Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
16°C
16.3° 14.0°
0 BF
81%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.8° 13.7°
1 BF
83%
Πάτρα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
16.6° 14.0°
2 BF
82%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
8°C
7.9° 7.9°
0 BF
93%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
81%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.0° 14.0°
2 BF
93%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.6°
2 BF
99%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.3° 11.9°
1 BF
71%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 15.0°
2 BF
80%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.2° 15.2°
2 BF
81%
Κεφαλονιά
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
1 BF
57%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.4° 14.4°
0 BF
91%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.5° 14.5°
1 BF
74%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.1° 16.8°
3 BF
82%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
2 BF
94%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
15°C
14.9° 14.9°
2 BF
78%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.5° 14.5°
2 BF
86%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.2° 10.2°
2 BF
95%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
Καρό σημαία για το 67ο Πρωτάθλημα της Formula 1 | Brandon Malone via AP

Business, ψυχαγωγία ή σπορ;

Με μια σειρά αναπάντητων ερωτημάτων για το μέλλον της ξεκινά στη Μελβούρνη στην Αυστραλία το 67ο Πρωτάθλημα της F1. Το σημαντικότερο ίσως, όπως επισημαίνει το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο Sky, το οποίο θα καλύψει ζωντανά τον αγώνα, είναι: Πρόκειται για big business, ψυχαγωγία ή σπορ;

Εξαιρετικά δύσκολο να δοθεί απάντηση, επισημαίνουν οι δημοσιογράφοι του Sky Sports.

Το μόνο βέβαιο είναι -όπως τονίζουν- ότι πρόκειται για ένα αυτοδημιούργητο σπορ το οποίο βασίστηκε στη διαρκή εξέλιξη και τις τεχνολογικές ανακαλύψεις.

Αυτό όμως δεν εμποδίζει, καταλήγουν, να υφίσταται διάχυτη η αίσθηση της κρίσης σ’ ένα σπορ που κοστίζει σε κάθε ομάδα δεκάδες εκατομμύρια δολάρια.

Από την άλλη πλευρά, οι οδηγοί δεν κρύβουν την αγωνία τους για το γεγονός ότι φέτος οι χρόνοι τους, χάρη στα φαρδύτερα ελαστικά και τις μεγαλύτερες αεροτομές, πρέπει να είναι 3-6 δευτερόλεπτα ταχύτεροι ανά γύρο.

Ενα ακόμη σημαντικό στοιχείο που προβληματίζει τους πάντες είναι ότι παρά τον ηγεμονικό ρόλο που έχει διαδραματίσει την τελευταία τετραετία η Red Bull, η υπεροχή της Mercedes είναι για φέτος τουλάχιστον κάτι περισσότερο από δεδομένη.

Αλλωστε, ο ίδιος ο επικεφαλής της γερμανικής ομάδας, Τότο Γουλφ, δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι «η κυριαρχία μας είναι κακή για τη F1», προσθέτοντας ότι «καθιστά προβλέψιμο το ποια ομάδα θα επιτύχει τα καλύτερα αποτελέσματα. Το άθλημα χρειάζεται πολλούς ισοδύναμους παίκτες και ο τελικός νικητής θα πρέπει να είναι η F1» πρόσθεσε ο Γουλφ.

Δύο από τους κορυφαίους πιλότους, οι Νίκο Ρόζμπεργκ (Mercedes) και Κίμι Ραϊκόνεν (Ferrari), θα πρέπει πάντως να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους εφόσον επιθυμούν να παραμείνουν στις top ομάδες του σπορ.

Και οι δύο βρίσκονται προς τη δύση της καριέρας τους και την τελευταία διετία παίζουν ξεκάθαρα ρόλο δευτεραγωνιστών.

Την ίδια ώρα ο Μαξ Βερστάπεν προβάλλει ως ο νέος σούπερ σταρ της F1, ασκώντας ακόμη μεγαλύτερη ψυχολογική πίεση στους Ρόζμπεργκ και Ραϊκόνεν να πετύχουν νίκες ώστε να ανανεώσουν τα συμβόλαιά τους.

Οπως πάντως επισημαίνουν οι βαθείς γνώστες του αθλήματος, οι δυο πιλότοι που εκτιμάται ότι θα ανανεώσουν το ενδιαφέρον δεν είναι άλλοι από τον Χάμιλτον, που έχει κατακτήσει τα 2 τελευταία πρωταθλήματα, και τον Φέτελ, με τα τέσσερα πριν από τα δύο του Βρετανού πιλότου με τη μάλλον αλαζονική συμπεριφορά.

Ειρήσθω εν παρόδω, τελευταίο «κάμωμα» του Χάμιλτον αποτελεί η selfie που τράβηξε πριν από λίγες ημέρες στην Αυστραλία οδηγώντας μοτοσικλέτα -κάτι που απαγορεύει η νομοθεσία της χώρας- και η απαλλαγή του λόγω ελλιπών αποδείξεων, μάλλον πάντως επειδή είναι ο πρωταθλητής των δυο περασμένων ετών.

Θυμίζουμε ότι το 2010 πλήρωσε πρόστιμο 300 λιρών καθώς «έκαιγε» τα λάστιχά του σπινιάροντας στον αύλειο χώρο της πίστας της Μελβούρνης προκειμένου να ευχαριστήσει τους οπαδούς του, ενώ το 2007 η γαλλική αστυνομία του αφαίρεσε το δίπλωμα οδήγησης για έναν μήνα επειδή οδηγούσε με υπερβολική ταχύτητα σε εθνική οδό!

Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες ομάδες, ο Ντανιέλ Ρικάρντο της Red Bull εξέφρασε την ελπίδα ότι αύριο ο αγώνας θα διεξαχθεί υπό βροχή, καιρική συνθήκη η οποία τον ευνοεί.

Για την ομάδα Force India έγινε γνωστό ότι κατάφερε να αντιμετωπίσει τα οικονομικά προβλήματα του τελευταίου χρόνου, παρά τις αντίθετες φήμες.

Ο τεχνικός διευθυντής της Sauber και πρώην τεχνικός διευθυντής της Red Bull και της Caterham, Mαρκ Σμιθ, ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τη F1 για προσωπικούς λόγους, χωρίς προς το παρόν να έχουν γίνει ανακοινώσεις για τον αντικαταστάτη.

Τέλος, αναφορικά με τον αμφιλεγόμενο προστατευτικό κλωβό Halo για την προστασία του κεφαλιού του πιλότου, τον οποίο ο Χάμιλτον χαρακτήρισε τη «χειρότερη μετατροπή που έχει γίνει ποτέ στη F1», ο οδηγός της Ferrari, Κίμι Ραϊκόνεν, που τον δοκίμασε έγραψε στο Instagram: «Σας παρακαλώ, όχι. Είναι η χειρότερη μετατροπή στην ιστορία της F1»!

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Business, ψυχαγωγία ή σπορ;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας