Η περιβόητη σύμβαση 717 για την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης έχει βρεθεί στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης στη σκιά του εγκλήματος με τους δεκάδες νεκρούς στα Τέμπη.
Την ώρα που η λαϊκή οργή έχει ξεχυθεί στους δρόμους και η κυβέρνηση επιχειρεί να αποποιηθεί τις ευθύνες της για το τραγικό δυστύχημα, η εφημερίδα «Αυγή» αποκαλύπτει σήμερα υπουργική απόφαση με την υπογραφή του Κώστα Καραμανλή και με την οποία δίδονται διαδοχικές παρατάσεις για την ολοκλήρωση της σύμβασης [διαβάστε την ιστορία της αμαρτωλής σύμβασης στο ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» ΕΔΩ].
Σύμφωνα με το δημοσίευμα [δείτε τα έγγραφα ΕΔΩ] η κοινοπραξία Άκτωρα-Alstom λάμβανε μετά το 2019 συνεχείς παρατάσεις για την ολοκλήρωση του συστήματος που εάν λειτουργούσε πιθανότατα θα είχε αποτρέψει την τραγωδία.
Με βάση την απόφαση που υπογράφει ο παραιτηθείς υπουργός και φέρει ημερομηνία 6 Μαρτίου 2020 χορηγείται παράταση 14 μηνών για την ολοκλήρωση του έργου έπειτα από σχετικό αίτημα των εταιρειών.
Το έγγραφο που είναι αναρτημένο στη Διαύγεια αναφέρει «Αποδεχόμαστε τη με αρ. πρωτ. ΟΔΟ-717/1820/21-02-2020 (αρ. πρωτ. ΕΡΓΟΣΕ 1804/20/21-02-2020) ένσταση, κατ’ άρθρο 174 του Ν. 4412/2016, της αναδόχου κοινοπραξίας “ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. - ALSΤOM TRANSPORT S.A.” κατά της σιωπηρής (τεκμαιρόμενης) απόρριψης του με αρ. πρωτ. ΟΔΟ717/1748/21-10-2019 (αρ. πρωτ. ΕΡΓΟΣΕ 10392/19/21-10-2019) αιτήματος της αναδόχου κοινοπραξίας για χορήγηση παράτασης της αποκλειστικής προθεσμίας και της συνολικής προθεσμίας κατά 14 μήνες, ήτοι ως 26-01-2021, με αναθεώρηση τιμών, στο πλαίσιο του έργου: “Ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας”» (Α.Σ. 717).
Αυτή, όπως αναφέρει η «Αυγή» είναι η πρώτη παράταση που χορηγείται, μετά την ανάληψη καθηκόντων από τον Κώστα Καραμανλή, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες παρατάσεις τις οποίες έδωσε η ΕΡΓΟΣΕ. Η τελευταία παράταση είχε εγκριθεί με την υπ’ αριθμόν. 3545/26-09-2018 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ A.E., με την οποία εγκρίθηκε παράταση «της 7ης αποκλειστικής τμηματικής προθεσμίας του έργου και της συνολικής προθεσμίας του έργου έως την 26-11-2019», όπως αναφέρεται στο κείμενο της ίδιας απόφασης.
Ακολούθησαν τρεις παρατάσεις τις οποίες έδωσε το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, μία έως τις 26/5/2022, άλλη μία έως τις 19/7/2022 και η τρίτη μέχρι τις 19/3/2023.
►Το σόου Γεραπετρίτη και η απάντηση από τον ΣΥΡΙΖΑ
Στη συγκεκριμένη σύμβαση αναφέρθηκε αρκετές φορές χθες ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, ο οποίος επικεντρώθηκε, όλως τυχαίως, στην περίοδο πριν από το 2019 για να εισπράξει αναλυτική απάντηση από την αξιωματική αντιπολίτευση.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας