Οι έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η υπογραφή της νέας επιχειρηματικής συμφωνίας, του γνωστού «Φιλικού Διακανονισμού» ανάμεσα στην Cosco και στον ΟΛΠ συνεχίζονται.
Με δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ και Γ.Γ. του Εργατικού Κέντρου Πειραιά Αντώνης Νταλακογεώργος, σχολιάζει τη συμφωνία και τονίζει ότι αυτή «οδηγεί σε ντε φάκτο ξεπούλημα το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας στον Κινέζικο Μονοπωλιακό Όμιλο της Cosco».
Επισημαίνει ότι «αγνοήθηκαν, παρακάμφθηκαν και ακυρώθηκαν τόσο οι τεκμηριωμένες θέσεις της νομικής υπηρεσίες του ΟΛΠ όσο και αυτές ακόμη οι ενστάσεις που είχε διαπιστώσει πρόσφατα το Ελεγκτικό Συνέδριο. Επέλεξαν δε ,όπως σημειώνει, να συνυπογράψουν την συμφωνία τους την ημέρα που εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι στη χώρα πραγματοποιούσαν 24ωρη πανελλαδική-πανεργατική απεργία που ανάμεσα στα κεντρικά ζητήματα είχε ξεχωριστή θέση το αίτημα να σταματήσει η εκποίηση και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και των δημόσιων επιχειρήσεων στρατηγικού χαρακτήρα, όπως είναι ο ΟΛΠ.
Ο Γ.Γ. του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, προειδοποιεί ότι η Παμπειραϊκή Επιτροπή κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ (που συνενώνει δεκάδες κοινωνικές, αυτοδιοικητικές, επαγγελματικές και συνδικαλιστικές οργανώσεις) πολιτικά κόμματα, κοινωνικοί και επιστημονικοί φορείς και κυρίως η ίδια η κοινωνία, θα σταθεί εμπόδιο σε αυτή τη νεοφιλελεύθερη επέλαση με την οποία η κυβέρνηση επιχειρεί να απαξιώσει και να ξεπουλήσει δημόσιες υπηρεσίες και επιχειρήσεις στο μεγάλο κεφάλαιο και στους μονοπωλιακούς ομίλους. Υποστηρίζει επίσης ότι αυτός ο αγώνας θα ενταθεί και θα κλιμακωθεί το επόμενο διάστημα φράζοντας το δρόμο στις κυβερνητικές πολιτικές. «Το μέλλον της χώρας μας και της αναγκαίας οικονομικής ανάπτυξης και παραγωγικής ανασυγκρότησης δεν μπορεί να είναι το μοντέλο της Cosco(και όποιου άλλου μονοπωλιακού ομίλου) που με απτά δείγματα γραφής έχει ως τώρα δείξει ότι εκφράζει την επιστροφή στον εργασιακό μεσαίωνα στο όνομα των υπερκερδών αυτών των ομίλων» προσθέτει.
Σε κοινή ανακοίνωσή τους η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος(ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ σχολιάζουν ότι «η χθεσινή βεβιασμένη κίνηση της διοίκησης του ΟΛΠ, της Cosco και του ΥΝΑ για υπογραφή της συμφωνίας του «Φιλικού Διακανονισμού» και μάλιστα ημέρα απεργίας φανερώνει την αγωνία τους να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα». Όπως εξηγούν:
- Ο «Φιλικός Διακανονισμός» λειτουργεί αποκλειστικά υπέρ των συμφερόντων της Cosco, αφού αναλαμβάνει επιλεκτικά και χωρίς και χωρίς κανένα διαγωνισμό το έργο επέκτασης της προβλήτα ΙΙΙ.
- Απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής του «εγγυημένου τιμήματος», το οποίο αποτελούσε τουλάχιστον δεδομένο για τα οικονομικά του ΟΛΠ και κατ’ επέκταση του Δημοσίου.
- Είναι νομικά δεδομένο, από όλες τις νομικές γνωμοδοτήσεις, ότι ακόμα και ο όρος που θέτει το Ελεγκτικό Συνέδριο για αναστολή του «εγγυημένου τιμήματος» μέχρι το 2021 (καταληκτικό έτος λειτουργίας του Προβλήτα ΙΙΙ) με την τελευταία απόφαση του ΔΣ/ΟΛΠ και της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων του ΟΛΠ παρατείνεται πέρα από το 2021.
- Η Γενική Συνέλευση της 25ης Νοεμβρίου, η οποία υποστηρίζεται ότι πραγματοποιήθηκε, σε καμία περίπτωση δεν πληροί όρους διαφάνειας και δημοσιότητας. Άλλωστε κανένας από τους απλούς μετόχους δεν την αντιλήφθηκε.
«Το Συνδικαλιστικό Κίνημα των Λιμανιών θα συνεχίσει αταλάντευτα και θα εντείνει τον αγώνα σε όλα τα επίπεδα – πολιτικό, κοινωνικό, κινηματικό, νομικό – κατά του λεγόμενου «Φιλικού Διακανονισμού» και της επιχειρούμενης εγκληματικής πολιτικής πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου των Λιμανιών».
Να σημειωθεί ότι η Συμφωνία ΟΛΠ-Cosco θα οδεύσει το επόμενο χρονικό διάστημα στη βουλή προς ψήφιση. Εάν ψηφιστεί αμέσως μετά οι Κινέζοι θα ξεκινήσουν την υλοποίηση των έργων τους στο δυτικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ. Το είπε εξάλλου και την Πέμπτη, την ημέρα της υπογραφής,ο γενικός διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ, Fu Cheng Qiu, αφού ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό, τον υπουργό Ναυτιλίας και τον πρόεδρο του ΟΛΠ: «Σήμερα είναι μία σπουδαία ημέρα, καθώς έχουμε την τελική συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ ΑΕ. Τώρα, περιμένουμε την τελική έγκριση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και σας διαβεβαιώνω ότι μόλις εγκριθεί, άμεσα θα αρχίσει η κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θέλουν να κάνουν τον Πειραιά τερματικό σταθμό, γι’ αυτό και πρέπει να προχωρήσουμε στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας