Οταν έχεις «ωριμάσει» μέσα στο εκτυφλωτικό φως της δημοσιότητας και την αγλαΐα του χρήματος, όταν έχεις υπηρετήσει πιστά, σα σκυλί, το Lifestyle και το σαθρό πολιτικό σύστημα, τότε δεν γνωρίζεις το μέτρο, αγνοείς τον κίνδυνο της γελοιοποίησής σου, ισοπεδώνεις τα πάντα με το φτωχικό σου (όπως αποδεικνύεται) πολιτικό-ιδεολογικό, και πνευματικό ίσως θα προσέθετα, υπόβαθρο. Προσεγγίζεις, εάν δεν άγγιξες ήδη, την ύβριν, ξεπερνάς με λίγα λόγια τα όρια της ευθύνης και του σεβασμού. Αλλά ο κ. Θεοδωράκης (περί αυτού πρόκειται) δεν χαμπαριάζει από τέτοια. Είπε τα εξής, με τεράστια αναίδεια και ασέβεια, για τον υπουργό Δικαιοσύνης, τον καθηγητή Νίκο Παρασκευόπουλο: «Δεν μπορώ να γνωρίζω πώς ένας γερμανοτραφής νομικός (...) αποφάσισε να φορέσει φουστανέλα και να ενταχθεί στην ομάδα Καμμένου. (...) Διαρρέουν (sic) από το υπουργείο ότι σκέφτονται να κατασχέσουν το Ινστιτούτο Γκαίτε. (...) Αυτές οι δηλώσεις, όπως και οι διαρροές, είναι ντροπή και θα βρει χειροκροτητές μόνο μέσα στους φασίστες και όχι στον ελληνικό λαό».
Μάλιστα. Το κακόγλωσσο τούτο μειράκιο της πολιτικής υπερβαίνει το μέτρον και μιλά για πρόσωπα και ιδέες που, όπως φαίνεται, ούτε καν μπορεί να ακολουθήσει και κατανοήσει. Και θυμόμαστε όλοι πώς είχε φιλοξενήσει στην εκπομπή του ο αντιφασίστας αυτός τον φύρερ της Χ.Α., στο όνομα δήθεν του φιλελεύθερου στοχασμού (!;). Αυτά παθαίνει όποιος ιππεύει τον κάλαμο της ματαιοδοξίας· αναισθητεί... Κοιτάζει φιλελεύθερα (sic) την κίνηση των ιδεών (τρομάρα μας) και ας χύνεται αίμα, ας αφαιρούνται ζωές στους δρόμους της χώρας από τους εγκληματίες του ελληνικού ναζιστικού μορφώματος.
Δεν «παλεύεται» το Lifestyle, παρά τα χαστούκια που έχουν δεχτεί οι εκπρόσωποί του τον τελευταίο καιρό. Βρίσκει πάντα διόδους να ανέρχεται στην επιφάνεια και βήμα να διαλαλεί, χωρίς αιδώ, την ύπαρξή του, ελκύοντας μάλιστα διανοούμενους, ξεπεσμένους πολιτικούς, λογής ναρκισσιστές από τον χώρο των επιχειρήσεων, του θεάματος και της επιστήμης. Πολλοί, φαίνεται, έχουν αγαθές σχέσεις με την αναίδεια και την αλαζονεία. Πάντα το μέτρον ήταν το ζητούμενο παρ’ ότι η κρισιμότητά του έχει επισημανθεί εδώ και αιώνες από τους προγόνους του κυρίου Θεοδωράκη. Στις μέρες μας έχει χαθεί εντούτοις και ας βοά η ζωή και η Ιστορία ότι οφείλουμε να το βρούμε και να το κατακτήσουμε, να το βάλουμε στις καθημερινές μας σχέσεις.
Εάν εθίγη ο διεθνισμός του αρχηγού του Ποταμιού, θα μπορούσε να τον εκφράσει διαφορετικά: με κομψό και αιχμηρό τρόπο και με σεβασμό προς ένα πρόσωπο που διακονεί αδιάλειπτα επί δεκαετίες τον λόγο της επιστήμης με ανθρώπινη διάθεση, απορρέουσα από τη βαθύτητα του ουμανισμού του Διαφωτισμού και τη λάμψη του δικαίου ανά τους αιώνες. Ελάτε, όμως, τώρα· ένα θηρίο των μίντια και της πολιτικής να συγκρατήσει το δίκιο του, την οίησή του; Πώς να ξέρει ότι η γλώσσα του είναι ελλιπής, άρα και η σκέψη του; Τέτοιες αγωνίες και τέτοιου είδους προβληματισμοί είναι δευτερεύοντα ζητήματα για τον νέο πολιτικό και την παρέα του· το γυαλί να ’ναι καλά· το πνεύμα και το ήθος ας πάνε να κουρεύονται...
Ολη αυτή η φιλελεύθερη σούπα που έχει χυθεί στην ελληνική κοινωνία κάνει κακό στην υγεία μας, διότι περιέχει κάθε τι το παθογενές, κάθε τι νεωτερικό τάχα, οτιδήποτε στρεβλώνει την ειλικρίνεια και τον συμπαθητικό λόγο. Είπαμε, όμως· όταν δεν γνωρίζεις την κοινωνία αδιαφορείς γι’ αυτήν, όταν αρνείσαι τον σεβασμό και το μέτρον, τότε έπη ασυνάρτητα και αποτυχημένα ξεφεύγουν από το έρκος των οδόντων σου.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας