Με σημαντικές χρηματοδοτήσεις για έργα υποδομής στην Κρήτη έφτασε προχθές στο νησί ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Γιώργος Δέδες.
Στις αποσκευές του υπήρχαν περίπου 70 εκατομμύρια ευρώ που αφορούν τη λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου Ηρακλείου (μέχρι την κατασκευή του αεροδρομίου Καστελίου), έργα οδοποιίας σε όλο το νησί, παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια στον ΒΟΑΚ, αλλά και αρδευτικά έργα στην περιοχή του οροπεδίου Λασιθίου.
Χωρίς διόδια ο ΒΟΑΚ
Οι κυριότερες ειδήσεις από τη συνάντηση με τους φορείς της Κρήτης έχουν να κάνουν με το μεγάλο έργο που ζητά εδώ και χρόνια η Κρήτη και δεν είναι άλλο από τη συνολική ανακατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα που συνδέει τη μία άκρη του νησιού με την άλλη, από τη Σητεία έως την Κίσσαμο Χανίων.
Ο γενικός γραμματέας ανακοίνωσε πως το αργότερο στις αρχές της ερχόμενης χρονιάς θα έχουν οριστικοποιηθεί οι συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ώστε να καταρτιστεί γρήγορα η στρατηγική μελέτη για το έργο.
Ο κ. Δέδες τόνισε πως ο Βόρειος Οδικός Αξονας θα κατασκευαστεί χωρίς διόδια με βάση την πρόταση που έχει καταθέσει η Περιφέρεια Κρήτης και η οποία περιλαμβάνει ρήτρα διαθεσιμότητας, δηλαδή με την πληρωμή από το κράτος προς τον ανάδοχο ενός συμφωνημένου ποσού για 30-35 χρόνια.
Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Κρήτης, από τη στιγμή της έναρξης του έργου θα χρειαστούν περίπου 7 χρόνια για την ολοκλήρωσή του, ωστόσο μέχρι τότε θα απαιτούνται συνέχεια παρεμβάσεις σε διάφορα σημεία του υπάρχοντος δρόμου. Στην κατεύθυνση αυτή είναι η διάθεση 25 εκατομμυρίων ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον αυτοκινητόδρομο.
Σημαντικές υποσχέσεις έδωσε ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών για την αναβάθμιση του υπάρχοντος αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» μέχρι να πραγματοποιηθεί η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.
Συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε η ενίσχυση των υποδομών και της λειτουργικότητας του αεροδρομίου με χρηματοδότηση άνω των 10 εκατ. ευρώ, με στόχο την εξασφάλιση μεγαλύτερου αριθμού χώρων στάθμευσης των αεροπλάνων και την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο κ. Δέδες τόνισε πως τα έργα αυτά θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι την έναρξη της επόμενης τουριστικής σεζόν.
Τέλος, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε παρεμβάσεις στο νησί συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ που αφορούν τα αρδευτικά δίκτυα του οροπεδίου Λασιθίου, την ενίσχυση της υφιστάμενης γέφυρας Χαμεζίου, την ολοκλήρωση των έργων παρεμβάσεων στο φράγμα Αποσελέμη και στον δρόμου Παλαιόχωρας-Κουντούρας στα Χανιά.
Σε καλό δρόμο βρίσκεται, σύμφωνα με τον κ. Δέδε, η εργολαβία για τον δρόμο της Μεσσαράς (τμήμα Αγ. Βαρβάρας-Απομαρμά), καθώς στις 25 Οκτωβρίου αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης, όπως επίσης και για το οδικό έργο Πάνορμο-Εξάντι, για το οποίο εντός του Νοεμβρίου θα εκδοθεί η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Την ικανοποίησή του για τις δεσμεύσεις του κ. Δέδε εξέφρασε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ευχαριστώντας και τους υπουργούς Σταθάκη και Σπίρτζη για την ανταπόκριση στα αιτήματα του νησιού.
Οπως ήταν φυσικό, στη συνάντηση τέθηκε και το ζήτημα των συνεχών αναβολών στη δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, με τον Γιώργο Δέδε να εκφράζει τη βεβαιότητά του ότι αυτή θα πραγματοποιηθεί οριστικά στις 17 Οκτωβρίου.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας