Την επανεξέταση των διαδικασιών παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων προανήγγειλε ο νέος υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού. Στη χθεσινή παράδοση-παραλαβή στο υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε, χειροκροτούμενος από υπηρεσιακά στελέχη, ότι «δεν θα δοθεί συνέχεια σε ορισμένους διαγωνισμούς» και αναφέρθηκε συγκεκριμένα στα περιφερειακά αεροδρόμια, για τα οποία είπε ότι η επανεξέταση θα γίνει με σεβασμό στους κανόνες του ευρωπαϊκού και διεθνούς δικαίου.
Ο διαγωνισμός, που έγινε από το ΤΑΙΠΕΔ, ολοκληρώθηκε στα τέλη Νοεμβρίου με αναδόχους τη γερμανική Fraport και τη Slentel του ομίλου Κοπελούζου, οι οποίοι πρόσφεραν κατ' αποκοπήν τίμημα 1,234 δισ. ευρώ, που προβλέπεται να καταβληθεί το φθινόπωρο του 2015, ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ, που θα αναπροσαρμόζεται με βάση τον πληθωρισμό, καθώς και επενδύσεις που θα φτάσουν στα 330 εκατ. ευρώ μέσα στην πρώτη τετραετία, ενώ εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στο 1,4 δισ. κατά τη διάρκεια της 40χρονης παραχώρησης. Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια το 2013 εξυπηρέτησαν 19,1 εκατ. επιβάτες. Σ' αυτά περιλαμβάνονται οι εγκαταστάσεις σε Θεσσαλονίκη, Ακτιο, Χανιά, Καβάλα, Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Κω, Μυτιλήνη, Μύκονο, Ρόδο, Σάμο, Σαντορίνη, Σκιάθο και Ζάκυνθο.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η σύμβαση δεν έχει προωθηθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ χρειάζεται και επικύρωση από τη νέα Βουλή.
Στη χθεσινή τελετή, τόσο ο Γ. Σταθάκης όσο και ο νέος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης απέφυγαν να δώσουν στοιχεία για τις υπόλοιπες αποκρατικοποιήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να παγώσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας οδού που έχει μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ. Εξετάζεται η πρόταση για χωριστούς διαγωνισμούς που θα αφορούν την κατασκευή και τη λειτουργία σταθμών εξυπηρέτησης, οι οποίοι θα διαθέτουν πρατήρια καυσίμων, χώρους εστίασης και εμπορικές χρήσεις.
Ορατό είναι το ενδεχόμενο να ακυρωθούν οι διαγωνισμοί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την επισκευαστική βάση της ROSCO. Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού εκδήλωσαν ενδιαφέρον τρεις όμιλοι γαλλικών, ρουμανικών και ρωσικών συμφερόντων, όμως λέγεται ότι στη συνέχεια ατόνησε.
Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου απέρριψε την αίτηση της Περιφέρειας Αττικής για την ακύρωση της πώλησης του Ελληνικού. Η απόφαση ελήφθη πριν από τις εκλογές.
«Ξαναδιαβάζουν» τις συμβάσεις δημοπράτησης
Αποστάσεις από την προώθηση νέων έργων με συμβάσεις παραχώρησης κράτησε ο Γιώργος Σταθάκης, πρόσθεσε ωστόσο ότι πρέπει να κλείσει ο κύκλος των υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η αποστροφή αυτή του υπουργού Οικονομικών, Ανάπτυξης, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού στη χθεσινή τελετή παράδοσης-παραλαβής ισοδυναμεί με επανεξέταση της δημοπράτησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου με τη «συνταγή» του «Ελ. Βενιζέλος», καθώς και της νέας εθνικής οδού Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη και της ζεύξης Σαλαμίνας με το σύστημα των αυτοκινητόδρομων. Δεσμεύτηκε πάντως ότι θα συνεχιστούν οι παρεμβάσεις για τη βελτίωση των συγκοινωνιών και την υλοποίηση προγραμμάτων νέων τεχνολογιών.
Είχε προηγηθεί η ομιλία του απερχόμενου υπουργού Μιχ. Χρυσοχοΐδη, ο οποίος παρουσίασε τα έργα που έγιναν κατά τη θητεία του. «Το μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε κομβικό σημείο», παραδέχθηκε, αφού οι εργολάβοι απειλούν να αποχωρήσουν και πρόσθεσε ότι είναι «κακοσχεδιασμένο έργο, που ταλαιπώρησε την πόλη και τους πολίτες». Εκανε ειδική αναφορά στους αυτοκινητόδρομους, τόνισε ότι παρέλαβε «τέσσερα κουφάρια» και υποστήριξε ότι οι χρηματοδοτήσεις προς τους εργολάβους έγιναν με διαφάνεια και σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον. Ηταν ιδιαίτερα αισιόδοξος προαναγγέλλοντας ότι σε 1,5 χρόνο θα έχουν ολοκληρωθεί το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο και η επέκταση του μετρό προς Πειραιά.
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης προανήγγειλε νέο σχεδιασμό έργων με γνώμονα την ανάπτυξη και υποσχέθηκε μέτρα που θα αντιμετωπίσουν την κοινωνική αναλγησία των τελευταίων χρόνων. Εδωσε έμφαση στις πάγιες θέσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου για θέσπιση κανόνων στην κοστολόγηση, ανάθεση και επίβλεψη των δημόσιων έργων και στην προώθηση καινοτομιών στον τομέα της τεχνολογίας ώστε «να πάψουμε να είμαστε καταναλωτές ευρωπαϊκών προϊόντων», όπως είπε.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας