Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.7° 17.8°
2 BF
76%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.8° 19.8°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 18.3°
2 BF
69%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
21.9° 21.9°
3 BF
56%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
0 BF
68%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
48%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.1° 21.1°
1 BF
65%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
21°C
20.8° 19.4°
4 BF
68%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.2°
1 BF
59%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.1° 19.1°
3 BF
62%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.3°
4 BF
68%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
21.8° 21.8°
2 BF
55%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
24.0° 18.9°
2 BF
52%
Ρόδος
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.3° 19.3°
2 BF
81%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
52%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.4° 18.3°
3 BF
75%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
22°C
22.2° 22.2°
2 BF
60%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.0° 18.0°
2 BF
58%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Έπεσαν οι υπογραφές ΟΛΠ και ΣΕΠ ΑΕ | Λιμενικό Σώμα

Την ημέρα της απεργίας οι υπογραφές του ΟΛΠ και της Cosco για το λιμάνι

Την ημέρα της πανελλαδικής απεργίας, επέλεξε η κυβέρνηση να υπογραφεί η επιχειρηματική συμφωνία, γνωστή και ως «Φιλικός Διακανονισμός» ανάμεσα στον ΟΛΠ και στην ΣΕΠ ΑΕ (θυγατρική της Cosco). Η εκδήλωση έγινε στις 4 το απόγευμα στο υπουργείο Ναυτιλίας στον Πειραιά, παρουσία και του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη. Το Συμφωνητικό Β Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης υπεγράφη από τον πρόεδρο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΕΠ ΑΕ cpt.Fu Cheng Qiu και σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΠ αφορά επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ.  

Παράλληλα, η διοίκηση του ΟΛΠ, λίγες μόνο ώρες πριν υπογραφεί η συμφωνία με τους Κινέζους, με αφορμή ανακοινώσεις και δημοσιεύματα, όπως τονίζει σε σχετική της ανακοίνωση, προχώρησε σε διευκρινίσεις, υποστηρίζοντας ότι όλες οι παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου ενσωματώθηκαν στο τελικό κείμενο του Συμφωνητικού.

Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο με την 3377/2014 απόφαση του VI Τμήματος του έκρινε ότι «δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της δεύτερης τροποποίησης σύμβασης μεταξύ του ΟΛΠ Α.Ε. και της ΣΕΠ Α.Ε. σύμφωνα με το σκεπτικό» χωρίς να παραθέτει κανέναν όρο στο διατακτικό.

Να σημειώσουμε ότι συμπτωματικά ακριβώς αυτή ήταν και η άποψη της Cosco από την αρχή, ότι δεν υπήρχαν δηλαδή όροι στο διατακτικό του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ωστόσο ο ίδιος ο πρόεδρος του Οργανισμού Γ.Ανωμερίτης στην συνεδρίαση του ΔΣ στις 20 Οκτωβρίου είχε αναφέρει επί λέξει: «Σύμφωνα με τις εισηγήσεις της νομικής υπηρεσίας, το ΔΣ θα πρέπει να αποφασίσει να τεθούν υπόψη των κ.κ. μετόχων για τη νομιμότητα της επέκτασης της Σύμβασης τα δυο κύρια σημεία του σκεπτικού της απόφασης του Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου».

Τα δυο λοιπόν αυτά σημεία στα οποία αναφερόταν στις 20 Οκτωβρίου ο Γ. Ανωμερίτης είναι αυτά που δημιουργούσαν εξ αρχής την εμπλοκή και γι' αυτό είχε καθυστερήσει και η υπογραφή της. Αναφορικά με το πρώτο που αφορούσε την επέκταση της καταβολής του σταθερού ανταλλάγματος (ενοίκιο) για όλη την προβλήτα ΙΙΙ, η Cosco δεν έφερε αντίρρηση και το δέχθηκε εξ αρχής. Για το δεύτερο σημείο που αναφερόταν στο ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, ο όρος του σκεπτικού του Ελεγκτικού Συνεδρίου έλεγε, ότι μπορεί να ανασταλεί το ανώτερο μέχρι 7 χρόνια ώστε να έχει τεθεί μέχρι τότε σε λειτουργία το υπόλοιπο μέρος της προβλήτας ΙΙΙ. Η  cosco δεν δεχόταν τον όρο αυτό και ζητούσε να «παγώσει» το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα μέχρι το ΑΕΠ να επιστρέψει στα επίπεδα του 2008+2%. Για να ξεπεραστεί λοιπόν το εμπόδιο αυτό στο αναθεωρημένο κείμενο έχει συμπεριληφθεί ότι «παγώνει» μέχρι το 2021 και από το 2022, συνδέεται η καταβολή με το ΑΕΠ, διαμορφώνεται ένας νέος τύπος πληρωμής και όπως υποστηρίζει ο ΟΛΠ στην ανακοίνωσή του, αυτό δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Ελεγκτικού Συνεδρίου.    

Για το λόγο αυτό αντιδρούν έντονα και οι εργαζόμενοι, καθώς υποστηρίζουν ότι δεν τηρήθηκε ο όρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου που έλεγε ρητά αναστολή το ανώτερο για 7 χρόνια και όπως επισημαίνουν ακριβώς αυτό έλεγε αρχικά και η νομική υπηρεσία του ΟΛΠ.          

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας, την Πέμπτη, ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι «μετά από ένα χρόνο οριστικοποιείται επιτέλους μια πάρα πολύ μεγάλη επένδυση για τη χώρα. Μία επένδυση 230.000.000 εκ. ευρώ που είναι η μεγαλύτερη ξένη επένδυση στην Ελλάδα την εποχή της κρίσης». Εξήγησε ότι «με αυτή την επένδυση το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο και ότι η καθαρά παρούσα αξία της καινούριας σύμβασής μας ανέρχεται στα 678 εκατομμύρια ευρώ και παράλληλα δημιουργούνται οι υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 6 εκατομμύρια κοντέινερς ετησίως».

Τέλος ευχήθηκε στον Κάπτεν Φού και τον Γ. Ανωμερίτη να είναι επικερδής αυτή η συμφωνία και διαβεβαίωσε ότι θα συνεχίσουν να βρίσκονται δίπλα στο πλευρό των ξένων επενδυτών που επιλέγουν τη χώρα μας και ειδικά τα λιμάνια για να διευρύνουν τον κύκλο εργασιών τους.

Ο Γενικός Διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ, Fu Cheng Qiu, από την πλευρά του, δήλωσε:

«Σήμερα είναι μία σπουδαία ημέρα, καθώς έχουμε την τελική συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ ΑΕ. Τώρα, περιμένουμε την τελική έγκριση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και σας διαβεβαιώνω ότι μόλις εγκριθεί, άμεσα θα αρχίσει η κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θέλουν να κάνουν τον Πειραιά τερματικό σταθμό, γι’ αυτό και πρέπει να προχωρήσουμε στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ».

Ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, τον υπουργό Ναυτιλίας και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτη, καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν στην επίτευξη αυτής της συμφωνίας και όπως είπε στόχος τους είναι ο Πειραιάς να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα μεγαλύτερα του εισαγωγικού εμπορίου της Ευρώπης.

Τέλος, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ ΑΕ Γ. Ανωμερίτης δήλωσε:

«Ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο δαπάνης 230.000.000 με σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη σήμερα, καθιστώντας τον Πειραιά ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορευματικά λιμάνια της Ευρώπης. Ο ΟΛΠ Α.Ε. ως ιδιοκτήτης καθίσταται οικονομικά λιμάνι μεγάλης άξιας και ετήσιων προσόδων, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, της λιμενικής βιομηχανίας και της ανάπτυξης της χώρας. Το μεγαλύτερο θέμα της χώρας είναι η Ανάπτυξή της. Είναι η βασική παράμετρος που μπορεί να δώσει διέξοδο, μαζί με άλλες διαχειρίσεις, στο πρόβλημα του δημόσιου χρέους. Και μόνο για το θέμα της Ανάπτυξης αξίζει όλοι οι πολιτικοί και οικονομικοί παράγοντες του τόπου να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, προκειμένου να επιτύχουμε γρήγορους ρυθμούς και αποδόσεις. Ο ΟΛΠ Α.Ε., με τις αναπτυξιακές του πρωτοβουλίες καθίσταται ο αναμορφωτής του Πειραιά, ως μια από τις πιο σημαντικές μηχανές ανάπτυξης, επιτυγχάνοντας υψηλούς ρυθμούς εσόδων και κερδών για τον ίδιο και αυξημένα έσοδα για το κράτος».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Την ημέρα της απεργίας οι υπογραφές του ΟΛΠ και της Cosco για το λιμάνι

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας