωση της ποδοσφαιρικής Βόλφσμπουργκ. Στην πόλη υπήρχε ένας σύλλογος με τμήματα διαφόρων αθλημάτων, που είχε δημιουργηθεί για τους εργαζομένους στη Volkswagen.

Το 1945 αποσπάστηκε το ποδοσφαιρικό τμήμα και έτσι δημιουργήθηκε η Βόλφσμπουργκ, οι «λύκοι». Η προαναφερθείσα επένδυση απέδωσε το 2009 όταν η ομάδα κατέκτησε τον τίτλο στην Μπουντεσλίγκα, ενώ πέρσι πανηγύρισε το Κύπελλο.

Οταν ξέσπασε το σκάνδαλο της Volkswagen, ο αθλητικός διευθυντής της Βόλφσμπουργκ, Κλάους Αλοφς, έδωσε άμεσα συνέντευξη Τύπου για να μιλήσει για το μέλλον του συλλόγου. Ηταν καθησυχαστικός: «Και βέβαια συζητάμε στο διοικητικό συμβούλιο όσα έγιναν. Η επένδυση της εταιρείας στη Βόλφσμπουργκ έχει μεγάλη σημασία και δεν τίθεται αυτομάτως εν αμφιβόλω λόγω του συγκεκριμένου προβλήματος. Γνωρίζουμε την αξία που έχει η ομάδα μας για τη Volkswagen και πιστεύω ότι δεν θα αλλάξει».

Την περασμένη Τρίτη 13 Οκτωβρίου όμως, ο Αλοφς ανακοίνωσε ότι το σχέδιο για την ανέγερση του υπερσύγχρονου προπονητικού κέντρου για τα φυτώρια της Βόλφσμπουργκ μπαίνει στο «ψυγείο».

Τα έργα υπολογίζονταν να ξεκινήσουν σε περίπου έναν χρόνο, αλλά «τώρα δεν είναι καιρός για επενδύσεις. Πρέπει να επικρατήσει η λογική», δήλωσε, εννοώντας βέβαια ότι τα 40 εκατ. ευρώ που είχαν προϋπολογιστεί ως δαπάνη ανέγερσης θα πάνε και αυτά στην άκρη, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι οικονομικές συνέπειες του σκανδάλου.

Αν κρίνει κανείς από τις εξαγγελίες για τα διάφορα τμήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Volkswagen ετοιμάζεται για μεγάλες περικοπές.

Ηδη εξήγγειλε ότι θα περιορίσει κατά 1 δισ. ευρώ την επένδυση στον τομέα των συμβατικών αυτοκινήτων και θα «τρέξει» την εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κρίσης.

Αυτό που πλέον απομένει να δούμε είναι αν η μέση ετήσια επένδυση 100 εκατ. ευρώ της Volkswagen στον σύλλογο της Βόλφσμπουργκ θα υποστεί και αυτή «μαχαίρι».

Την τελευταία τριετία οι «λύκοι» κατέρριψαν διαδοχικά τέσσερις φορές το ρεκόρ της ακριβότερης μεταγραφής που έχουν ποτέ πραγματοποιήσει: έδωσαν 15 εκατ. ευρώ για τον Λουίζ Γκουστάβο το 2013-14, κατόπιν σειρά είχε ο Κέβιν ντε Μπρούιν με 20 εκατ. ευρώ, 30 για τον Αντρέ Σίρλε πέρσι και 34 εκατ. ευρώ για τον Γιούλιαν Ντράξλερ φέτος το καλοκαίρι. Ρεκόρ που, όπως δείχνουν τα πράγματα, δύσκολα θα καταρριφθούν στο άμεσο μέλλον...

To ιδανικό για τους «πράσινους» του Βόλφσμπουργκ θα είναι να εξασφαλίσουν και τα επόμενα χρόνια την έξοδό τους στο προσοδοφόρο Τσάμπιονς Λιγκ, προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα γερό πακέτο χρηματοδότησης.

Ομως θα μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στην Μπουντεσλίγκα αν έρθει άνωθεν εντολή για περικοπές ή αν –το εφιαλτικό σενάριο για τον σύλλογο– η στρόφιγγα που ρέει χρήμα από τη Volkswagen κλείσει οριστικά;

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Οι «λύκοι» θα πεινάσουν

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας