Στην τραγωδία του Σοφοκλή, η Ηλέκτρα είναι ένα κορίτσι γεμάτο μίσος και λαχτάρα για εκδίκηση: είναι εκείνη που απεχθάνεται τη μητέρα της, Κλυταιμνήστρα, και ελπίζει ότι ο χαμένος αδελφός της, Ορέστης, θα εκδικηθεί για τον φόνο του πατέρα της, Αγαμέμνονα. Η Ηλέκτρα του Πέτρου Σεβαστίκογλου είναι ένα πρόσωπο οικουμενικής αγάπης και διηπειρωτικής αναζήτησης: ένα πρόσωπο που νιώθει ξένο σ’ ολόκληρο τον κόσμο, αλλά δυνάμει και πολίτης ολόκληρου του κόσμου. Η δική της αναζήτηση δεν στρέφεται στο να βρει δικαιοσύνη, αλλά να βρει ταυτότητα και, αν όχι, να τη δημιουργήσει.
Από την Αφρική μέχρι την Ευρώπη, στα πολύχρωμα, ανθρωποκεντρικά τοπία του Πέτρου Σεβαστίκογλου, η σημερινή αυτή Ηλέκτρα αναζητά ποια είναι και πού μπορεί ν’ ανήκει, μια και ο κόσμος ολόκληρος είναι πεδίο της. Η γραμμική αφήγηση είναι το τελευταίο που αφορά τον σκηνοθέτη: περισσότερο κινείται με άξονα το ένστικτο, την παρορμητική σύνδεση των κομματιών από το παρελθόν της ηρωίδας, που προκύπτουν άτακτα, με συνδέσεις μόνο συναισθηματικές.
Με τον ίδιο αφηρημένο, στα όρια του πειραματικού σινεμά, τρόπο, ο λόγος που ταξιδεύει από τα ελληνικά σε διάφορες άλλες γλώσσες, βρίσκεται εκεί όχι για να γίνει κατανοητός (γι’ αυτό και δεν υποτιτλίζεται), αλλά για να μεταφέρει την αύρα του, σαν ηχητική μπάντα, συνδυασμένος με τη μουσική του Prefabricated Quartet των Χρήστου Γούση και Θοδωρή Παπαδημητρίου. Μορφές, που αρκούν αυτές και μόνο για να κρατήσουν το ενδιαφέρον του θεατή, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και η Σοφία Κόκκαλη, με λευκό δέρμα, πύρινα μαλλιά και πρόσωπα–αφήγηση από μόνα τους.
Ο Πέτρος Σεβαστίκογλου γύρισε την «Electra» του μέσα σε δυο χρόνια. «Ως σκηνοθέτης – καμεραμάν,» εξηγεί, «δούλεψα στη μεγαλύτερη διάρκεια των γυρισμάτων χωρίς κανένα συνεργείο πάνω σε έναν συνεχόμενο αυτοσχεδιασμό με τους ηθοποιούς. Το σενάριο “γράφτηκε” ουσιαστικά με την κάμερα, εκπληρώνοντας εν μέρει το όραμα των κινηματογραφιστών της “κάμερας-στυλό”, που αποδεσμευμένη από τις συμβάσεις του συμβατικού παραγωγικού μοντέλου, εξερευνά τη γλώσσα της εικόνας».
Εξίσου αντισυμβατικός θα είναι και ο τρόπος διανομής της ταινίας.
Η «Electra», μετά την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» τον Σεπτέμβριο, θα προβληθεί για το κοινό αύριο στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος κι από εκεί και πέρα κάθε Δευτέρα και Παρασκευή στην ίδια αίθουσα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας